Inlägg från: Linn77 |Visa alla inlägg
  • Linn77

Några fler viktväktare?

Hej!
    Kliver in här hos er för att jag behöver lite inspiration och pepp för att lyckas med min viktminskning.

Började i vintras med viktväktarna online och fram till nyår hade jag gått ner drygt 5 kilo men sen tappade jag helt gnistan så vid dagens invägning hade jag gått upp 1,8 kg.

Så nu är det nya tag som gäller.
    Har ett gäng med kilon som ska bort!

• Linn77
    Gulletuss skrev 2013-02-21 07:35:27 följande:
    Toppen! Grattis!
    Vilodag är nog väldigt klokt. Det behövs också.
    Linn77 & Bebisjuli06 - Bara häng med! Här delar vi stort och smått. Jag tycker det är jätteskönt att ha den här tråden att få skryta över goda resultat, eller få pepp när det gått på andra hållet. Förra gången jag viktväktade var vi tre ganska nära vänner som körde samtidigt, nu är jag alena. Då glädjer jag mig åt mina cyberbantarkompisar! Skrattande

Tack Gulletuss!
    Visst är det så, vi behöver alla stöd för att orka kämpa på mot slutmålet.

• Linn77
    Kitty12 skrev 2013-02-21 10:09:07 följande:
    Kämpar vidare o har snart gått ner 7 kg på 6 veckor så e såå nöjd :) men nu undrar jag om någon provat mättande dag o vad har ni ätiti då till frukost tex? Måste oxå tillägga att vad bra jag mår utav denna kosten! Någon annan som märkt att ni blir piggare o gladare? E väl en kombo utav nedgången och maten som e bättre. Kämpar på här, ska gifta mig om ca 2 månader så hejja hejja ;)
    Wow!
    Vilket grymt bra resultat, jag förstår att du är nöjd!
    Tyvärr har jag inte provat mättande dag ännu så jag är lika nyfiken som du på dom svar du får.
    Grattis till blivande bröllopet!
    Fortsätter du i den här takten så hoppas jag att du inte har valt brudklänning ännu, för risken är uppenbar att den kommer att vara för stor :)
  • Linn77
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-21 11:30:03 följande:
    denna vecka har gått helt åt helvete för mig
    Som vanligt så ska fertilitetskliniken tjata om min vikt, fastän jag ligger under deras BMI-gräns och fastän de vet att jag jobbar hårt för att gå ner och inte upp trots hormonbehandlingar osv så ska hon ändå tjata om det varje gång.
    Min försvarsreaktion blir, konstigt nog, att trots-missköta mig
    Men men, ny vecka på måndag. Ska se till att sköta mina points idag men i morgon och på lördag är vi bortbjudna och då är det svårt. På söndag däremot kör jag på som vanligt igen.  
    Så är ju livet, ibland går det ner ibland går det upp.
    Det gäller nog både vikten och motivationen.

Himla trist att fertilitetskliniken tjatar om din vikt, det blir ju bara värre av det för som du säger är en vanlig reaktion att man då svarar med trots, dvs. missköter sin kost. Man kan ju tycka att dom som jobbar där borde veta bättre även om deras tjat egentligen är välvilja.

Skönt att du ser till att trots motgångar, sköta pointsen idag och på söndag istället för att skita totalt i det tills det blir ny vecka. Det är just sånt som jag måste lära mig, jag har för lätt att fortsätta missköta min när jag väl har börjat så fortsätter jag istället för som du sätta stopp.
    Bra jobbat!
  • Linn77
    Magdalena82 skrev 2013-02-22 07:26:00 följande:
    God morgon! Har varit uppe med tuppen, det är ju vägningsdag för mig idag. Och även denna vecka blev det 0.7 kg. Månadssummering för första månaden med vv blev 6.1 kg. Det är jag jättenöjd med. Har inga som helst förhoppningar om att det ska hålla sig så. 3-4 kg i månaden är nog betydligt mer realistiskt. Var nog en del vätska som försvann i början. Påminn mig gärna om det om jag deppar ihop om en månad haha. Hur är det med er andra?
    Vilket härligt resultat!
    Grattis!

Jag har haft ett uppehåll där jag gick upp 1,8 kg och började nu igen att viktväkta häromdagen.

Kommer att ha invägningar måndagar men jag tror det är smart att göra som du och väga sig på fredagen istället för då blir man kanske mer peppad att inte slarva på helgen? Eller vad tror du?
  • Linn77
    Magdalena82 skrev 2013-02-22 13:35:38 följande:
    Måste förresten rekommendera wilmas olika knäckebrödstyper. Hur gott som helst, speciellt om man är en saltjunkie som jag är :)

Dom har jag aldrig sett i butiken men jag ska kolla nästa gång! Salt är gott!
  • Linn77
    Scruffy skrev 2013-02-22 14:13:14 följande:
    Idag har det blivit ganska point snål mat så jag kommer att ha råd med 2 points godispåse köpt på VV. Ska sitta och mysa i soffan. Innan dess ska jag åka och storhandla, äta middag, promenera och duscha     

Åh, vad härligt det låter. Nackdelen med att bara vara online- medlem är att det känns jobbigare att handla vv-godis. Njut av din 2 points påse. Vilka smaker finns den i?
  • Linn77
    Magdalena82 skrev 2013-02-22 17:55:54 följande:
    Ja salt är sååå gott. De kan vara lite svåra att hitta, ganska små förpackningar som brukar stå mellan vanligt knäckebröd och crostinibröden. Dyrt och lite gourmetaktigt men ack så gott, och ljuuuuuuvligt till ost. Näe nu ska jag sluta :)

Jag har hittat dom, SÅ goda! Sedan har jag tillagat kyckling Fajitas i crock pot. Bara 4 pp blev det för den. Sedan tillkom givetvis pp för tortillabröd och lite ost, lite majs, lite guacomole. Men totalt 9 pp och jag är proppmätt ännu. Plus att jag hann ta en rejäl promenad medan maten lagade sig själv i "pottan". har nu förberett lite "godis" till melodifestivalen. Grönsaker med dip blir det. Mums!
  • Linn77
    Gulletuss skrev 2013-02-25 17:43:48 följande:
    Bra med pepp! Vi ska äta spagetti & köttfärssås ikväll. Ibland äter jag kokt broccoli eller "vitkålsspagetti" i stället, för att hålla nere pp. Men idag har jag råd med riktig pasta. Tur det för jag är sjukt hungrig nu!
    När du gör vitkålspasta gör du då som det låter, kokar strimlad vitkål och använder istället för pasta?
    Blir det gott? Hur länge kokar du den?
Svar på tråden Några fler viktväktare?