Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

HAr provat en mättande dag idag. Min enda oro är att det kanske blev lite mycket risitto ikväll. Har nog promenerat en mil idag. Har planerat in en mättande dag imorgon också, Tycker dock att det är svårt att hutta ett bra mellanmål. På måndag räknar jag points igen.

• Scruffy

Intressant med mätande dag, Igår drack jag ju ett glas vin som ger 5 points, men hamnade på 33 points totalt. Idag har jag bara dryckit vatten och har förbrukat 23 points. Nu ska jag planera in morgondagens mat.

• Scruffy

hmm jag får bara ihop 24 för imorgon. Då har jag väl lite extra på kvällen om jag känner mig hungrig. Håller tummarna för dig imorgon gulletus. Själv skriver jag aldrig upp mina aktivitetspoints.

• Scruffy
    Gulletuss skrev 2013-02-18 06:35:55 följande:
    WOOOOW!!!! -1,7 kg denna veckan!!!!! Och ny stjärna, det första delmålet på 5% är nått! JIPPIIIIEE!!! Det avgör det! Jag ska fortsätta motionera! Det ger ju tydliga resultat!  

Vad bra! Precis det man behöver för att hålla motivationen uppe. Jag har inte sagt något till någon önnu att jag ör med i VV, men idag sa en på jobbet att -du har gått ned i vikt. Det syns i ansiktet och höfterna- Tack sa jag och ja det stämmer, men jag sa inte att det var genom VV. Ska kanske fixa en smoothie till mig nu.
  • Scruffy

-0,7 den här veckan och dem första 5 % är uppnådda

Är nöjd för jag har gått ned mycket mer än jag väntat mig på den här tiden, men jag vet ju att det kommer inte att fortsätta i samma takt.

Körde också mättande dag och ett glas vin i helgen.

Idag har jag lite av en vilodag. Tog en promenad på lunchen ca 20 min men det får räcka. Tror att min stackars kropp behöver ta igen sig lite också.

Nästa vecka är det ingen lektion utan det blir två veckor till nästa invägning.           

• Scruffy

Idag har det blivit ganska point snål mat så jag kommer att ha råd med 2 points godispåse köpt på VV.
    Ska sitta och mysa i soffan.

Innan dess ska jag åka och storhandla, äta middag, promenera och duscha

• Scruffy
    Gulletuss skrev 2013-02-25 07:21:48 följande:
    Jahapp. + 0.1 kg denna veckan. Obestämd Jag börjar se ett ganska tydligt varannan-vecka-mönster! Mycket, mycket konstigt. Men bara det i slutändan går nedåt.
    Fast jag får erkänna att det retar mig att det blir + när jag följer programmet och motionerar.Rynkar på näsan
    Denna veckan sätts min inre viktväktare på prov. På onsdag åker vi upp till svärföräldrarna. Vi är hemma igen på söndag. Då får jag freestyla lite. Tur att vv-appen finns (när den fungerar).

Jag ser det som inom felmarginalen. Gick inte du ändå ned nästan 2 kg veckan innan? Räknar man ett genomsnitt på dem veckorna så är det väl ganska bra?

Tror att jag promenerade nästan en timme igår med stavar. Känns lite segt i kroppen nu på morgonen.   

Har du långt kvar till ditt slutmål?  
  • Scruffy
    iwannarock skrev 2013-02-24 19:56:25 följande:
    Hahaha nä då det va väl inte värdelöst

Det är nåt jäkla viktväktar kort (?) jag vet knappt själv hahah, för att kunna gå på möten tror jag att jag måste ha det, nu tänkte jag strunta i mötena men hahah äh strunt samma .

Ja jag tror han måste äta ganska mycket mer än jag egentligen men han vill köra på samma som jag så då får han göra det

Om du loggar in på VV och så kan du skriva ut ditt månadskort.
    Det behöver du när du går på möten. Rekommenderar att du går ditt i alla fall ett par gånger i början.

• Scruffy

Idag ska vi gå ut och äta lunch med jobbet.
    Det blir en utmaning att hitta ett VV alternativ.
    Visst kokt potatis och sås vid sidan om.
    Har ätit en riktigt pointssnål frukost och det blir även en pointsnål middag ikväll så ska det nog gå bra.

Sedan är det tisdag och det betyder simning, 1 km för mig, så då kanske man klarar dagen ändå.       

• Scruffy

Hmm, 7 points för middagen, men jag får väl räkna den som snål.
    Frukosten var 4 points. 4 points för två mellanmål, det ger mig 11 points för en ute lunch.

Svar på tråden Några fler viktväktare?