Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Några fler viktväktare?

jajja skrev 2012-08-07 20:22:01 följande:
    Jag hat ju lite problem med mjölkprotein och äpplen och päron.

Äter inte något direkt efter att jag tränat och proppar inte heller i mig massor av noll pp.

Äter dock läkemedel med vanligaste biverkan viktippgång. Kanske därför jag inte går ner.

Är så ledsen på detta, jag tränar, fuskar inte och har piss ont hela dagarna. Och på

Detta känner jag mig som en fet, ful strandad val som inte kan gå ner. 77 kg på 160 är inte helt ok och absolut inte med ett bäcken som håller på att gå i kras .

Tack för all er välvilja, ni är så fina allihop â¤

Gör en galen grej och ät lite något direkt efter träning.

Dessa sjukdomar och mediciner är ett gissel.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Zandrha skrev 2012-08-08 23:26:32 följande:
    Vägning idag första gången efter sommaruppehållet, har gått ner 11,1 kg sedan jag startade i maj och genomsnittsnedgången är 0,8 kg per vecka. Jag är mycket nöjd eftersom min ämnesomsättning fortfarande är för låg. :)
    Ooooj... Jag har ingen som helst fel på min ämnesomsättning (dock saknar jag sköldkörtel) och ändå verkar jag bara så upp... 

Stort GRATTIS! 
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami

Okej, satt här och åt  2 goda knäckemackor med keso på i godan ro, modell HUSMAN och sen vände jag på paketet för att räkna på ppn, så klart var den delen borta (bortdrivet sen länge) så, hur mycket är 1skiva husknäcke..? Någon?

• YummyMami
    GladaFrun skrev 2012-08-09 10:56:37 följande:
    13 g knäcke är 1 pp, hittade inte Husman. 25 g är 2 pp.
    Tack! 

Hade kvar gram och antal förklaring i alla fall! det blev 13g per knäckemacka. 
  • YummyMami
    Discostella skrev 2012-08-13 06:20:24 följande:
    Hej, jag tänkte också gå med här för lite pepp och inspiration :) Var duktig i våras och gick ner fem kilo ungefär men nu efter sommaren är det katastrof igen: 78 kg till mina 166 cm

Vet att VV fungerar men blir så trött på mig själv som fuskar - mackor och glass och skit på kvällarna ffa - men nu gäller det! Slut på fusket och allt ska skrivas upp! Det är ju enkelt egentligen!

Motionsmässigt springer jag och är stolt över att jag i våras lyckades träna upp mig till att springa 5km utan problem. Målet nu är att springa 1 mil i slutet av september :)

Ska också läsa vidare i "gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" som jag läst tre kapitel i. Förhoppningsvis kan det hjälpa mig ändra beteende.

Så nu kör jag, och denna gången ska jag inte ge upp ;) (det hemliga målet är att gå ner till typ 65 innan jag förhoppningsvis blir gravid med nästa barn)

Sommar, god mat massa glass. Seriöst det är en flera månaders jul! Klart det går åt fanders. Nu är hösten här så nu kommer det gå bra!
  • YummyMami

Igår skrev jag in mig viktväktarna och de hade massa reor så jag köpte restaurang guide, matbutikguide o något fyll i vad du äter. Nästa gång ska jag köpa godis!!

• YummyMami
    Discostella skrev 2012-08-14 06:51:55 följande:
    Tack!

Ja, jag tycker boken verkar bra, den har hittills fått mig att förstå lite mer varför jag faller i fällan och äter för mycket. Men det är ju det där med att hinna läsa och jobba med den när man har barn och jobb osv...

Kan dock rekommendera den, gärna att låna kanske. Har själv lånat den som e-bok och läser på iphonen.

Stress är ju ett vet du! Och trötthet!
    GladaFrun skrev 2012-08-14 09:48:19 följande:
    Heja YummiMami! Jag har vägning idag, ser dock ut att stå stilla just nu...

Stilla är surt, upp är skit! Håller tumme för att det är stilla som värst..
  • YummyMami
    mamaciiita skrev 2012-08-14 18:02:46 följande:
    Vägningsdag igår, -2 kg! Förra veckan stod jag still (-0,1 kg) så det kändes skönt med mer minus denna veckan! Har nått mitt 5% mål och hamnat under gränsen för fetma enligt BMI, känns verkligen bra! Nästa mål är 10% och sen under 80 kg! Ska nog sätta upp träningsmål också, har verkligen inte kommit igång med det! Hur motiverar man sig själv till träning!?

Stort grattis!
  • YummyMami

Förut åt jag ett stekt ägg och kaffe. Nu en tallrik med vaniljfil och havreringar 1.5dl och halv dl = 4pp) och kaffe.

Har startat en vegetarisk recepttråd ifall man skulle få lite idéer dit. Ni vet väl att tex man får så mycket mer mat av quorn jämfört med tex kyckling? Och nu när jag söker kyckling i butiksguiden så finns inte kyckling med över huvud taget? Men quorn finns och det ser ut så här

120g = tex två filer = 2pp och jämfört med kött så finner man 90g kassler, 100g älg ryggbiff och skinka konserv 90g som enda vilka når ungefär till quorn.

Svar på tråden Några fler viktväktare?