Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Några fler viktväktare?

Äch, ikväll har man haft "en sån kväll", tror ca 7 av veckoppna försvann.. Attans..

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami

Min moster är intresserad av att gå ner i vikt, men har svårt för att hålla reda på matvägning och räkning. Funkar mättaandedagar 7dagar i veckan? Listan är ju ENORM av vad man får äta, det blir inte precis enformigt.

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    GladaFrun skrev 2012-08-16 18:18:46 följande:
    Ja, det funkar, men hon måste vara noga med att sluta äta när hon är lagom mätt

Hon väger en massa, men äter lite dock käpprakt åt pepparn. Mat valen går nästan inivå med skära bort köttet och behålla svålen. Borde funka perfekt!
  • YummyMami
    The past is now skrev 2012-08-16 19:15:50 följande:
    Det här favoritar jag! Är så less på dom sista kilona efter min 4:e graviditet. Har varit vv förrut så jag ska gå med igen med start så fort det bara går!

Jag vill återgå till att undvika allt rött kött men hur blir det då?   

Jag äter mest vegetarisk, går hur bra som helst!
  • YummyMami
    The past is now skrev 2012-08-16 19:21:21 följande:
    Ja men då så då kör jag järnet! Tack!!

Jag skrev mig in på viktväktarna i måndags och längtar till nästa möte! Vill köpa matvåg!!
  • YummyMami
    Smuliz84 skrev 2012-08-16 19:25:39 följande:
    Idag fick jag gå ur vv igen då vi ska få en liten till

Men har nu gått ner 11 kg sedan prinsen kom i maj förra året och har sammanlagt gått ner  26 kg under min tid på vv.

Kämpa på för det lönar sig!  

26kg!!? Inte illa du, en hel liten människa på ca 11år du.
  • YummyMami
    The past is now skrev 2012-08-16 19:37:37 följande:
    Ja jag måste ju också köpa en bra våg, har du tips på vilken? Jag ska kolla på hemsidan och då på min kommun så ska jag skriva in mig.

De har nog bara en modell där, tror den är billigare än från ICA men kan lika gärna bli lurad som satan Kanske borde jämföra.. Hm..
  • YummyMami
    The past is now skrev 2012-08-16 19:44:02 följande:
    Ja det tror jag också, men jag menade vilka tider och dagar man kan skriva in sig på. Förlåt för min otydlighet. *skämms*

Aha! Ja det är ju olika för olika ställen. Hemsidan deras berättar.
  • YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-21 09:37:01 följande:
    Hej alla blivande normalviktiga!

Jag skrev in mig på VV i torsdags och har från och med idag fått med min man också. Han vill dock inte gå på klasser osv så jag skulle behöva hjälp från någon rutinerad vv:are med ungefär vad han kan tänkas få äta i antal points. Han är 190 cm lång och väger 116 kg. Någon som har en man som är med och är ungefär i den storleken?

Tack på förhand!

Folk vilka går i klasser brukar gå bättre med, vänta istället tills att han är mogen för förändringar i sitt liv, inte att du tvingar dem på i all välmening. Gå du på lektioner och gör annan mat mot tidigare och kanske han åker på snålskjuts på dig och tappar vikt.
  • YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-21 10:51:49 följande:
    Jag tvingar honom inte till något alls. Han valde bara att vänta tills idag eftersom han hade aktiviteter under helgen. Han är rusktigt motiverad men däremot vill han inte gå i klass utan vi har invägning hemma samma dag som jag går på min. Dessutom har vi två små barn och det hade varit för svårt att skaffa barnvakt en kväll i veckan för detta. Och så är det en kostnadsfråga. Nästan 800 kr i månaden blir för mycket för oss för två medlemsskap.

Allt är alltså noga genomtänkt och förankrat i alla led. Vi ville bara ha lite mer koll på vad han bör äta i pointsantal.

Åk du ensam på mötena och låt han bara äta av din mat som du lagar, lunch = hemma lagad mat. Han är man och lång vilket gör att han går säkert lätt med av att bara byta matvanor tillsammans med dig.
Svar på tråden Några fler viktväktare?