Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

Hej!
    Nygammal viktväktare här. Jag har varit med i vv en gång förut, och gick då ner ca 20 kg. Nu hade några av de kilona smugit sig tillbaka! Förvånad Så det var dax att styra upp maten lite igen. Hoppas att jag kan hänga lite här med er! 
    Jag har nu gått ner 3,2 kg på snart 4 veckor. Det känns bra så här långt.
    Men när jag började läsa några av era senaste inlägg insåg jag att jag måste lära mig att hitta mat med lite bättre mättnadsfaktor. Jag är väldigt ofta hungrig, och det håller nog inte i längden! Hittills har fokus legat på dagliga pp och viktresultat. Nu får jag försöka fördela pp:na lite bättre, så jag håller mig mätt!

• Gulletuss

Scruffy- Lycka till ikväll!

anju79 skrev 2013-01-30 09:42:20 följande:
    3,6 kg ner på 4 v )

Toppen ju!
    Kitty12 skrev 2013-01-30 10:10:59 följande:
    Halloy! Här har ni en till vv, hållit på i 3 veckor nu idag o det har gått galant än så länge. Känns ju lyxigt att äta tårta o annat o ändå gå ner i vikt :) Dålig dock på att träna o röra på mig...Hur går det för er?
    Jag är riktigt dålig på att motionera/träna. Det är verkligen något jag måste bli bättre på. En riktig utmaning kan man säga. Usch!

• Gulletuss
    lillamillan skrev 2013-01-30 12:38:28 följande:

Undrar lite och känner att jag behöver lite tips.
    Ser att andra har rum med tårta och annat gott inom pp men det får jag aldig till.
    Frukost, lunch, middag och två koppar kaffe sen är mina 26pp slut.
    Har även märkt att om jag äter för mycket av veckobonusen går jag inte ner i vitk.

Någon mer med samma problem?!       

Jag bruka äta hyffsat pp-snålt på lunchen, 5-6 pp. Sen har jag ju 30 pp om dagen att spela med, så det är ju viss skillnad! Om det blir tårta (exempelvis i morgon när min mamma fyller år), så tar jag den på veckobonusen. Men i övrigt försöker jag att inte röra den. Det är ju inte kalas varje vecka, tack och lov!
    Scruffy skrev 2013-01-30 13:32:22 följande:
    Jag vill ha tips med vad ni andra äter till mellanmål.

Kl 10 äter jag en skivad banan med 1 dl lättyogurt och lite kanel. Det ger 1 pp. så det är ok.

Kl 15 brukar jag tycka om en kopp kaffe med en dubbel macka (m antingen lite skinka och ost eller leverpastej)

Dock känner jag att det ger för myckt pp och då blir det svårt att få min pp att räcka.

Funderar på riskakor om det ger mindre pp.

Andra förslag?            
    Riskaka är nog pp-snålare. Annars kanske knäckebröd kan vara något i stället? Vad äter du för bröd, hur många pp är det per skiva? Jag byter ibland ut bregott mot philadelphia med någon smak på.
    Keso eller kesella med bär kan kanske vara ett alternativ. Man kan ju söta med stevia eller annat sötningsmedel om man vill. 
  • Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-01-30 22:28:49 följande:
    Drygt 14 kg har jag att gå ned, nu ska jag läsa i materialet hag fick.

Vi får heja på varandra!
    Jag har ingen direkt målvikt, men borde nog egentligen gå ner 10-15 kg för att hamna på "normal" vikt. Mitt första delmål är att komma under 5% av inskrivningsvikten. Dit är det 1,3 kg kvar. Sen vill jag komma under 80-strecket.
    Det känns som att nästa vägning inte blir lika framgångsrik. Var på ätmöte med väninnorna igår. Det var riktig gräddpannacotta till efterrätt. Det fick tas från vecobonusen. Och ikväll ska vi till min kära mamma som fyller år. Då blir det någon god mat + tårta. Uj uj. Jag måste nog fasen ge mig ut och motionera lite för att få detta att gå ihop. Bläää.... Men jag MÅSTE bli bättre på att röra mig.
  • Gulletuss

Scruffy - Hur gick det? Höll du dig någorlunda mätt på ditt mellanmål?

Jag lyckades få till en bra frukost som jag stog mig på länge i dag. 2 st polarbröd Rågkaka med philadelphia och rökt skinka på. Plus en tallrik med hallon, skivad banan, turkisk yoghurt, lite keso och 1 dl Pauluns dinkelflingor.  Jag blev riktigt mätt (jag är en riktig frukostmänniska, kan äta myyycket till frukost!) och åt en morot till mellanmål, sen klarade jag mig bra utan hunger till luchen.
    Soppa till lunch. Tur det, för det blev smörgåstårta hos min mamma ikväll! Vi missade kaffet och prinsesstårtan, för sambon fick sån astma av mammas katter. På så sätt höll jag mig inom dagens pp-budget och behövde inte nalla på veckobonusen. Så min midja är ju lite tacksam, även om det var tråkigt att behöva åka hem tidigt.

Då sätter jag väl punkt för mina memoarer för ikväll! Tungan ute Fredag i morgon. Trevlig helg alla!!! 

• Gulletuss

Så många vi börjar bli i tråden! Va kul! Jag hade vägning i dag. - 0.4 kg. Helt ok. Jag var lite duktig och rörde på fläsket lite förra veckan. Jag ska försöka komma ut denna veckan också. Trots väder och förkylning. Det gäller att inte tänka efter så noga, utan bara sticka ut på promenad eller vad det nu kan vara. Lättare sagt än gjort! Vi får fortsätta peppa varandra!

• Gulletuss

HEJA OSS! {#emotions_dlg.flower}
    Jag har ingen kondis alls! Kom just i gång med lite "gågging", och nu åkte jag på en brakförkylning. Jag orkar knappt gå och lämna barnen. Men jag hoppas att det släpper lite snart, så kan jag ta en rejäl långpromenad iaf.
    I dag är det drop-in-fika på minsta tösens förskola.... Semla... = soppa till lunch! Ständigt små utmaningar som ska klaras av! Hahaha!

• Gulletuss

Kul när man märker ett reslultat!

Jag måste också säga att jag tycker det är roligt att denna tråden är så pass aktiv!

• Gulletuss
    Fjuppan skrev 2013-02-06 12:08:21 följande:
    Jag vill vara med! Jag har viktväktat i fem veckor och har tappat 10,5 kg. Har en del att gå ner (startade på 127 kg). Nästa mål är att komma under 110-strecket!

WOW! Du är ju på G!!!

Va roligt att det går så bra för så många!
    anju79 skrev 2013-02-06 08:19:13 följande:
    Vägardag...-0,9 kg
    Totalt - 4,5 kg på 5 v... Bara lite kvar till målvikten

E ni jätteduktiga på att lägga in allt ni äter varje dag ?
    Jag har blivit lite slapp men känner art jag har bra koll på pointsen jag får i mig...
    Jag lägger in det mesta jag äter varje dag. Och det jag inte fyller i checklistan har jag koll på. Oftast är frukost, luch och middag ifyllt. Sen om det blir pp över till mellanmål så är det inte alltid jag fyller i vad jag har ätit, men jag håller mig inom budget så att säga.
    UlrikaH skrev 2013-02-06 09:49:47 följande:
    Jag har kört VV sedan mitten av sep 2012. Har tappat 10 kg. Har 2 ggr kvar sen är min jämnvikt klar och jag blir guldmedlem.

Jag tror helt klart att man kan hålla samma viktnedgång ett bra tag. MEN jag gick på för hårt och fick tillslut domningar i läppar och tunga. Läkaren förklarade att kroppen inte riktigt hängde med i mitt tempo och rekommenderade mig att ta det lite lugnare. Framför allt att äta mer kolhydrater. Symtomen försvann!  Jag beslöt mig då för att äta alla dags-pp + alla veckobonusar varje vecka samt att ta VV-vila då och då för att få en liten paus. Under vila har jag inte gått ner, men stått still.

Mitt absolut bästa tips är helt klart motion. Springer  spinner, gymar 3 ggr i veckan. Det ger, förutom en starkare kropp, också massa sköna x-tra pp som man kan lyxa till det med!

Lycka till och kör så det ryker! DET ÄR DU VÄRD!! :)
    Jag vet att (bristen på) motion är en viktig del för mig att jobba med. Jag är sååå dålig på att röra mig! Förra veckan var jag ute ett par rundor. Varav en med min sambo. Det handlar då om "gågging", för jag har ingen kondis alls. Det kändes bra att komma ut tillsammans med gubben. Jag blev till och med lite taggad! Men så åkte jag på en jäkla förkylning, och blev helt orkeslös. Men jag känner mig bättre och ska försöka ta mig ut i morgon på en rejäl promenad i alla fall.

Ni kan ju avkräva mig på en rapport om det i morgon!  Tanken är att jag och sambon ska försöka oss på en gemensam runda i helgen. Det kom ju bara så himla mycket snö nu helt plötsligt! Så jag får väl värma upp med lite skottning!  

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-02-06 22:13:14 följande:

Inte konstigt att kläderna sitter lösare. Jag är faktiskt helt mållös.

Jag har gått ned 2,1 kg på en vecka.... 
    Jag hade hoppas på minst 0,5. Nu är man ju motiverad att fortsätta....

Mitt mål är att gå ned minst 0,6 nästa vecka så att jag får en ny första siffra.

Gick en promenad i all snö nu på kvällen och det var nog inte så smart, för nu har jag ganska ont i foten som jag stukade i söndags. Ska lägga mig nu och vila och hoppas att det blir bättre till imorgon.       

Hääärligt! Vilket resultat!
    Trist med foten bara. Krya på den!

Jag tog mig faktiskt ut på en morgonrunda, när jag hade lämnat barnen. Jag kan väl inte påstå att den var särskilt rejäl, men jag var ute ca 30 min i alla fall. Jag höll så högt tempo jag vågade i snön och halkan.   
Svar på tråden Några fler viktväktare?