Inlägg från: Linn77 |Visa alla inlägg
  • Linn77

Några fler viktväktare?

M C Catta skrev 2013-02-26 13:31:12 följande:
    Linn77: Nu har jag lagt 67 fina stenar i ett fint glas (ett per 200g) och har redan lagt över 11 stenar i ett likadant glas bredvid :) Nu ska jag fortsätta kämpa så jag får flytta fler stenar :)
    Åh, visst är det roligt med ett sådant påtagligt och synbart motivationsobjekt!

Jag läste en gång om en kvinna som använde sig av riktiga stenar med hennes riktiga vikt som hon flyttade från en stor hink till en annan vartefter hon gick ner i vikt.
    När hon var färdig med viktnedgången lät hon hinken med stenarna som vägde lika mycket som hon hade gått ner stå kvar i hallen som en påminnelse om att inte gå upp igen.

Själv har jag idag fått flytta 3 stenar till gladburken :)
    (½ kg per sten)

Var kan jag hitta din blogg?
  • Linn77
    Fidelis ad urnam skrev 2013-03-01 09:07:15 följande:
    jag älskar deras champinjonsoppa! 

här blev det -0,9 kg denna vecka  
    Woho!
    Grattis till ett sånt bra resultat!
  • Linn77
    Scruffy skrev 2013-03-01 08:25:02 följande:

Gick igår på en 45 minuters stavpromenad. Är nu grymt trött armarna och resten av kroppen för den delen också.

Ikväll tänkter jag bara ta en 30 minuters promenad i lite lugnare tempo för lite återhämtning.

Det blir hemgjord VV Pizza och ett glas röd vin till det.
    Då överskrider jag min dagliga points budget med 2 points, men det får väl gå på vecko bonusen.    

Stavgång är så himla skönt! Man känner verkligen att hela kroppen får arbeta.
    Jag försöker hålla min motivation upp genom att använda stegräknare så att jag får ihop minst 10 000 steg varje dag.
  • Linn77

Eftersom det är måndag har jag haft invägning idag, denna veckas resultat blev -0,6 kg, vilket jag är supernöjd med.
    Totalt har jag nu gått ner 5,8 kg och nu börjar det märkas på att byxorna så sitter lösare så att jag snart får använda bälte.. Härligt! 

• Linn77
    iwannarock skrev 2013-03-04 15:29:54 följande:
    Ja det kanske är mycket?? Jag frågade henne på mötet igår o hon sa att det va jätte bra?!??
    Om inte jag är ute och cyklar är det väl bara drygt 4 veckor kvar till påsken?
    Det innebär alltså att du planerar att gå ner 1 ½ kg per vecka i snitt?

Det beror nog på hur mycket övervikt du har och hur mycket du rör på dig. För om man har mycket att gå ner så går det nog lite snabbare i början än när man bara har några kilon att gå ner.

Men trots att jag har en hel del kilon att gå ner så tycker jag att ett snitt på 1,5 kg låter mycket.
     Brukar inte Viktväktarna rekommendera en viktnedgång på 0,5-1 kg/vecka? 
  • Linn77
    Magdalena82 skrev 2013-03-04 16:32:18 följande:

Bra jobbat Linn :) vad roligt! Det är härligt när man verkligen märker skillnad!
    Tack Magdalena82!
    Ja, det är verkligen peppande när man märker skillnaden, till och med maken sa igår att han tyckte att mina byxor satt så löst att jag borde köpa nya. Men jag lägger hellre pengarna på att handla senare och kör med bälte istället :) 
  • Linn77
    iwannarock skrev 2013-03-05 17:48:01 följande:
    Dagen middag som jag starkt kan rekomendera laxfilè med ett täcke av keso blandat med persilja och dill jösses va gott det va Till det kokade jag broccoli och blomkål...

Ingen promenad idag heller då min lilla tjej strulat hela natten och vi sov till 10 sen har det varit bvc besök och eftersom vädret va så jäkla fint klädde jag på min lilla dotter så hon fick leka ute för första gången i sitt liv det va väldigt spännande... Imorgon har jag inget inbokat så när det blir dax för henne att sova  får hon åka vagn medans jag promenerar
    Tack för tipset, vi åt också laxfilé idag, köpte ett gäng på extrapris så nästa gång blir det ditt recept som testas. 
Svar på tråden Några fler viktväktare?