Inlägg från: MadeleneErik |Visa alla inlägg
  • MadeleneErik

Några fler viktväktare?

Hej!

Jag har varit med i vv några gånger tidigare också men av olika anledningar gått upp igen. Första gången gick  jag ner 17 kg på 3 månader, men slutade innan jag nått mitt mål. Andra gången  gick jag ner 24 kg på 5 månader, men nådde inte mitt mål den gången heller då jag tog ett "uppehåll" över sommaren och kom inte igång igen till hösten för att jag blev gravid.
    jag gick upp massor under graviditeten och gjorde ett halvhjärtat försök med vv när dottern var 3 månader och gick ner ca 9 kg.
    sen efter det har det bara fortsatt stadigt uppåt och när jag insåg att jag vägde lika mycket som när jag va höggravid fick jag nog och skrev in mig igen.

Så jag skrev in mig för 7 veckor sedan och har hittills gått ner totalt 7 kg.
    Jag Vägde in mig på 108,9 kg och mitt mål är 65 kg (totalt 44 kg som jag vill gå ner) så jag har många kg kvar, men är på gång iaf  =)

Den här gången tänker jag INTE ge mig innan jag når min målvikt!

Oj det blev lite längre inlägg än vad jag tänkt men hoppas att det är ok att jag också hoppar in här? =)

• MadeleneErik
    Gulletuss skrev 2013-03-05 20:50:56 följande:
    Det går ju jättebra för dig! Om du gick ner 9 kg när du var halvhjärtad, hur ska det då inte gå nu när du är så taggad!?! Det är skönt att hänga med andra vv:are här inne, så välkommen!
    Tack så mycket!
    Ja det känns riktigt bra än så länge =) även fast jag hade en riktigt seg start (-0,1 första veckan och 0,5 andra veckan) men det verkar ha släppt nu.
    det va väl bara min kropp som ville kolla att jag inte "lurades" den här gången också efter 10 års jojobantande =)
    Nu gäller det bara att försöka hitta bra delmål och försöka att inte tänka så mycket på slutmålet då jag har så många kilon dit =/
    Jag hade ju hela 44 kg att gå ner ( nu är det "bara" 37 kvar) så det kan kännas lite tufft ibland.

hur mycket har ni andra som mål att gå ner? om man får fråga det =)

• MadeleneErik
    Magdalena82 skrev 2013-03-07 13:55:13 följande:

Jättebra gjort av dig att ta tag i det, det är så lätt att bara strunta i saker som känns tungt. Kör så det ryker! :) Jag har fått två barn väldigt tätt och med det gick jag upp lite i vikt. Ingen katastrof dock. Hade 8 kg för mkt för att klassas som normalviktig om man ser till BMI. Det har jag gått ner nu och därmed precis passerat gränsen för normalvikt. Det är jag inte nöjd med utan ska ner minst 6 kg (helst 8) till då jag vet att det kommer göra det lättare att motionera. Det vore lätt att nöja sig nu men då vet att jag skulle få igen för det sen. Vill ha bort det där extra som sitter kring magen och höfterna nu :)
    Ja det är precis dom misstagen jag gjort tidigare!
    antingen bara struntat i det med ursäkten att "det är iaf ingen ide" eller "jag kommer endå aldrig klara det".
    Sen när jag väl kommit nästan i mål så har jag blivit för bekväm och struntat i dom sista kilona.

Jättebra att du har verkliga mål med din vikt nedgång inte bara tittar på siffrorna! utan precis som du skriver att du vill kunna motionera och röra dig lättare. =)

just nu tycker jag allt känns i vägen när jag tränar. det är väldigt frustrerande när det tar stopp för att magen är för stor osv. men nu försöker jag bara använda den irritationen till att ta i mer och se till att få bort den fortare istället =)

Är det någon av er som har satt upp några specifika mål som ni vill uppnå mer än vikten? 
    jag har anmält mig till blodomloppet och ska springa 5 km den 20 maj.
    Jag deltog förra året och då tog det mig 35 minuter att ta mig runt då, men då vägde jag ca 15 kg mindre än nu.
    så nu är mitt mål att gå ner så mycket jag hinner tills dess och komma under 40 minuter.
    Om jag sliter på riktigt bra kanske jag till och med kan komma runt på en kortare tid ;)

• MadeleneErik
    Magdalena82 skrev 2013-03-08 08:40:15 följande:
    God morgon alla, har haft vägning på morgonen. Efter att ha hoppat av och på vågen, samt flyttat runt den lite för att kontrollera ordentligt kunde jag konstatera: - 1.3 kg denna vecka. Är såklart sjukt nöjd med detta och sitter nu och går igenom veckan för att förstå vad som ligger bakom det. Det enda jag kan komma på är min ökade träning och att jag håller hårt i kosten. 20-23 pp per dag, litet kolhydratintag, inte ätit av vare sig VB eller AB. Återstår att se inför kommande vecka :)
    Grattis! vilket jättebra resultat! =)

• MadeleneErik
    Fidelis ad urnam skrev 2013-03-11 21:12:13 följande:
    Jag har alltid tagit hela veckobonusen på helgen och har alltid gått ner bra i vikt. Väger mig på fredagar och tar hela veckobonusen på lördagen. Fungerar bra för mig, -40 kilo än så länge. 
    Oj -40 är ju jättebra! hur länge har du hållt på med viktväktarna för att gå ner det? har du mycket kvar till ditt mål?
    När jag började hade jag 44 kg att gå ner och nu har jag ca 37 kvar.
    Ibland känns det helt omöjligt att klara av men när man ser att andra har fixat det så får jag lite nytt hopp! =) 
  • MadeleneErik

Länge sen jag lyckades ta mig iväg och väga mig eller skriva här nu.
    Efter 3 veckor med 4 kalas, 1 möhippa, 2 hotellövernattningar och sjukdomar som gjort att jag inte kunnat träna så mycket som jag borde, så räknade jag med ett plus i morse på vägningen.

Så gissa glädjen när det visade -2,2 kg!  
     det innebär 99,7 kg så nu kan jag är jag äntligen nere på 2-siffrigt igen!

Verkligen ett härligt resultat efter 3 veckors utmaningar och motgångar =)

• MadeleneErik
    Scruffy skrev 2013-03-30 17:58:39 följande:
    Hur går det för er alla med påskfrestelserna? I går klarade jag mig inom mina dagliga points, Tror att jag borde göra det även idag.
    Jodå än så länge går det bra faktiskt =)

ikväll blir det att mysa till det lite med sambon med chokladdoppade jordgubbar och morotstavar med dip =)
    det rycker några points på veckobonusen till det, men det brukar inte störa viktnedgången märbart för min del.

Jag lär ju fira tillsammans med sambon att Leksand tog sig tillbaka till Elitserien idag så ikväll blir det att lyxa till det lite med Thai mat (utan ris med extra grönsaker), chokladdoppade jordgubbar och morotstavar med dip =)

det ryker några points på veckobonusen till det, men det brukar inte störa viktnedgången märbart för min del så jag hoppas det går bra den här gången med =)

För dig då? 
  • MadeleneErik

Jag tänkte bara tipsa om en jätte god maträtt som jag testade igår =)
    min sambo är lite motståndare mot vit fisk (typ Alaska Pollock) då han tycker att det är "Tråkigt", men han fullkomligt älskade den här rätten. Det gjorde dottern och jag med för den delen =)

http://www.oatly.se/recept/huvudratter/provensalska-fiskbiffar-med-potatis-och-blomkalsmos-och-citronsas

då dottern är mjölkallergiker så använde vi oatlys havregrädde 13% så då blir pointsantalet lite högre, men det går utan problem att byta till magrare alternativ.
    Men biffarna blev iaf bara 1 pp styck, moset 4 pp och 1 dl sås 3 pp så det va inte så farligt endå med tanke på att jag inte använde några light produkter. men byter man ut det till magrare produkter så får man en riktigt god och mager middag/lunch.

Rekommenderar varmt att prova det här! =) 

• MadeleneErik
    Marlean skrev 2013-04-08 21:01:19 följande:
    Lät ju gott. Vart bor alla förresten? Är några av oss kanske tom. på samma möten?
    Jag bor i Borlänge =)
  • MadeleneErik
    Gulletuss skrev 2013-04-10 09:24:22 följande:
    Jaaahoooo!!!! Slog nytt rekord i dag - igen!!!! Sprang 2.8 km!!!! Jaaaaa!!!!!!
    Bara jag håller nere tempot, så går det skitbra! Jag slår inga hastighetsrekort precis. Flört
    Jättebra gjort!

NU börjar äntligen min 5 veckor dunderförkylning släppa så nu ska jag också börja springa lite igen =)
    Jag har ju anmält mig till blodomloppet 5km den 20 maj så det börjar bli lite ont om tid att träna till det =P 
Svar på tråden Några fler viktväktare?