Inlägg från: Magdalena82 |Visa alla inlägg
  • Magdalena82

Några fler viktväktare?

Jag hoppar också in i tråden - efter två täta graviditeter har jag iaf 10 överskottkilon som jag behöver bli av med. Men det ska gå. Har kört vv sen 21 feb och tappat 4.6 kg så hittills är jag nöjd. Kul att se att det går framåt för så många i tråden också! :)

• Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-09 13:26:02 följande:
    Välkommen in! Det är faktiskt himla kul och skönt att hänga här i tråden. Jag känner att min viktminskning inte riktigt är på topp denna veckan, trots att jag följt programmet. Tjuvvägde mig idag och har ökat 1 hg sen förra vägningen.  Jag har försökt mig på en analys och jag funderar på om det är mina frukostmackor som ställer till det, trots att de är inom budget... Periodvis äter jag turkisk yoghurt med frukt och bär till frukost i stället. Men nu har det blivit mackor, som går snabbt och lätt på morgonen. Jag ska prova att minska brödet lite mer nästa vecka. 

Tack så mycket, känns så skönt att komma igång ordentligt. Nu ska bara benen bli lite mer löpvilliga också hehe. Ja det där med mackor kan vara lite farligt om man inte ser upp. Jag har fram till denna vecka mer elle mindre tagit bort bröd ur kosten. Denna vecka har jag börjat ta tillbaka det lite grann men då bara grövre, lite "finare" surdegsbröd som jag alltid väger innan jag äter det, surdegsbröd är ju så tungt så det är lätt att ta för tjocka skivor :(. Inga skogaholmslimpor eller liknande vilket är en trigger för mig. Får se hur det går med vägningen nu kommande fredag. Håller tummarna för dig att det går neråt, det brukar ju göra det. Jag får nästan alltid plus om jag tjuvväger mig : /
  • Magdalena82
    mmeline skrev 2013-02-09 13:26:56 följande:
    Jag funderar på att gå med i onlinevarianten av viktväktarna då jag känner att min vikt bara kryper uppåt :( Men det är inte så många kilo jag vill gå ner, bara kanske 5, och tvekar på om det är värt pengarna att gå med eller om jag ska försöka fixa det på egen hand. Joggar tre gånger i veckan och promenerar till och från jobbet varje vardag (ca 25-30 min enkel väg) och tycker att jag äter hyfsat, men vikten sitter där den sitter. Känns väldigt tråkigt. Men det verkar som om vv fungerar för många härinne. Jag tolkar det som att ni tycker att det är värt pengarna? Hur mycket brukar ni kunna äta på en dag med viktväktarsystemet?

Vad duktig du är som rör dig så mkt :) för mig är viktväktarna det enda som fungerar eftersom mitt problem sitter i mängden mat jag äter och inte så mkt i själva livsmedlen. Jag äter rätt nyttigt men ofta alldeles för mkt och där hjälper vv till att reglera på ett sunt och bra sätt. Tycker jag iaf. Beroende på hur lång du är och hur mkt du väger får du ju dina points. Jag äter 26 per dag vilket är det minsta man ska äta i dagsläget. Kan du absolut inget om vv så kan det helt klart vara värt att prova iaf onlinegrejen så du får tillgång till verktygen. Jag har antecknat ner det jag känner jag behöver och mycket går också att googla fram. Men då körde jag vv en gång när jag var student också för typ 10 år sen så jag har mkt kvar i bakhuvudet sen dess. Har man gjort det en gång är det lättare att förstå de förändringar som gjorts, från points till propoints osv.
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-10 20:42:46 följande:
    Varit ute och gått i 1,5 timmar innan lunch. Mest irriterad på min stegräknare för 49 kr på Clas olsson, som inte vill samarbeta idag. Studatals registrerar den inget alls, eller inte rätt. Är med i en tävling om flest steg. Hemligt pris. Sedan spelade jag tennis i en timme på efterniddagen men det var ganska lugnt. Har ätit 26 points idag.

Mkt bra gjort :) tennis räknas väl dessutom som högintensiv träning!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-11 07:27:00 följande:
    Jodå. Mycket riktigt. + 0.5 kg denna veckan.  Jäkligt trist, men jag är ändå motiverad att fortsätta kämpa både med mat och träning! Nya tag nu!

Skulle just skriva och fråga hur det gick för dig. Det blir ju tyvärr plus ibland hur trist det än känns. Men som du tidigare skrivit var du ju lite inne på vad det kan bero på. Bra att du ändå känner dig motiverad. Nya tag denna vecka :) Jag fortsätter göra strikt efter mina 26 pp och lutar kosten åt Lchq-hållet för att stå emot fikabrödssuget. Varken aktivitetsbonus eller veckobonus får gå åt nu. Usch vad det är svårt att stå emot bullar och kakor så här års när man är mammaledig : ( Eller mammatjänst som det borde heta haha.
  • Magdalena82
    trippelm skrev 2013-02-11 10:05:19 följande:
    Nej, faktum är att jag bara varit betalande medlem i ett halvår tillbaka. Jag har faktiskt kört min egen metod, med en kompis lånade pointsböcker och vv-material. Men jag fick verkligen en knuff i motivationen av att börja gå på möten nu, jag har tappat drygt 14kg sedan september... Kilon som jag haft svårt att få bort :)

Herregud så bra jobbat. Jag brukar väga kring 65 när jag är i bra forn så du har ju blivit av med nästan hela mig. Vilket superjobb! Sitter du inne med lättlagade lunchtips för ca 4-6 pp så får du gärna dela med dig. Jag är trött på mina grönsaksomeletter! :)
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-11 08:05:35 följande:
    Helt rätt inställning Gulletuss Jag räknar aldirg mina aktivitetspoints, utan försöker hålla mig så nära mina 26 som möjligt. Ibland har jag legat på 27-27,5.  Märker att jag bli rmätt på mycket mindre. Imorse hade jag planerat att äta 1/2 grapefrukt, 1,5 dl yogurt med 2 dl havrefras och sedan en fullkorsmacka med skinka och kaffe. Jag fick kämpa i mig flingorna och sedan var jag tvärmätt. Mackan har jag sparat till ett mellanmål senare idag.        

Precis samma här. Det som förut såg ganska ynkligt ut blir jag numer jättemätt på. Jag är glad att magen vant sig vid lite mindre mat så pass fort. Jag födde ju barn både i dec 2011 och 2012. Och då blev det tyvärr lite för mycket mat och på tok för lite träning. Men det tar vi igen nu! :)
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-12 20:54:29 följande:
    I dag åt jag "vitkålsspagetti" i stället för pasta till köttfärssåsen. På så sätt kunde jag unna mig att dela en semla med gubben min!

Bra där, gäller att prioritera hehe. Jag äter ju åt Lchq-hållet och det sparar in många points helt klart :)
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-13 06:43:25 följande:
    I kväll här det invägning för mig.

Spännande, hoppas det går bra :) Uppdatera ikväll! jag har vägning på fredag och igår var det en tuff dag men både lunch och middag ute. Jag försökte dock göra bra val med rent protein och lite kolhydrater - tryffel till kaffet ist för stor dessert så jag hoppas att det inte ska påverka för mkt :/
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-13 09:34:29 följande:
    *googlar lchq* ... Det låter onekligen intressant. Det ska jag nog läsa på mer om. Jag brukar skämta här hemma med min sambo att jag går på lclf-diet nu. Lo carb lo fat. Jag har imponerat på mig själv genom att vara ute en riktigt rask promenad (med små inslag av jogging) nu på morgonen. Så nu sitter jag och njuter av min andra frukost; en kopp kaffe och en skål med turkisk yoghurt, keso, hallon, mango och banan, GOTT! Sen får jag väl ta ett varv i duschen. Och så "råkade" jag tjuvväga mig lite i  morse!  (Jag har vägdag måndagar) Och i dag hade jag enligt vågen gått ner 1,2 kg sen i måndags! Min kropp moves in myserious ways.... Vågen kan kanske diffa lite också. Nåja. Då kanske jag får ett snyggare resultat på måndag nästa vecka i alla fall. Fick ju + sist! Och jag känner mig mer i fas i kroppen denna veckan. Skönt!

Haha low carb low fat så kul! Skämt åsido, kolla lite Lchq när du har tid och lust. Jag gillar egentligen inte att sätta etiketter på saker och ting men jag gillar grundtanken i Lchq. Jag har provat lchf fullt ut men det funkar inte för mig helt enkelt, dels mådde inte min kropp bra och jag tyckte det var rätt besvärligt rent allmänt när man var ute och åt och så. Maten hemma blev också lite för ensidig tyvärr :( jag gillar tanken på ren naturlig mat som har lite inverkan på blodsockret, lagom av det mesta som är bra helt enkelt :) Skönt att vågen går åt rätt håll. Jag sitter och känner mig svullen efter en stor kaffe latte i e.m, vet ju att det teoretiskt inte borde påverka. Tog med lättmjölk men just nu känner jag mig som en ballong. Vägning fredag morgon!
Svar på tråden Några fler viktväktare?