Inlägg från: Mammas V |Visa alla inlägg
  • Mammas V

Några fler viktväktare?

Hej på er!
    Jag hoppar på här om de går bra?
    Jag gick med i vv online i onsdags efter att ha försökt allt annat under 2 års tid.
    Har vart med i vv tidigare när ja va 16 o gick då ner 20kg på 6mån.
    Efter 2 graviditeter o färdig med barnafödande ska ja gå ner 25kg

Jag har jätte matmissbruk o älskar vv att ja får äta lite av allt, idag har ja gjort dessert på 12% vaniljsås o krossade dubbeldaim i...urgott!!!!

Vad hade ni tänk att äta ikväll?
    Vi brukar köpa köpemat på lördagar men är lite snål med mina pp även om jag har "råd"

Ska äta 35pp om dagen o har vägdag på onsdagar. 

• Mammas V
    MadeleneErik skrev 2013-04-16 09:34:26 följande:
    Självklart! bara kul att vi blir fler =)
    Jag tycker också att det bästa med vv är att man får äta av allt, fast i rätt mängd. så skönt att kunna leva någorlunda normalt och ändå gå ner i vikt =)

vi har också en dum vana att äta köpmat på helgerna som vi nu försöker få bort. jag äter 36 pp så jag har också "råd" för det mesta, men det känns ändå som en dum vana som vi nu försöker bryta.

ikväll vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på för mat än.
    Vad ska du äta?  
    Tack
    De blev faktiskt snabbmat förra lördagen...men istället för plusmeny o allt så tog ja bara en mcfeast....blev inte mätt så åt iförsig en cheeseburgare med....men de kan vi ju låta bli o nämna

Imorrn har jag  min första vägning!!! Sååååå nyfiken! Jag mår kanon! har vart nere på 96,6 som lägst och vill fort dit ner. Skrev in mig förra veckan på 100,1kg...hoppas ja gått ner 1 kg iaf.

Och...trummvirvel....denna veckan ska ja åka o köpa gymkort! Inge mer månadskort utan ska binda mig i 12 mån. ska köra bodypump 1-2ggr i veckan o bodybalance 1 gång. sen kanske man hinner med gymet o bara köra kondis när barnen är på dagis. Men siktar på 2-3ggr i veckan iaf.

Så roligt med god mat...varje dag!
    Har ni några favoriter?

Mina är:
    korv, potatis med pepparrotsås,
    kassler med svamprisotto 
    kyckling med rottatoi (stavning)

Och idag fick ja hem 2 kokböcker så nu jäklar! 

• Mammas V

blir man hungrig i samband med mens är de att man behöver magnesium. ja får så nån vecka innan mensen men sen ja börja äta vitaminer har ja inte känt av de alls

• Mammas V

Kassler älskar ju barnen med...ja kör inte VV korvar denna gången..köper samma till hela familjen. Tycker icas är godast Måste göra de näst vecka.

Ja ska upp till sthlm snart...va kan va smart att ha med som "matsäck"? På vägen hem däremot får j nog köpa med mig nåt..tror ja har en restaurangguide liggandes...sitta på ett tåg i 5 timmar vid frukost o lunch tid för mig funkar inte...haha..då vet ja att de blir godis för snabb energi när ja kommit fram.

• Mammas V

MadeleneErik: Åh tack! Sallad va ju bra... jag har VV appen men tycker restaurangguiden är lättare...haha Sen är ja inte mycke för VV godis då man bara blur gasig...o inte banan heller..de är typ 116kcal..så att de är 0 pp gillar ja inte...Men..maränger va lite såg ja nu...haha så de ska ja ha med mig en påse som ja o min vän ska ha till vinet....hahahaha...de brukar va en godisskål på 2kg så de är faktiskt en förbättring!!

Är de nån här som är medlem hos sportlife?
    Tänkte höra ni som går där om ni kan rekommendera nåt bra eller roligt pass?

Ja vill ju gå på bodypump...men ja vet inte ritkigt va de är..är de nån som prövat? 

• Mammas V

Åh..jag bara gråter..har haft jätte jobbigt i ett par dagar o som pricken över i har ja gått upp typ allt..
    Dessutom så får ja ingen mer a-kassa så blir inget gymkort...Förstår inte hur en tvåbarnsmamma inte ska få pengar

Resan till sthlm är nästa torsdag...om de nu blir av...allt går åt helvete just nu :-/ 

• Mammas V

Nä..ja har ingen aning om va de är.ja ter ju mycke mindre än innan. Jag spåra ut en dag men de ska ju inte göra nån skillnad. Med mitt enorma matmissbruk har detta gått å bra...men de är bara plus o plus...hållt på i 2 jävla år nu o gått ner 4-6kg

• Mammas V

Tack hörrni..ja min man gör allt för o hjälp mig. vi tog en riktig myskväll igår för ja va så ledsen..skrev upp naturligtvis! så känns liiite bättre....men känns så hopplöst. Ja äter ju bra, följer alla recept...blir så frustrerad. O aj vill inte sluta använda min VB heller...ja behöver få äta loss ibland..de hjälper mig att hålla allt i kontroll de övriga dagarna.

ja känner mig inte stressad längre....ja går hemma o hoppas komma in på utbildningar tll höste, varje dag är ungefär desamma... 

• Mammas V
    Fidelis ad urnam skrev 2013-05-07 09:03:49 följande:
    Jag behöver peppning! 
    De senaste två veckorna har vågen bara visat plus, plus, plus trots att jag till en början skötte mig exemplariskt! När det dök upp plus spårade jag ur och åt fel och nu är jag inne i en strikt period i ett hopp att rätta till mina snedsteg. Har lyckats sköta maten fastän min man är bortrest, brukar ha lätt för att falla ur när jag ska laga mat åt bara mig själv.

Men behöver peppning. Denna vecka tänkte jag nämligen enbart röra mina veckopoints på lördag vilket betyder att jag MÅSTE sköta min fredag! Har planerat in att vi ska grilla egengjorda grillspett och ha smaksatt fraiche samt sallad med majs och andra godsaker i som tillbehör. Jag hoppas det räcker för att min vanliga fredagsmyssug inte ska ta över.  
    ja har också bara fått pluss fastän ja skött mig...

nu har ja ballat ur helt, inte skrivit in i checklistan på 1 vecka... 
  • Mammas V
    Scruffy skrev 2013-05-07 17:31:59 följande:

Ge inte upp. Börja fylla i checklistan imorgon igen, och håll dig till det du planerar att äta. Har själv haft ett sötsug idag, men jag har inte haft något hemma. ?Blev några frystorkade bär från fling paketet.
    Puh...ja ska påt imorrn igen då...usch va dåligt ja mår

ja funderar på om ja skulle må bra av o träna...läste att styrketräning är grymt bra? de är typ de enda ja tycker är roligt o får gjort...någon som vet hur? ja har inte råd med personlig tränare...ska man värma upp eller ska man köra hårt eller...ja.. 
Svar på tråden Några fler viktväktare?