Inlägg från: iwannarock |Visa alla inlägg
  • iwannarock

Några fler viktväktare?

Va härligt med nya löparskor, jag fick ett par av min sambo här för ca 1 1/2 månad sen har faktiskt känt mig jätte dum som inte använt dom då jag tycker att 800 50% rabatt) är galet dyrt för ett par skor men NU SÅ har jag dom på mig jämt sen 1 vecka tillbaka :) å jag älskar skona, kan förstå nu varför dom är lite dyrare och det är det värt.

Idag ville mannen äta ugnstekt falukorv med mos så jag gjorde korven på det viset han vill ha den, ost ketchup o senap (som vanligt?) sen massa smör och lök i "botten" på formen men jag struntade i att äta av korven, stekte mig 3 små skivor kassler i stället, smakade på en korvbit faktiskt men BARA EN :) struntade också i moset och gjorde eget mos på blomkål och broccoli, riktigt gott. Jag ska väga mig imorgon :) men fuskade lite idag och ställde mig på en annan våg och blev galet glad, men vi får se vad den "rätta" vågen visar imorgon kväll...

• iwannarock

Jag har hittat en ny älskling ;) kanel knäckebröd, någon som testat de? Det är för visso 2 pp för en "skiva" men det är värt varenda poäng, o förresten så är väl inte 2 p så mycket för något som är så gott ;). Det blev vv gulaschsoppa till lunch och 2 kanel knäcke. Längtar så mycket tills kl 18 när jag får väga mig

• iwannarock

Tack :) jag vet ju mycket väl att det är lättare att gå ner första tiden men jag är så jäkla stolt över mig själv då jag inte tagit EN ENDA godisbit eller kaka, inget skit o det har inte ens känts svårt (men det har BARA gått en vecka så det lär ju komma sötsug utan dess like sen ;)

• iwannarock

Jag använde 9 pp tror jag av min veckobonus förra veckan, det blev en extra knäckemacka till kvällen och kanske en liten lite portion extra vid middagen.

• iwannarock

Idag ska jag äta korvsoppa till middag, tycker det blir lite krångligt att räkna ut allt, det blir korv potatis och rotfrukter i (denna gång frysta rotfrukter) jag får väl räkna typ, 3 korv skivor och 1 potatis och 1 dl frysta rotfrukter (?)

• iwannarock

Gulletuss---> Jo det har jag ju :) ska kolla på datorn imorgon o se om jag fattar hur man gör :) Tack

• iwannarock

Äter ni havregrynsgröt till frukost? Funderar på att köpa hem det idag, det och lingonsylt få jag kollade igår o det bara va 1 pp till 1-2 msk :) känns väldigt bra. Ska också köpa hem Garants blåbärs yoghurt (0,5 %) riktigt god. Vad äter ni annars till frukost? Vill gärna ha tips på lätta frukostar :)

• iwannarock

Ja idag ligger min frukost på 6 pp, jag varierar ju också såklart inte riktigt varje dag men nästan. Bara kände att jag va sugen på gröt och tänkte kolla hur ni äter er :). Ska iväg o småhandla lite frukost prylar sen, lätt-messmör, yoghurt, ja vad tusan kan man mer ha till frukost? Jag äter ju inte mjukt bröd längre, bara knäckebröd vilket du kar jätte bra för mig :)

Svar på tråden Några fler viktväktare?