Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Några fler viktväktare?

Mallas skrev 2012-08-22 20:26:56 följande:
    Måste fråga om någon varit med om samma. Jag kör på appen med målvikt på 68 kg. Har varit reggad på vv online sedan jag blev guldmedlem för många år sedan. När jag gått ner till 71 kg så får jag meddelanden om jämvikt. Varför det? Det borde inte vara aktuellt förrän jag har nått målvikt eller hur? Eller kan det ha att göra med att jag hamnat inom ramen för vad som är en ok viktdiff från målvikten?

De har ju sina ramar för vikten, fick i som första broschyr från dem, så kanske du är redan i spannet? Grattis!
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-23 19:57:06 följande:
    -3,1första veckan! Guldstjärna i boken och jag känner mig som åtta år så lycklig är jag över min stjärna. 

Nu vet jag ju att jag hade tjockare kläder förra veckan och hade ätit pizza till middag och fläskpannkaka innan jag skrev in mig, till skillnad från idag då jag skött mig prickfritt en vecka och gick på tidiga klassen utan middag och nykissad. Men ändå. Så peppande! 

Oj! De va en massa minus ändå! GRATTIS
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-24 20:25:20 följande:
    -0,6 blev det för mig. Går långsamt neråt, tror att jag har hamnat på en platå, bara att rida ut den. 

Över halv kilo är liksom inte dåligt. En Bregott, stor sån.
  • YummyMami
    Mollan77 skrev 2012-08-27 11:13:55 följande:
    Idag är en stor dag.. Enligt BMI så är jag inte längre fet utan "bara" överviktig

Kunde inte hålla mig från att väga mig en extra gång, trots att jag har vägdag på tors. Har tappat 14,5 kg nu och har 20,5 kvar till målvikten.

Så duktiga vi är

Oj oj! Grattis!
  • YummyMami

Var på vägning idag. Har gått ner "bara" 200g men å andra sidan så har jag ingen sköldkörtel så det var bara väntat att det ska gå trögt. Förra veckans minskning var bara ren flax eller nåt!

• YummyMami
    Luckiest skrev 2012-08-28 08:39:45 följande:
    YummyMami: Ett - är alltid ett -! Skönt!

Mollan: Grymt! Du är riktigt inspirerande!

Jag tycker det är svårt att få till lunch och middag som kostar mindre än 10 pp.

Har ni några tips på detta?

Vågen visade förresten - 1kg i fredags, skönt!

KÄMPA PÅ!

Potatis och Quorn = låg pp

Potatis kan man variera i all oändlighet.

Tvätta potatis noga, skär i klyftor eller halvor. pensla på olja och krydda med tex strips krydda eller salt och timjan. Stek quornfiler krydda tex med kött och grillkrydda.
  • YummyMami
    Jag har gått ner massor igen! JIPPIE! Tror jag vet vad som gör det. Det är dessa eländiga grönsaker, nu drygar jag i mig åtminstone en paprika till varje måltid. Förra gången hade jag ju gått ner bara pyttilite, och gången innan hade jag gått ner mer, sambandet är intaget av grönsaker till varje måltid!
    Lite grönsaker = lite viktnedgång
    och
    mycket grönsaker = mycket viktnedgång
Svar på tråden Några fler viktväktare?