Inlägg från: iwannarock |Visa alla inlägg
  • iwannarock

Några fler viktväktare?

Nu jäklar Ska precis till att bli medlem på vv online

Imorgon är planen att äta tacos hemma (??) Vad kan jag äta? Om ni äter tacos hur ser det ut då?

• iwannarock

Jösses, jag tycker allt verkar så krångligt hur ska jag fixa detta?? Jag måste alltså skriva in ALLT jag äter varenda dag? Jag fattar inte riktigt allt (inget) än men det ska nog gå bra detta

• iwannarock
    Gulletuss skrev 2013-02-24 19:12:40 följande:

Det ÄR lite krångligt i början! Men du lär dig snart.
    Och får jag komma med ett tips, så är det att planera maten i förväg om det går. Man får lägga en del tid på planering och pusslande med menyer, men då slipper man stressen när man väl står inför att fixa/äta en måltid.
    Du fixar det, bara ge det lite inkörningstid.
    Ja shit, hur fasen ska det gå... ? Jag får ta mig en heldag imorgon o sätta mig o kolla igenom sidan riktigt ordenligt. Imorgon ska jag oxå börja promenera, blir en riktig lång rask promenad, känner mig sååå taggad nu Kul att gubben min ville vara med oxå. Någon som vet om det går att räkna ut hur många poäng han ska äta utan att han måste bli medlem? Jag ska äta 29 så han tänkte köra på desamma men skulle vara kul att veta hur mycket han egentligen skulle behöva äta
  • iwannarock

Någon som vet om det går att få sitt kort på annat sätt än att skriva ut det? Det måste ju gå men på vv sida står det bara att man ska skriva ut kortet

• iwannarock
    Gulletuss skrev 2013-02-24 19:42:27 följande:
    Men gud vilket värdelöst svar på dina frågor! Ha ha! Sorry! Drömmer
    Hahaha nä då det va väl inte värdelöst

Det är nåt jäkla viktväktar kort (?) jag vet knappt själv hahah, för att kunna gå på möten tror jag att jag måste ha det, nu tänkte jag strunta i mötena men hahah äh strunt samma .

Ja jag tror han måste äta ganska mycket mer än jag egentligen men han vill köra på samma som jag så då får han göra det
  • iwannarock

Jo jag vet att jag kan skriva ut det på vv sida men det måste väl gå på något annat sätt? Jag har ingen skrivare hemma.

Idag blev det iaf en 65 min lång powerwalk, riktigt fint väder här :) så det va skönt, dock va min lilla dotter inte på sitt bästa humör så imorgon går jag nog ut lite senare när hon ska sova.

Får man fråga i denna tråd vad ni äter till middag idag? Eller tar man sånt i en annan tråd? Om man får fråga det så frågar jag ;) jag har inte varit och handlat än och vet inte vad det blir till middag än

• iwannarock

Det blev tacos för oss igår, åt ju givetvis MYCKET mindre än vanligt och jag kände mig väldigt nöjd och faktiskt mätt, åt ett päron senare på kvällen.
    Idag till middag blir det, nötfärsbiffar med lite fetaost i och potatismos med rårivnamorötter och ärtor i moset. Jag är ju bara inne på 3dje dagen men jäklar va jag känner mig peppad :) allt jag äter skriver jag in i min checklista på vv. Väger ni er mat? Funderar på att skaffa en köksvåg, tycker det är krångligt när det står vikten istället för tex antal osv...

• iwannarock

Finns det vv bars att köpa i affären? På fredag ska jag sitta i bilen i ca 6 timmar brukar alltid bli en korv på nån mack men nu får det bli frukt o kanske nåt "sött" OM ni köper vv godis hur mycket är ok att äta?

• iwannarock

Igår va jag på mitt första vv möte :) är riktigt nöjd och taggad, jag vägde ju mig förra söndagen men vågen visade helt fel, killen ställde sig på den och den visade många extra plus, men nu vägde jag mig igår iaf och har satt ett mål, att gå ner 6kilo till påsk :) hoppas verkligen jag klarar detta.

En fråga, hur viktigt är det att ära alla sina points? Blir det "fel" om jag äter för lite?

• iwannarock

Tack för svaren :) det är absolut inte så att jag svälter mig, jag åt frukost vid 9:30 och har än inte ätit lunch för jag är inte hungrig och vi ska äta middag vid 16 så det blir bara så att vissa dagar struntar jag i lunchen för att jag inte är hungrig helt enkelt, jag försöker ta en knäckemacka eller lite frukt om jag är hungrig. Jag äter alltså om jag är hungrig, jag tror inte att jag ska gå ner mer om jag "svälter" mig utan det är just bara det att jag inte är hungrig

Svar på tråden Några fler viktväktare?