Inlägg från: mamaciiita |Visa alla inlägg
  • mamaciiita

Några fler viktväktare?

Är lite nyfiken på hur många points man får äta sen när man ska hålla vikten..? Någon som vet? Det är ju kanske individuellt men på ett ungefär..?

• mamaciiita
    Sannizen skrev 2012-07-27 23:11:04 följande:
    Men går man verkligen ner om man får äta så mycket..? Har ju typ svårt att få i mej mina 35 pp varje dag. ;) Och hur "tar" man får dom? Dras det automatiskt om jag äter  mer än vad jag ska en dag? Samma med Aktivitet Intjänade pp..?
    Man kan välja om, de pp som man går över dags "budgeten" , i första hand ska dras från veckobonusen eller aktivitetspoints (i inställningar tror jag). Jag får äta 30 points nu och har knappt tagit något av vecko eller aktivitets-pp och går ner ca ett kg/veckan på det (tror jag.. har ju inte gjort så många veckor än) gissar att jag skulle gå ner ca 0,5 kg om jag tog allt av bonusen.
  • mamaciiita

-0,6 kg den här veckan.. det är väl ok men skulle hellre ligga på runt -0,8 siktar på det den här veckan!

• mamaciiita

Jag hade en pointsfri dag igår när jag var på tjejmiddag! Hade tänkt räkna men det blev för om
    ständigt tillslut. Jag drack vad jag kände för men höll mig ändå från att äta chips och godis och åt inte överdrivet mycke mat, får se vad vågen visar på måndag!

• mamaciiita
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-04 20:16:18 följande:
    Därför har jag invägning på fredagar, för då är lördagen långt ifrån invägningsdagen och vikten hinner stabilisera sig om jag har en räknefri-dag (som aldrig blir räknefri...men det blir för många points)

Ja det är nog sant men jag tänker att om jag har vägningsdagen på måndag så "flippar" jag inte ur på samma sätt under helgen. Om jag vet att jag ska väga mig på måndag så tar jag en portion glass till filmen på lördag istället för 2 eller 3 portioner. Samtidigt så vill jag ju undvika att ha dåligt samvete när jag äter nåt gott så det är ju en balangång! 
    Tjuvvägde mig igår mitt på dagen (brukar väga mig på morgonen annars) och då låg jag ändå på -0,4 kg sen i måndags, känndes skönt :)  
  • mamaciiita
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-04 20:16:18 följande:
    Därför har jag invägning på fredagar, för då är lördagen långt ifrån invägningsdagen och vikten hinner stabilisera sig om jag har en räknefri-dag (som aldrig blir räknefri...men det blir för många points)

Men jag tycker att din regel att alltid räkna pointsen är bra.. Då kan man ju gå tillbaka och kolla sen, typ "jaha den veckan åt jag 25 points över bonuspointsen men gick ändå ner i vikt" osv.. Jag försökte räkna fredagens points men det var lite svårt eftersom att jag i efterhand inte kom ihåg hur många drinkar jag druckit... Men det brukar inte bli så många sånna kvällar om året!
  • mamaciiita

-0,1 den här veckan.. men det var ganska väntat ändå, jag har ju ätit över veckobonusen! Nu blir det nya tag!

• mamaciiita
    jajja skrev 2012-08-07 20:22:01 följande:
    Jag hat ju lite problem med mjölkprotein och äpplen och päron.
    Äter inte något direkt efter att jag tränat och proppar inte heller i mig massor av noll pp.
    Äter dock läkemedel med vanligaste biverkan viktippgång. Kanske därför jag inte går ner.
    Är så ledsen på detta, jag tränar, fuskar inte och har piss ont hela dagarna. Och på
    Detta känner jag mig som en fet, ful strandad val som inte kan gå ner. 77 kg på 160 är inte helt ok och absolut inte med ett bäcken som håller på att gå i kras .

Tack för all er välvilja, ni är så fina allihop ❤
    Om det är medicinen som stör så kanske du kan få tips/råd av din läkare?
  • mamaciiita
    Discostella skrev 2012-08-13 06:20:24 följande:
    Hej, jag tänkte också gå med här för lite pepp och inspiration :) Var duktig i våras och gick ner fem kilo ungefär men nu efter sommaren är det katastrof igen: 78 kg till mina 166 cm
    Vet att VV fungerar men blir så trött på mig själv som fuskar - mackor och glass och skit på kvällarna ffa - men nu gäller det! Slut på fusket och allt ska skrivas upp! Det är ju enkelt egentligen!
    Motionsmässigt springer jag och är stolt över att jag i våras lyckades träna upp mig till att springa 5km utan problem. Målet nu är att springa 1 mil i slutet av september :)
    Ska också läsa vidare i "gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" som jag läst tre kapitel i. Förhoppningsvis kan det hjälpa mig ändra beteende.
    Så nu kör jag, och denna gången ska jag inte ge upp ;) (det hemliga målet är att gå ner till typ 65 innan jag förhoppningsvis blir gravid med nästa barn)
    Har också som sporre att "vara i form" för nästa graviditet :) Måste vänta ett  år på det så nu har jag något att göra undertiden! Jag har kommit igång med att äta bra men inte med motionen.. 

• mamaciiita

Vägningsdag igår, -2 kg! Förra veckan stod jag still (-0,1 kg) så det kändes skönt med mer minus denna veckan! Har nått mitt 5% mål och hamnat under gränsen för fetma enligt BMI, känns verkligen bra! Nästa mål är 10% och sen under 80 kg! Ska nog sätta upp träningsmål också, har verkligen inte kommit igång med det! Hur motiverar man sig själv till träning!?

Svar på tråden Några fler viktväktare?