Inlägg från: Linn77 |Visa alla inlägg
  • Linn77

Några fler viktväktare?

iwannarock skrev 2013-02-24 16:33:08 följande:
    Jösses, jag tycker allt verkar så krångligt hur ska jag fixa detta?? Jag måste alltså skriva in ALLT jag äter varenda dag? Jag fattar inte riktigt allt (inget) än men det ska nog gå bra detta
    Jag känner igen känslan är också ganska ny och det tar tid i början att skriva upp allt men sen lär man sig vad olika saker kostar i pp.
  • Linn77
    Gulletuss skrev 2013-02-25 20:29:23 följande:

Precis så som det låter. Kokar tunt strimlad vitkål i saltat vatten. Det tar några minuter, beroende på hur tunt man lyckas strimla och hur al dente man vill ha dem! Man får prova sig fram lite.
    Aha, tack för tipset Gulletuss!
    Perfekt en dag när man har dåligt med pp kvar :)
  • Linn77
    Scruffy skrev 2013-02-26 08:10:31 följande:
    Hmm, 7 points för middagen, men jag får väl räkna den som snål.
    Frukosten var 4 points. 4 points för två mellanmål, det ger mig 11 points för en ute lunch.

Härligt det lär räcka, bra planerat!
  • Linn77
    LiNdA med SaBiNa o JoPPe skrev 2013-02-26 08:35:11 följande:
    Hur gör ni när suget sätter in? Jag är jätteduktig hela dagarna, men kvällarna faller jag dit på direkt:(
    Här hemma brukar vi ofta göra en fruktsallad på kvällen eller dippa lite grönsaker i någon snål röra.

Alternativt bara en skål med blandade färska bär, handlade för helt ok pris igår både färska hallon, blåbär och jordgubbar. Brukar servera dom i en vacker liten skål och äta med en dessertgaffel för då känns det extra lyxigt :)

• Linn77

Då har jag haft min första invägning i år.
    Jag startade ju med VV i vintras och gick ner 5,1 kg, sedan tappade jag sugen och vid omstarten förra veckan hade jag gått upp 1,8 kg.

Som tur var satt dom inte så hårt, för jag har gått ner 1,9 kg denna första vecka. Okej, säkert en del vatten men det känns ändå så skönt att dom där extra kilona som trillade dit av julfrossande och semlor och mycket annat nu är borta.

Så jag är så nöjd idag!

• Linn77
    M C Catta skrev 2013-02-26 09:27:55 följande:
    Usch och fy! Jag som tyckte att det gick så bra de första veckorna... Nu har jag slarvat massor de sista veckorna. Har kört i 4 veckor nu. Ligger totalt -2 kg sedan start så egentligen är det ju ok men då gick jag ner både första och andra veckan och sedan upp massor tredje veckan och nu still (-0,2 kg).

Hjälp mig hitta inspirationen hela veckan! Tycker att jag oftast klarar mig rätt bra under veckan men sen ställer fre-sön till det rejält! Mer motion kanske och planering och inget unnande! Vill ju iaf nå mina 5% snart! Är absolut ingen jätteövervikt jag vill bli av med... Ca 2 kg till 5% och sedan 3 kg till till 10% och efter det har jag 3-5 kg till målvikt. Så det är ca 8-10 kg totalt men i dessa små etapper borde det ju kännas sporrande.

Hur tänker ni? Hur gör ni för att hålla modet uppe?
    Jag använder mig av olika sätt för att hålla motivationen på topp, t ex härliga citat, "stenar-i-burken-metoden" etc.

Jag har skrivit ett inlägg om just detta i min blogg om du vill kika på det?
    www.linnidag.blogspot.se/2013/02/stenkul-motivation.html

• Linn77
    LiNdA med SaBiNa o JoPPe skrev 2013-02-26 09:31:45 följande:
    Det är enbart sockerssug som kommer. Tycker det är så svårt att stå emot. Har varit en riktig sockerråtta. Har haft 2 felfria dagar och hållt mig till pointsen. Vågen visade -2 kg imorse
    Stort grattis!

Riktigt roligt när man ser resultat på vågen, eller hur!
  • Linn77
    Gulletuss skrev 2013-02-26 09:44:05 följande:
    Och ett allmänt mattips till som jag tycker är gott och hjälper till att hålla pp nere: Blomkålsris! Kanon till t.ex. korvstroganoff eller kycklinggryta.
    Man river färsk blomkål på den grova sidan på rivjärnet eller i matberedaren. Kokar upp lättsaltat vatten. I med "riset" nån enstaka minut. Klart! 
    Du har ju en guldgruva med bra mattips!
    Tack, jag noterar och tar till mig allt du skriver!
  • Linn77
    M C Catta skrev 2013-02-26 12:23:27 följande:

Linn! Du är en klippa! Tack för länken till din blogg och tack för att du delar med dig av din klokhet. Skulle det vara ok att länka till din blogg från min?
    Tack M C Catta!
    Jag är helt grön nybörjare när det gäller bloggning så jag har ingen aning hur man gör när man länkar?
    Men visst får du göra det jag blir ju bara smickrad.
    Var hittar jag din blogg?
  • Linn77
    iwannarock skrev 2013-02-26 13:00:21 följande:
    Det blev tacos för oss igår, åt ju givetvis MYCKET mindre än vanligt och jag kände mig väldigt nöjd och faktiskt mätt, åt ett päron senare på kvällen.
    Idag till middag blir det, nötfärsbiffar med lite fetaost i och potatismos med rårivnamorötter och ärtor i moset. Jag är ju bara inne på 3dje dagen men jäklar va jag känner mig peppad :) allt jag äter skriver jag in i min checklista på vv. Väger ni er mat? Funderar på att skaffa en köksvåg, tycker det är krångligt när det står vikten istället för tex antal osv...
    Jag har en elektronisk våg av äldre modell som jag fått efter min mamma som köpte den för 10-20 år sedan. Jag brukar faktiskt använda den ibland bara för att se att jag har koll på matportionerna.

Mmmm det låter som en god middag!
Svar på tråden Några fler viktväktare?