- 

Grattis! Så härligt för dig! =)Scruffy skrev 2013-04-10 12:17:53 följande:Grattis Gulletuss . Vill också ropa JJAaaaa. -1,4 kg denna vecka. Nu har jag bara 1,2 - 1,7 kg kvar till måååållllll. Har inte riktigt bestämt mig men max 1,7 kg kvar Fattar kanppt själv att det går så fort och bra. Grattis! Så härligt för dig! =)Scruffy skrev 2013-04-10 12:17:53 följande:Grattis Gulletuss . Vill också ropa JJAaaaa. -1,4 kg denna vecka. Nu har jag bara 1,2 - 1,7 kg kvar till måååållllll. Har inte riktigt bestämt mig men max 1,7 kg kvar Fattar kanppt själv att det går så fort och bra.
- 

stort grattis till dig! =)iwannarock skrev 2013-04-15 08:14:54 följande:Möte igår :) -1,2 stort grattis till dig! =)iwannarock skrev 2013-04-15 08:14:54 följande:Möte igår :) -1,2 är så sjukt nöjd. Det har varit 2 kalas i veckan så bullar och tårta har åkt ner i mängder. är så sjukt nöjd. Det har varit 2 kalas i veckan så bullar och tårta har åkt ner i mängder.

Fan va bra jag är :) och ett STORT grattis till till mig för jag förlovade mig i lördags :D
- 

Självklart! bara kul att vi blir fler =)Mammas V skrev 2013-04-13 13:10:44 följande:Hej på er! Självklart! bara kul att vi blir fler =)Mammas V skrev 2013-04-13 13:10:44 följande:Hej på er!
 Jag hoppar på här om de går bra?
 Jag gick med i vv online i onsdags efter att ha försökt allt annat under 2 års tid.
 Har vart med i vv tidigare när ja va 16 o gick då ner 20kg på 6mån.
 Efter 2 graviditeter o färdig med barnafödande ska ja gå ner 25kg  

Jag har jätte matmissbruk o älskar vv att ja får äta lite av allt, idag har ja gjort dessert på 12% vaniljsås o krossade dubbeldaim i...urgott!!!!

Vad hade ni tänk att äta ikväll?
 Vi brukar köpa köpemat på lördagar men är lite snål med mina pp även om jag har "råd"  

Ska äta 35pp om dagen o har vägdag på onsdagar.
 Jag tycker också att det bästa med vv är att man får äta av allt, fast i rätt mängd. så skönt att kunna leva någorlunda normalt och ändå gå ner i vikt =)

vi har också en dum vana att äta köpmat på helgerna som vi nu försöker få bort. jag äter 36 pp så jag har också "råd" för det mesta, men det känns ändå som en dum vana som vi nu försöker bryta.

ikväll vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på för mat än.
 Vad ska du äta?
- 

Ja vist är det bekvämt med recept som är färdigräknade =)Gulletuss skrev 2013-04-17 15:43:28 följande:Tack för goda mattips! Så värdefullt! Skönt med färdigkalkylerade recept! Ja vist är det bekvämt med recept som är färdigräknade =)Gulletuss skrev 2013-04-17 15:43:28 följande:Tack för goda mattips! Så värdefullt! Skönt med färdigkalkylerade recept!
 Jag har haft svårt att hålla mig på banan känner jag. Trots att alla besök och lov är överstökade. Tappade lite energi att motionera också. men i dag tog jag mig i kragen och kom ut på en liten joggingrunda. Kändes skitbra. Särskilt när jag slarvat med maten. Det kanske går på ett ut då! 
 men jag tycker det är jättebra att man kan ändra direkt i recepten nu också på vv:s hemsida! då vi måste byta ut alla mejeriprodukter mot mjölkfria produkter så spar jag en massa tid med att bara klicka ändra och byta ut t.ex grädden mot havregrädde istället för att behöva skriva hela receptet =)

Jag lyckades ta mig iväg på ett indoor walking pass igår, men det va riktigt tufft efter en magsjuka och 5 veckors förkylning =/
 Jag får ligga i rejält nu om jag ska klara loppet på 5km den 20 maj!
- 

du kan ladda ner viktväktarnas app annars så slipper du släpa med dig restaurangguiden. då har du allt samlat i telefonen =)Mammas V skrev 2013-04-18 10:17:17 följande:Kassler älskar ju barnen med...ja kör inte VV korvar denna gången..köper samma till hela familjen. Tycker icas är godast du kan ladda ner viktväktarnas app annars så slipper du släpa med dig restaurangguiden. då har du allt samlat i telefonen =)Mammas V skrev 2013-04-18 10:17:17 följande:Kassler älskar ju barnen med...ja kör inte VV korvar denna gången..köper samma till hela familjen. Tycker icas är godast Måste göra de näst vecka. Måste göra de näst vecka.

Ja ska upp till sthlm snart...va kan va smart att ha med som "matsäck"? På vägen hem däremot får j nog köpa med mig nåt..tror ja har en restaurangguide liggandes...sitta på ett tåg i 5 timmar vid frukost o lunch tid för mig funkar inte...haha..då vet ja att de blir godis för snabb energi när ja kommit fram.

Jag brukar se till att ha med mig frukt, gärna bananer som mättar bra, eller lite nötter när jag ska åka någonstans. och om du vet att du lätt faller dit på godis kanske du kan köpa med dig lite vv-godis för att ha något sött att äta som inte tar så mycket pp =)
 på vägen dit skulle du kunna ha en sallad eller matig smörgås med dig.
 och när du ska hem kan du ju antingen köpa en sallad då med eller köpa en halv sub på subway. den håller ju ett tag efter att man köpt den och mättar bra! jag tror att en halv sub ligger mellan 8-14 pp beroende på vilken sort man tar =)

Lycka till med resan!
 och så får du tänka att även om du inte somnar som en viktväktare alla dagar så vaknar du iaf som en! ;)
- 

Jag håller tummarna för dig!Scruffy skrev 2013-04-23 10:35:54 följande:Pust, precis hemma från simhallen och har ätit min morgon mellis. 1250 meter. Tror att jag kommer att snubbla på målsnöret. Kommer säkert att fattas typ 0,1 eller 0,2. Får se om jag kan ta en långpromenad ikväll. Jag håller tummarna för dig!Scruffy skrev 2013-04-23 10:35:54 följande:Pust, precis hemma från simhallen och har ätit min morgon mellis. 1250 meter. Tror att jag kommer att snubbla på målsnöret. Kommer säkert att fattas typ 0,1 eller 0,2. Får se om jag kan ta en långpromenad ikväll.
 är det imorgon du har vägning?
- 

HUr gick det med resan? =)Mammas V skrev 2013-04-19 12:36:16 följande:MadeleneErik: Åh tack! Sallad va ju bra... jag har VV appen men tycker restaurangguiden är lättare...haha HUr gick det med resan? =)Mammas V skrev 2013-04-19 12:36:16 följande:MadeleneErik: Åh tack! Sallad va ju bra... jag har VV appen men tycker restaurangguiden är lättare...haha Sen är ja inte mycke för VV godis då man bara blur gasig...o inte banan heller..de är typ 116kcal..så att de är 0 pp gillar ja inte...Men..maränger va lite såg ja nu...haha så de ska ja ha med mig en påse som ja o min vän ska ha till vinet....hahahaha...de brukar va en godisskål på 2kg så de är faktiskt en förbättring!! Sen är ja inte mycke för VV godis då man bara blur gasig...o inte banan heller..de är typ 116kcal..så att de är 0 pp gillar ja inte...Men..maränger va lite såg ja nu...haha så de ska ja ha med mig en påse som ja o min vän ska ha till vinet....hahahaha...de brukar va en godisskål på 2kg så de är faktiskt en förbättring!!

Är de nån här som är medlem hos sportlife?
 Tänkte höra ni som går där om ni kan rekommendera nåt bra eller roligt pass?

Ja vill ju gå på bodypump...men ja vet inte ritkigt va de är..är de nån som prövat?

Nej jag är medlem på friskis, men har provat bodypump på ett träningskonvent för några år sedan.
 då va de iaf styrketräning i grupp med skivstång. riktigt jobbigt men sjukt roligt! så jag tycker helt klart att du ska prova =)

Själv tog jag mig iväg till gymmet igår efter ett långt uppehåll efter alla underbara dagisbaciller som flyttade in i mig. Riktigt skönt att vara igång igen! =)
- 

Grattis!! Va roligt att det har gått så bra för dig! =)Scruffy skrev 2013-04-24 12:15:09 följande:Hann inte med någon promenad, men grejade det ändå. Jag klarade det med 0,2 kg till godo. Totalt gick jag ned 0,9 den här veckan. Nu blir det att tänka ut hur jag ska användamina 6 extra points. Men först lunch. Grattis!! Va roligt att det har gått så bra för dig! =)Scruffy skrev 2013-04-24 12:15:09 följande:Hann inte med någon promenad, men grejade det ändå. Jag klarade det med 0,2 kg till godo. Totalt gick jag ned 0,9 den här veckan. Nu blir det att tänka ut hur jag ska användamina 6 extra points. Men först lunch.
- 

Usch det låter inge kul.Mammas V skrev 2013-04-26 08:52:02 följande:Nä..ja har ingen aning om va de är.ja ter ju mycke mindre än innan. Jag spåra ut en dag men de ska ju inte göra nån skillnad. Med mitt enorma matmissbruk har detta gått å bra...men de är bara plus o plus...hållt på i 2 jävla år nu o gått ner 4-6kg Usch det låter inge kul.Mammas V skrev 2013-04-26 08:52:02 följande:Nä..ja har ingen aning om va de är.ja ter ju mycke mindre än innan. Jag spåra ut en dag men de ska ju inte göra nån skillnad. Med mitt enorma matmissbruk har detta gått å bra...men de är bara plus o plus...hållt på i 2 jävla år nu o gått ner 4-6kg 
 Men jag tror som "Gulletuss" att det kan vara din stressiga situation som ställer till det för dig =/

Har du tillräckligt med stöd och uppmuntran hemma?
 Försök bita ihop och tänk framåt!
 Du kommer och fixa det här ska du se =)
- 

usch stackare!Marlean skrev 2013-05-01 08:47:25 följande:Själv har jag just gått på den mest effektiva viktminskningskuren som finns: Vinterkräkan nummer 2. usch stackare!Marlean skrev 2013-05-01 08:47:25 följande:Själv har jag just gått på den mest effektiva viktminskningskuren som finns: Vinterkräkan nummer 2.

själv blev jag riktigt förvånad på vägningen i tisdags, -1,6 så det kändes toppen!
 dom där passen på gymmet som jag lyckats ta mig iväg på verkar göra sin nytta =)

jag testade även att göra hemmagjord kebab från grunden i fredags. det blev verkligen supergott och smakade precis som på pizzerian, fast utan den flottiga känslan.
 Jag gjorde den på 10% nötfärs och en stor portion kebabkött blev 7 pp.
 dressingen gjorde jag på lättfil och dip mix (sådan som man brukar ha till chips) så den va ca 1 pp/dl.
 så det blev en riktigt pp snål middag som var supergod! =)
 rekomenderar er verkligen att prova och det var jätte lätt att göra dessutom =)

http://www.tasteline.com/Recept/Hemmagjord_kebab_2
- 

Jag brukar göra min dipp till grönsakstavarna på lättfil. Mycket mindre points men lika gott =) enda nackdelen är att det blir ganska rinnigt, men då får man iof inte med lika mycket onyttigt varje dippning =PTigrie skrev 2013-05-10 21:37:49 följande:Försvann alla viktväktare nu? Jag brukar göra min dipp till grönsakstavarna på lättfil. Mycket mindre points men lika gott =) enda nackdelen är att det blir ganska rinnigt, men då får man iof inte med lika mycket onyttigt varje dippning =PTigrie skrev 2013-05-10 21:37:49 följande:Försvann alla viktväktare nu?

Vad äter ni till fredagsmyset? Vad gör ni dipp på? Vanlig gräddfil gav ju så många poäng... Tänker på dipp med grönsaksstavar och så...

Någon som följer/har följt/testat på mättande dag? Vad tyckte ni? Är sån dipmix tillåtet då? Lätt kesella, är det tillåtet? Något man kan göra någolunda sås på? ;) Är dålig på att äta mat utan nån sorts sås :P

Jag har inte provat mättande dag så det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med =/
- 

usch.. har inte haft nån motivation alls dom senaste 3-4 veckorna. inte räknat som jag ska, inte tränat som jag ska, bytt p-piller så jag samlar vätska som en tok och magen är ur balans... inge vidare värst bra med andra ord.. 

men jag verkar inte ha gått upp nått iaf. inte som märks på kläderna åtminstone. men jag har då knappast gått ner heller.

och på måndag åker jag med min mamma,syster och dotter till turkiet på semester.
 det ska bli jätteskönt att komma iväg, men samtidigt har jag lite ångest.
 Jag har INGA sommarkläder jag kan ha och INGA badkläder.
 så nu MÅSTE jag handla kläder så jag har nått att ha på mig överhuvudtaget i värmen.
 det känns inge kul alls att behöva handla kläder i så här stora storlekar. och defintift inte när man känner sig fet som en julegris i allt man provar =(

blää!
 Nej nu har jag fått beklaga ur mig lite grann får se om det blir nå¨bättre av det =P