Några fler viktväktare?
Go girl!! Brukar gå segt i slutet, men snart så..
Jaha, nu har det gått 2 månader (8v) med VV, och den totala viktminskningen är -8.4kg och jag är supernöjd.
Jag har ju berättat innan att jag är Gastric Bypass-opererad sedan 2005 och jag gick ned ca 40kg med op, men sedan tog det stopp!
Dessutom så tog ju inte op bort min dåliga självkänsla, så med KBT och mindfulness-kurs så har jag fått andra redskap och jag mår bättre i mig själv.
Har på 7 år inte orkat ta tag i de sista kilona, plus att jag gick upp lite under graviditet och ett par kilon i rena tröstätningar/stress osv...
Jag sa till min terapeut,: "-det är så konstigt att jag har orken att ta tag i min vikt nu och att jag inte har behovet av att tröstäta (vilket jag har gjort sedan barndomen) "och hon sa till mig:
"Du har nu byggt upp din självkänsla under en lång tid när du har gått i KBT, du har nu redskapen att kunna må bra i dig själv (även om det är ett livslångt projekt att "må bra") så nu går du ned i vikt för din egen skull, för att DU är värd det och för att du känner att du är värd att gå ned i vikt".
Nu är förutsättningarna att gå ned i vikt och att sedan hålla vikten mer realistiska än någonsin!
Ja, jag känner att det har aldrig varit så "lätt" att gå ned i vikt som nu, jag känner inte att jag försakar något! Det har jag alltid känt förut, jag har längtat, drömt om mat 24 tim om dygnet och det säger ju sig självt att det blir svårt att gå på diet..och det är just det, nu håller jag inte på med någon diet utan jag lär mig att äta normalt!
Det är ok att äta allt, men inte jämt, det brukar jag tänka på ofta ofta... att planera sitt ätande, - ja kanske resten av mitt liv behöver jag planera mitt ätande mer, tänka till.. om jag äter bra under veckorna så kan det vara lite mer fest under helgen!
Nu fortsätter jag ett tag till, mitt första mål var -10kg och det är snart avklarat, men nu har jag drygt 9kg kvar, sedan är jag på en bra normalvikt... och det känns inte oöverkomligt alls, kanske till sommaren (känns mest realistiskt att säga så...platåer kan komma)
Tack för att du orkade läsa min kanske lite röriga text 
Ha en bra söndag!

Nu är jag tillbaks igen efter lång sjukdom känns det som, mycket snor och hosta och allmän tristess!
Vågen förra söndagen visade -/+0 och denna veckan -0.6kg och därmed har jag nått mitt första stora delmål -10kg!
Först trodde jag att jag skulle vara nöjd, men jag ska satsa på 8 kg till innan sommaren, jag har gott om tid så jag tror att det kommer att gå fint!
Är väldigt nöjd för jag har äntligen kommit igång med träningen igen efter flera veckors sjukuppehåll... nu ska jag köra 2-3 pass/vecka plus promenad.
Ha en fin söndag alla VV! 
Söndag och vägningsdag, -0.7kg och jag är mkt nöjd, har äntligen kommit igång med träningen sen ett par veckor! Känns superbra...drack ett halvt glas vin för första gången sedan i augusti, visst var det gott, men inte så att jag inte kan vara utan det! Skönt 
Hur går det för er andra? När min motivation sjunker, det gör den inte så ofta som tur är, men jag brukar tänka "Jag är värd att få gå ned i vikt och lägga om mina matvanor under resten av mitt liv" och det funkar för mig!
Ha en fin söndag!
sen är det bara att vara konsekvent och peppa sig själv. Jag började själv inte med särskilt mkt motion de första veckorna, det kommer efter hand. Jag kände att får jag snurr på maten så tar jag det andra sedan, tog någon promenad då och då, men inte så mkt annat. Du gör givetvis som du vill, tipset är bara att inte börja med allt på en gång om du inte är van motionär såklart!