Inlägg från: Marlean |Visa alla inlägg
  • Marlean

Några fler viktväktare?

Själv funderar jag på att börja VVa igen, men har glömt av hur man räknar ut hur mycket points man ska äta för. Kan någon påminna mig?

• Marlean

Hej tjejer!

Här är en som precis börjat och veckan har inte startat bra. Har knappt varit hemma så har varken haft tid att laga mat eller räkna propoints på annat än frukosten som man bör. Lite synd. :( Hoppas det rättar till sig till helgen. Har någon tips på lättlagade luncher med ingredienser man vanligtvis har hemma?  

• Marlean

Hej! Vart får man reda på propointsen på allt? Har bara varit med en vecka och håller på att bli galen, vill ha points på:

pizzabröd (sådant man får till sallader på pizzerior) 

mini-keso, en hel burk

Kan någon hjälpa mig?           

• Marlean
    Gulletuss skrev 2013-03-06 21:21:37 följande:

Vad har du för typ av medlemsskap? Jag är onlinemedlem, och har då tillgång till hela "banken" med livsmedel, recept osv. Den finns också som app (som visserligen aldrig funkar för mig). Och så har jag checklista och receptskapare mm på datorprogrammet. Jag vet inte riktigt vad "man får" med andra typer av medlemsskap.

250 g minikeso = 4 pp.

Tack Gulletuss! Jag har onlinemedlemsskap men stör mig på sidan redan. Försökte nyss skriva ett blogginlägg men det stod att jag hade "HTML" kod, vilket jag INTE hade! Men trots att jag tog bort vissa tecken som: (), - osv. blev det inte bättre utan den vägrade fortfarande ta emot inlägget, grr. Dessutom letade jag efter minikeso i sökmotorn där men hittade inget. :( Vet inte om jag tycker det är värt pengarna... föredrar nog "vanliga" medlemsskapet. Vet bättre "gå ned i vikt" sidor som är gratis, vilket är synd.
  • Marlean

Men för att få lite recept in i denna tråden: Vad är ert favorit lunchrecept? Och hur många propoints har det? Själv har jag ju nyss börjat igen, men jag minns sedan tidigare att jag gillar Viktväktarnas köttfärssås.

• Marlean

Usch, känns inte som om det går särskilt bra för mig alls.

Eftersom jag måste vara i skolan låååååååååånga dar just nu och även plugga,plugga,plugga hemma tills denna tiden (läs: efter midnatt) så hinner jag varken laga mat eller annat. Dålig timing att börja med Vv, jag vet! Äter för lite och mer eller mindre överlever på VVs chokladbars då jag är gottegris av stora mått och alltid kommer vara det. Men hur gör man annars liksom om man inte vet pointsen i köpmat och inte hinner laga mat? Det är hur många frågetecken som helst i min checklista. :((  

• Marlean

Vad härligt att det går bra för er allihopa! Själv är jag glad över mina resultat. Har gått ner 3,8 kg nu på 3 veckor vilket inte är så dåligt med tanke på att 1. Jag är godisfreak, seriöst äter jag ca 4 chokladbars/dag. 2. Jag har svårt att räkna points då jag sällan hinner laga mat hemma då jag nästan aldrig är hemma så det blir mycket restaurangmat. 3. Jag inte hinner träna.

• Marlean
    iwannarock skrev 2013-03-27 11:37:26 följande:
    Opererades i måndags så här är det bara soffan som gäller :( hade sett fram emot en vecka med massa promenader då jag är helt barnledig men det går tyvärr inte. Har så ont så jag pallar inte ens att fixa frukost, mamma kommer hit snart o jag bad henne köpa med en drick yoghurt från Lidl, jag försöker att ändå äta ordentligt men just nu får det bli vad det blir.

Till middag idag blir det sprödbakade citronbitar med morötter o broccoli och igår blev det
    Morotspannkaka.

Vad är citronbitar? Lät gott.
  • Marlean

Kan inte ni andra säga vad ni äter en "vanlig" dag?
    Själv brukar jag äta:

2 knäckemackor med färskost eller smör och kalkon till frukost med 1 glas mjölk eller vatten, en banan samt eventuellt lite keso.

Mellanmål: Oftast en banan, keso eller en bar.

Lunch: 3 potatisar och tex. spenat med kalkonbacon, eller pasta och köttfärssås (vv:s), vatten till.

Middag: Kokt majskolv eller fruktsallad, lite keso. Smörgås, soppa En bar.   

Svar på tråden Några fler viktväktare?