Några fler viktväktare?
Ja det kanske är mycket?? Jag frågade henne på mötet igår o hon sa att det va jätte bra?!??

Ja det kanske är mycket?? Jag frågade henne på mötet igår o hon sa att det va jätte bra?!??

Då säger jag -4 kilo till påsk :). Knepigt tycker jag att hon på mötet inte sa att det va lite för mycket?!! Idag vart det ingen promenad då det behövdes fixas här hemma och åka o veckohandla men imorgon blir det en lång/rask promenad :)

Dagen middag som jag starkt kan rekomendera   laxfilè med ett täcke av keso blandat med persilja och dill jösses va gott det va
  laxfilè med ett täcke av keso blandat med persilja och dill jösses va gott det va   Till det kokade jag broccoli och blomkål...
  Till det kokade jag broccoli och blomkål...
Ingen promenad idag heller då min lilla tjej strulat hela natten och vi sov till 10 sen har det varit bvc besök och eftersom vädret va så jäkla fint klädde jag på min lilla dotter så hon fick leka ute för första gången i sitt liv   det va väldigt spännande... Imorgon har jag inget inbokat så när det blir dax för henne att sova  får hon åka vagn medans jag promenerar
  det va väldigt spännande... Imorgon har jag inget inbokat så när det blir dax för henne att sova  får hon åka vagn medans jag promenerar   

En dålig natt igen :( men jag känner mig pigg som tusan ändå :) så idag blir det en lång promenad när hon ska sova. 
Igår gjorde jag min checklista för idag, gjorde frukost och middag bara eftersom det är sällan jag äter lunch, idag blir det ris och köttfärssås

Hallå   

Skulle vilja ha lite hjälp, imorgon ska vi äta kassler gratäng, jag gör för 4 personer och fryser in men äter bara en portion själv men vad skulle ni titta på att pp ligger på 1 portion?
300g kassler
2 morötter
1 dl hackad persilja
8 ägg
3 dl matl, grädde (4%)
3/4 tsk salt
3 krm svartpeppar
100 g riven ost (max 17%) Egentgen ska det vara västerbottenost men jag tänkte skippa det
Detta är för övrigt RIKTIGT gott   

Nu räknade jag lite snabbt, men kan 9 pp stämma? Då överdrev jag ganska mycket ändå, jag tog 2 bitar kassler men det vlir ju inte så mycket jag äter då den skärs i småbitar, tod också en 1/2 dl matlg och 1/2 dl ost och 2 ägg så låter detta rimligt eller för mycket eller för lite?

Hur använder ni er veckobonus, lite varje dag eller hela en dag? Nu ligger jag på 38 p på min veckobonus det har inte blivit en enda godisbit eller nåt fika utan det har blivit någon extra knäckemacka eller en lite portion till med mat en dag, jag har bestämt mig gör att inte slänga i min nåt "skit" under helgen heller och jag HOPPAS verkligen jag klarar detta nu och att vågen Vidar nåt enstaka - på söndag.

Jag va så sugen på nåt igår kväll och tog lättkeso och frusna blåbär, fy det va nog det värsta jag ätit men fick tipset om kvarg istället, någon som testat?

Jag ÄLSKAR keso men det passade verkligen inte ihop med blåbär, jag äter ju keso varenda dag till frukt o till mina knäckemackor förresten om ni gillar messmör så kan jag rekommendera lite messmör på en knäckemacka o sen keso HELT galet gott :) Då ska kvarg testas :). Kan tillägga att keson jag hade igår va Lidls egna lättkeso kanske va därför det smakade lite knepigt? Men har ju köpt den förut o tycker den har smakat som vilken keso som helst (nästan)

Hittade några vv soppor på affären idag så köpte hem några och nu blev det champinjonsoppa till lunch, smakade faktiskt riktigt bra :)