Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Några fler viktväktare?

Petrellie skrev 2012-08-22 07:45:37 följande:
    Tack alla för svar!

Vi löste det så att han kommer att få ett tremånadersabonnemang av min mamma när han fyller år imorgon.

Imorgon är det också min första invägning. Nervös redan. 

Häftigt! Jag visste att jag var överviktig och behövde bli av med en si så där tio kilo eller så. Sen såg jag i deras broschyr som jag fick när jag vägde in mig. Ja en SI SÅ DÄR 20KG MÅSTE JAG BLI AV MED FÖR ATT BLI NORMALVIKTIG?!! Håller tumme för dig för din invägning.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Mallas skrev 2012-08-22 09:17:33 följande:
    Bra jobbat alla ni som envist kämpar, räknar och skriver. Ni kanske redan har sagt det tidigare i tråden men vad har ni för mål med er viktnedgång? Har ni satt upp en tidsplan? Använder ni er av någon form av belöning för att ni uppnått era delmål? Vad har ni lärt er om er själva under den första delen av resan? Många frågor blev det.

Mitt mål är att bli normalviktig, antar att ny garderob blir tvunget att införskaffas så det får bli den så kallade belöningen.

Har lärt mig att bröd gör mig dödligt hungrig, så bröd blir det bara ibland.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-22 10:27:14 följande:
    Måste bara "skryta" lite

Igår provade jag en parkas från Didriksons i storlek 46 och den passade helt utan problem Förra vintern hade jag en jacka i storlek 54/56 :-O 

Wow! GRATTIS!

"Snart" är min garderob för liten till mig, kanske du vill köpa kläderna?

Och kanske jag kan köpa någon annans garderob som blivit för stor till denne?
  • YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-22 14:07:35 följande:
    Ja, det blev jättebra! Men nu när jag reggade honom för att kunna skriva ut ett papper som hon kan ge honom såg jag att han kommer att få äta 54 points per dag! Det är ju skitmycket. Han lär inte ha något problem med att bli mätt i alla fall...

Och tack! Jag hoppas förstås på ett bra resultat första veckan så att jag blir lite extra peppad.

Jag trodde också jag hade typ 10 kg. Det var 19. Till målvikt. 12 till översta spannet av normalvikt.

Som jag sa, han är man och lång = räcker att han bara börjar äta hemmalagad mat som lunch och middag och drar ner på gott. En annan är kvinna och kort = 26pp per dag.. Suckssuck..
  • YummyMami
    mamaciiita skrev 2012-08-22 16:33:44 följande:
    Jag drömde att de sänkte min pp till 23,5 haha, värsta mardrömmen.. Har inte börjat veckan lika bra som vanligt utan redan tagit lite av bonusen, antar att det är anledningen till drömmen.. (hur mkt kan de sänka pp egentligen? började på 31 och har 29 nu..)Min målvikt är 63 kg och just nu väger jag 82,1 så jag har en bit kvar! Men jag har gått ner 6,9 kg på 6 veckor nu så jag är ganska nöjd och stolt ändå :) Jag har satt upp en massa små delmål på ungefär vart tredje kg men alla är inte viktmål utan jag har även träningsmål och mått/storleksmål. Det stora målet just nu är -10 kg eller under 80 kg, då kommer det kännas att man har kommit en bit på vägen, just nu känns det som att jag skulle kunna gå upp till min startvikt ganska lätt men vid minus -10 kg så är man liksom på andra sidan känns det som!

26 pp är det lägsta (jag dör om det finns lägre!). Så snart så sänker de den till det. Då när du kretsar kring 80något..
  • YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-22 17:13:45 följande:
    Jag har 26 nu och han sa att det kommer att sänkas med tiden när jag skrev in mig...

NEEEEEEJ!!!!! Alltså seriöst, jag kommer bli knäpp sen. Gissar att då är det 23pp sen..
  • YummyMami
    Wilmis07 skrev 2012-08-22 17:37:41 följande:
    26 är det lägsta läste jag på deras hemsida precis,innan var det 29.

JAAAAAAAAAAAAA!!!! (säger väl allt vad jag känner och tycker)
  • YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-22 17:49:32 följande:
    Hmm. Undrar vad det är för fascistisk konsulent jag har då som tydligt sa att det blir färre allteftersom.

Haha! Bra fråga! Vi får se om det blir färre eller inte. Hon kanske tänkte enligt gamla tabellen.. Tror 20 var som lägst där..
  • YummyMami
    Sannizen skrev 2012-08-22 18:13:24 följande:
    Idag fick jag min första vv-stjärna!

-3,2 kilo på tre veckor. :) 

Jag vill oxå! GRATTIS!
Svar på tråden Några fler viktväktare?