Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Tack för alla Grattis!!!

Hmm, när jag reggade min vikt online imorse så visar den att jag bara har 0,6 kvar till mina 10%.
    Det kanske jag fixar redan nästa vecka.

Nu ligger jag i övre spannat som normalviktig, men tänker lägga mig mera mitt i, så jag är väl drygt halvvägs. 
    Jag ser ju själv i spegeln och tycker inte att jag ser tjock ut längre utan ganska normal, men jag vill bli smal som jag var tidigare      

Enligt VV pedometer så ska man röra sig ett visst antal steg per dag som ska vara normalt, dessa är beroende på längd och vikt. Steg utöver dessa ger bonuspoints. Jag ska ta ca 6300 steg innan jag kan börja få bonuspoints.
    Tur att man inte brukar äta upp dem, för det blir nog mindre än man tror.   

• Scruffy
    Magdalena82 skrev 2013-03-07 13:40:01 följande:

Vad kul att du köpt en sån, helt rätt sak att unna sig ju :) du måste skriva sen hur du tycker den fungerar!

669 steg kvar, sedan ska det bli spännande och se vad som händer.
    Jag ska ju göra min kvällspromenad ikväll och då tar jag med stavarna. 
    Denna ska ju vara extra känslig, och man ska ju kunna gå med den runt halsen också. 
  • Scruffy

Nu har jag varit på min kvällspromenix med stavar. Jag har fått ihop 4 bonus points idag. Vilket använder man först, veckobonusen eller aktivitetspointsen? Tänkte börja att använda upp hälften av aktivitets pointsen.

• Scruffy

Mina points imorgon räcker både till vin och fredsgsmys. Får se vilket jag väljer eller om jag tar båda

• Scruffy
    Magdalena82 skrev 2013-03-08 08:40:15 följande:
    God morgon alla, har haft vägning på morgonen. Efter att ha hoppat av och på vågen, samt flyttat runt den lite för att kontrollera ordentligt kunde jag konstatera: - 1.3 kg denna vecka. Är såklart sjukt nöjd med detta och sitter nu och går igenom veckan för att förstå vad som ligger bakom det. Det enda jag kan komma på är min ökade träning och att jag håller hårt i kosten. 20-23 pp per dag, litet kolhydratintag, inte ätit av vare sig VB eller AB. Återstår att se inför kommande vecka :)

GRATTIS! Alltid kul med minus, men varför äter du så lite per dag?

Särskilt om du tränar så mycket så måste du nog äta lite mer.

Man ska ju äta sina points och veckobonusen och ändå gå ned i vikt. Nu fattar inte jag hur man får i sig hela veckobonusen, jag har aldrig ätit mer än ca 5 -7 points av den på en vecka. 

Med VV ska man ju aldrig gå hungrig heller. Jag äter bra och mår bra toppen. Samt att jag ÄTER precis allt, fikabröd undantaget.      
  • Scruffy

Fikabröd har aldrig varit någon stor last hos mig, men jag har ätit om det har bjudits vid fika.

Då har nog godis varit värre.

Numera avstår jag fikabröd helt, tar hellre en knäckemacka.
    Någon gång ibland unnar jag mig en VV kex, har två olika sorter hemma.     

• Scruffy

Åt nyss en grymt god kycklinggryta med mango och ris, 7 points.
    Mätt och belåten

Lagade den i lördags och gjorde några extra portioner som jag fryste in.  

• Scruffy
    iwannarock skrev 2013-03-10 18:11:50 följande:
    YEEES :) -2,4 FAN va jag är bra

GRATTIS! Idag har hag tagit det lite lugnsre. Varochbdimtrönade med sonen. Simmade själv 50 med honom. En timmes tennis. Totalt fick jag ihop 3 points i aktivitetsbonus. Igår kom jag upp i 5. Har ätit super gott i helgen. Jätte god mat, bara VV recrpt. Ett glas vin och det fanns plats för lite godis både fredag och lördag. Allt inom mina 26 points.
  • Scruffy

Tror att jag har använt max 5-7 points av min veckobonus, men borde nästan ha fått in samma som aktivitetspoints.

Har väl blivit någon dag som man åt 1-1,5 points mer än budgeten.
    Nu sista veckan har jag legat på 26 varje dag. Jag räknar ut den kvällen innan, sedan är det bara att följa den.  

• Scruffy

Jag varierar min frukost från dag till dag. Oftast äter jag någonting med naturell yogurt.
    Idag åt jag 1/2 grapefrukt, 2 dl 0,5 % naturell yogurt med björnbär och jordgubbar toppat med 0,75 dl osötat musli.

Till det en kopp kaffe. Totalt 5 points.   

Svar på tråden Några fler viktväktare?