Några fler viktväktare?
Fast på VV räknar vi ju pp, inte kalorier... Jag tycker du ska prata med din konsulent och lämna in dina checklistor så du får rätt hjälp.
Fast på VV räknar vi ju pp, inte kalorier... Jag tycker du ska prata med din konsulent och lämna in dina checklistor så du får rätt hjälp.
4 frukter är ok.
Visst ska man ha koll på näringsinnehåll men när du äter tex en banan så går det åt lika mycket energi för kroppen att förbränna den som du stoppar i det, det är därför den kan ha pp 0.
Prata med en konsulent så får du rätt info
Det ligger oerhört mycket forskning bakom PP-programmet. Jag har gått konsulentutb så jag vet vad jag pratar om
Upp till 5 frukter om dagen är "normal" konsumtion och ska inte påverka viktminskningen.
Har dock också hört konsulenter prata om att dra ner på frukt, men det är dock inget som VV förespråkar....
Om en medlem står stilla i vikt och konsulenten ber den lämna in en ifylld checklista veckan efter så har de allra flesta gått ner i vikt då. Slarv m checklista el att man inte förstår programmet är vanligaste orsaken till utebliven viktminskning
Det är rätt, Fidelis
Man kan gå ner i vikt av choklad också men då mår man inte så bra. Bättre att frossa i frukt och grönt!
Och som sagt - på VV räknas inte kalorier utan pp
Ju mer man lär sig desto mer aktar man sig för att ge andra råd. Men det är ju toppen att du har hittat ett sätt som fungerar för dig
Tråkigt att du blir så upprörd. Om man ska ge råd tycker jag att man bör vara rätt kunnig i ämnet.
Men när du skriver om att räkna kalorier så handlar det ju om något helt annat än VV koncept.
Utbildningen är mkt omfattande och det är inte alla blivande konsulenter som mäktar med att ta till sig allt som lärs ut.
Men att lära sig att sluta äta när man är mätt är en viktig grundsten i programmet.
Om du anser att VV hjärntvättar sina medlemmar, vad gör du då i den här tråden?
Jag har inget behov av att få sista ordet. Om du anser dig vara expert på VV-programmet fast du blandar ihop pp och kalorier får det stå för dig. Och ett stort grattis till -37 kg!!!
YummiMami - inte riktigt så enkelt - pp är beräknade utifrån kolhydrater, fett, protein och kostfibrer enligt en avancerad formel. Tidigare när det hette points var det beräknat på kalorier.