Gulletuss skrev 2013-02-13 09:34:29 följande:
*googlar lchq* ... Det låter onekligen intressant. Det ska jag nog läsa på mer om.    Jag brukar skämta här hemma med min sambo att jag går på lclf-diet nu. Lo carb lo fat.  Jag har imponerat på mig själv genom att vara ute en riktigt rask promenad (med små inslag av jogging) nu på morgonen. Så nu sitter jag och njuter av min andra frukost; en kopp kaffe och en skål med turkisk yoghurt, keso, hallon, mango och banan, GOTT! Sen får jag väl ta ett varv i duschen.  Och så "råkade" jag tjuvväga mig lite i  morse!  (Jag har vägdag måndagar) Och i dag hade jag enligt vågen gått ner 1,2 kg sen i måndags! Min kropp moves in myserious ways.... Vågen kan kanske diffa lite också. Nåja. Då kanske jag får ett snyggare resultat på måndag nästa vecka i alla fall. Fick ju + sist! Och jag känner mig mer i fas i kroppen denna veckan. Skönt!
  Haha low carb low fat så kul! Skämt åsido, kolla lite Lchq när du har tid och lust. Jag gillar egentligen inte att sätta etiketter på saker och ting men jag gillar grundtanken i Lchq. Jag har provat lchf fullt ut men det funkar inte för mig helt enkelt, dels mådde inte min kropp bra och jag tyckte det var rätt besvärligt rent allmänt när man var ute och åt och så. Maten hemma blev också lite för ensidig tyvärr :( jag gillar tanken på ren naturlig mat som har lite inverkan på blodsockret, lagom av det mesta som är bra helt enkelt :)  Skönt att vågen går åt rätt håll. Jag sitter och känner mig svullen efter en stor kaffe latte i e.m, vet ju att det teoretiskt inte borde påverka. Tog med lättmjölk men just nu känner jag mig som en ballong. Vägning fredag morgon!