Inlägg från: Luckiest |Visa alla inlägg
  • Luckiest

Några fler viktväktare?

Grattis Wembi, vad härligt! Förstå, drygt ett mjölkpakets vikt mindre att bära som nu är borta för alltid! Skönt!

Mollan: Grymt vilken självdisciplin! Du kan ju kasta en slev av det hitåt för här skulle det då verkligen behövas i bland!

• Luckiest

Vägningsdag i dag och -0,9 kg denna "mensvecka" och - 3,1 kilo på dessa 16 dagar! Känner mig jättenöjd och känner nog att jag hittat det sätt som fungerar för mig och det utan uppoffringar men med större eftertanke.
    Mål nr ett är uppnått och första grattis-till-mig-självpresenten är inhandlad!

Jag har inte motionerat ett skvatt och ätit upp alla "dagspoints" och det mesta av veckobonusen.

Nu känner jag mig motiverad att sköta mig hyffsat i kväll!

Trevlig midsommar på er, njut av dagen!
    Och kom i håg att ETT snedsteg är inte hela världen, i morgon är en ny dag!

• Luckiest

Åh vad duktig du är som är ute och promenerar så mycket!

Jag har haft hälsporre i 3 år men nu i våras har jag gjort stötsvågsbehandligar och det blev rätt bra så jag tänkte att nu jäklar ska här promeneras. Jag började gå 5 mil i veckan och det kom ju såklart tillbaka som ett brev på posten så nu väntar jag på att det förhoppningsvis ska läka ut annars blir det nya stötsvågsbehandligar...

• Luckiest

Vad roligt och peppande med en i tråden som faktiskt redan nått sitt mål!

Tips och knep, om det nu finns några, är hjärtligt välkomna! ;)

• Luckiest

Näädu jajja, det ska du inte!

Försök med något nytt?
    Har du provat att tex inte promenera så mycket som du gör?
    Man borde ju gå ner i vikt av att promenera men som jag sa att nu i våras började jag gå 5 mil i veckan i rask takt och hålla igen på maten och bara äta sötsaker på lördagar. Jag promenerade alltså sammanlagt 20 mil under maj månad och vet du vad? Jag gick inte ned ett ENDASTE jävla gram, tack för den liksom.

Jag vet inte vad det var som gjorde att det inte fungerade men det kanske blir så att i fall man chockar kroppen och börja motionera mycket i kombination med minskat matintag så kanske kroppen spar på fettet för att den tror att det kan bli svälttider innan den ställt in sig? Eller nåt?! Nämen jag vet inte om det är så men kanske!

Snart ny vecka och nya tag! Kämpa på nu!

• Luckiest

Vad roligt att vi blir fler! :)

Jag känner mig också nöjd efter midsommarhelgen! Jag hade förväntat mig en större viktuppgång än + 0,2 kg under midsommar men, det var det vågen visade i morse.

• Luckiest

Härligt kämpat tjejer! Speciellt till Jajja som det trots idogt arbete inte händer något på vågen för!

Ang. träning så är det lite av den varan här. Jag har som sagt en envis hälsporre som sätter käppar i hjulet men, jag cyklar en del med hundarna och hoppas kunna börja både pump och spinning till hösten.

En fundering, när ni ska laga en snabb middag till hela familjen med relativt få pp, vad lagar ni då?

Svar på tråden Några fler viktväktare?