Inlägg från: Magdalena82 |Visa alla inlägg
  • Magdalena82

Några fler viktväktare?

Scruffy skrev 2013-02-14 22:44:06 följande:
    Imorgon räckte mina dagliga points till en VV 2-point bar. Mitt mys. På lördag tänkte jag nalla av veckobunusen och dricka ETT glas rödvin till lammkotletten. Har inte druckit en droppe sedan frn 26 januari.    

Bra där, man måste få leva också. Det tycker jag är det bland det bättre med vv, att man liksom får en fingervisning om HUR mkt man kan leva :). Det är gott att unna sig lite. Imorse ringde min läkare och berättade att mitt hb fortfarande bara är på 107 och depåerna på 5. Så i e.m ska jag in och få järninjektioner. Hoppas på att snart känna mig piggare. Vågen visade iaf - 0.8 imorse, hade förstås hoppas på mer men när man mår så här får man nog vara glad för det lilla :)
  • Magdalena82
    Chrizzy81 skrev 2013-02-16 19:10:15 följande:
    Minus 0,7 denna vecka vid dagens vägning. Helt ok med tanke på restaurangbesök igår kväll och lite motion i veckan. Vill bara att det ska gå FORTARE... Har gått ner snart 6 kilo, minst 10 kvar... Hoppas nå målet innan sommaren....

Det kommer du göra, 0.7 är ingen dålig minskning alls även om det kan kännas så när man står där på vågen. Fortsätt kämpa på!
  • Magdalena82
    AgnesLucia skrev 2013-02-16 10:24:26 följande:
    Beklagar och lider med dig. Ny dag idag.  Har just ätit tre ägg med 2 tsk majonnäs till frukost och känner mig hungrig. Grrr. Får öka på med ett ägg till och en tsk majjo. Vet att det blir en dålig start på dagen annars.  

Har du testat att göra omelett på de två-tre äggen och fylla ut med grönsaker? Tycker det mättar bättre. Annars hade jag nog behövt 5 kokta ägg till frukost haha!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-18 06:35:55 följande:
    WOOOOW!!!! -1,7 kg denna veckan!!!!! Och ny stjärna, det första delmålet på 5% är nått! JIPPIIIIEE!!! Det avgör det! Jag ska fortsätta motionera! Det ger ju tydliga resultat!  

Superbra jobbat, härlig morot inför nästa vecka!!! :D
  • Magdalena82

Är det förresten någon som kan ange rätt pointsvärde för de olika typerna av kesella? Ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Vore supertacksam för hjälp!!! :)

• Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-18 17:10:05 följande:
    Kesella 1% : 3 msk = 1pp, 1 dl = 2pp Kesella 10% : 3 msk = 2 pp, 1 dl = 4 pp

Tusen tack snälla du. Känner mig trött och tung i kroppen idag. Har börjat misstänka att min kropp och koffein inte kommer så värst bra överens så imorn kör jag en kaffefri dag :) hur mår du?
  • Magdalena82
    LiNdA med SaBiNa o JoPPe skrev 2013-02-18 15:47:53 följande:
    Hej. Jag hoppar in här. Har 15 kilo att gå ner:(

Välkommen - det fixar du :)
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-18 18:45:22 följande:
    Det låter som en god idé att testa koffeinfritt. Eller om du är van kaffedrickare kanske begränsa det till en kopp på morgonen exempelvis. Jag mår för närvarande riktigt bra i kroppen måste säga.

Härligt, det är så skönt när man känner sig frisk och stark. Jag är inte så van kaffedrickare, så jag skippar koffeinet ett tag och ser om det hjälper i kombination med att dricka mer vatten vilket jag över lag är dålig på :(
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-20 10:08:12 följande:
    Fördömda snö och is!  Jag som verkligen kämpar för att hålla igång med lite motion nu! (Och har utvecklat ett ytterst avancerat system att hitta ursäkter för att slippa röra mig..) Det där med gym är ju inte riktigt min favvogrej, så jag kör ju gärna hemma och med promenader/gågging ute. Skulle ut i dag, men efter att ha gått med den lilla hönan till förskolan insåg jag att det inte var någon idé. Allt är täckt av en isskorpa. Men hör och häpna! Jag gav inte upp! När jag kommit hem sprang jag upp och ner för trappan ca 20 ggr, varvat med en vända på övervåningen för att sträcka på benen. Sen körde jag ett tabata-set + 50 rygghävningar.  Det tog kanske inte så lång tid, men jag fick upp flåset och svettades rejält. Framför allt är det bättre än ingenting!

All motion är bättre än 0, precis som du har tag också ett ytterst arbetat ursäktsysten. Men det blir iaf uppåt en timmes promenix om dagen (trots skitvädret här på västkusten) och sen har jag ett antal morgonövningar som jag gör 4-6 ggr i veckan för att stärka upp rygg och mage efter de täta förlossningarna. Kommande helg blir en riktig prövohelg för min del, föräldrarna kommer på besök eftersom jag fyller år på måndag och jag vet att det är lite firande på G med goda vänner. Nu gäller det att ha karaktär och göra smarta val :/
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-20 20:19:32 följande:
    -0,7 den här veckan och dem första 5 % är uppnådda Är nöjd för jag har gått ned mycket mer än jag väntat mig på den här tiden, men jag vet ju att det kommer inte att fortsätta i samma takt. Körde också mättande dag och ett glas vin i helgen. Idag har jag lite av en vilodag. Tog en promenad på lunchen ca 20 min men det får räcka. Tror att min stackars kropp behöver ta igen sig lite också. Nästa vecka är det ingen lektion utan det blir två veckor till nästa invägning.           

Bra jobbat där scruffy, klart man måste få vila också. Det är ju då kroppen bygger upp sig :)
Svar på tråden Några fler viktväktare?