Fjuppan skrev 2013-02-06 12:08:21 följande:
Jag vill vara med! Jag har viktväktat i fem veckor och har tappat 10,5 kg. Har en del att gå ner (startade på 127 kg). Nästa mål är att komma under 110-strecket!

WOW! Du är ju på G!!!
Va roligt att det går så bra för så många!
anju79 skrev 2013-02-06 08:19:13 följande:
Vägardag...-0,9 kg
Totalt - 4,5 kg på 5 v... Bara lite kvar till målvikten
E ni jätteduktiga på att lägga in allt ni äter varje dag ?
Jag har blivit lite slapp men känner art jag har bra koll på pointsen jag får i mig...
Jag lägger in det mesta jag äter varje dag. Och det jag inte fyller i checklistan har jag koll på. Oftast är frukost, luch och middag ifyllt. Sen om det blir pp över till mellanmål så är det inte alltid jag fyller i vad jag har ätit, men jag håller mig inom budget så att säga.
UlrikaH skrev 2013-02-06 09:49:47 följande:
Jag har kört VV sedan mitten av sep 2012. Har tappat 10 kg. Har 2 ggr kvar sen är min jämnvikt klar och jag blir guldmedlem.
Jag tror helt klart att man kan hålla samma viktnedgång ett bra tag. MEN jag gick på för hårt och fick tillslut domningar i läppar och tunga. Läkaren förklarade att kroppen inte riktigt hängde med i mitt tempo och rekommenderade mig att ta det lite lugnare. Framför allt att äta mer kolhydrater. Symtomen försvann! Jag beslöt mig då för att äta alla dags-pp + alla veckobonusar varje vecka samt att ta VV-vila då och då för att få en liten paus. Under vila har jag inte gått ner, men stått still.
Mitt absolut bästa tips är helt klart motion. Springer spinner, gymar 3 ggr i veckan. Det ger, förutom en starkare kropp, också massa sköna x-tra pp som man kan lyxa till det med!
Lycka till och kör så det ryker! DET ÄR DU VÄRD!! :)
Jag vet att (bristen på) motion är en viktig del för mig att jobba med. Jag är sååå dålig på att röra mig! Förra veckan var jag ute ett par rundor. Varav en med min sambo. Det handlar då om "gågging", för jag har ingen kondis alls. Det kändes bra att komma ut tillsammans med gubben. Jag blev till och med lite taggad! Men så åkte jag på en jäkla förkylning, och blev helt orkeslös. Men jag känner mig bättre och ska försöka ta mig ut i morgon på en rejäl promenad i alla fall.
Ni kan ju avkräva mig på en rapport om det i morgon!

Tanken är att jag och sambon ska försöka oss på en gemensam runda i helgen. Det kom ju bara så himla mycket snö nu helt plötsligt! Så jag får väl värma upp med lite skottning!