Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Gulletuss skrev 2013-03-19 09:21:14 följande:

Tandläkarbesök: drastisk, men effektiv bantningsmetod! Flört Nä, skämt å sido, hoppas du mår bra efter op!

Är hemma med sjukt barn - igen. Jag får besök av svärföräldrarna i morgon, så städning står på schemat! Och så borde jag börja skriva på en hemtenta också... Och planera maten.... Jag ska i alla fall bjuda svärisarna på en jättegod laxlasagne en av dagarna!

Har fortfarande lite väl mycket snor i hela huvvet, så vi får se hur det blir med motionen i dag. Jag vet varken om jag hinner eller orkar!

Funkar super, för idag kunde jag spänna skärpet ett hål till
    Hoppas att det håller fortsättningsvis.
    Just av den anledning tänker jag inte väga mig denna vecka, för det kan bli ett stort minus och sedan plus nästa vecka. 

Hade i och för sig hellre varit utan operationen och lite rundare

Nu ör det dags för lunch, min barnmat. Potatismos med köttfärs och tomatröra. Inte mer än 5 points i det.
    Mat som går ner utan att behöva tugga.     

• Scruffy

Åt 2 dl jordgubbsyogurt 2% till efterrätt. 

Normalt äter jag ju frukt, men ville ha något där jag inte behövde tugga och det var det dem hade i butiken närmast jobbet. Hela 5 points, men lunchen var inte mer än  5,5 så det hade jag råd med. Nu blev det 10,5 totalt

• Scruffy
    Linn77 skrev 2013-03-19 13:25:31 följande:
    Ouch, ingen rolig bantarmetod att gå till tandläkaren.
    Du är helt klart värd en VV chokladmousse!
    Var hittar du dom? Måste man gå på möte för att kunna köpa dom eller finns dom även i vanliga affärer? 

Ja, jag köpte dem på att möte. Ska passa på och köpa några fler när jag går dit nästa vecka.
    Vet inte om dem kanske finns i deras webshop, men då måste du ju betala frakt. 

Nej dem finns tyvärr inte i vanliga affärer.
    Sortimentet av VV podukter har ju krympt enormt tyvärr.  
  • Scruffy

Tror att jag kom upp i 23 points idag. 13 av dessa var yogurt. Dessutom fick jag två motionspoints. Ska försöka lägga in lite musli imorgon. Ska nog börja med lite mjukt bröd på torsdag. Saknar mina knäckemackor.

• Scruffy

Idag har jag simmat 1 km på fm. Har precis ätit mitt morgon mellis. Nu märker jag faktiskt själv att jag har blivit smalare. Ska bli spännande och se vad vågen visar nästa onsdag. Nu ska jag kolla när jag kan få äta knäckebröd. Saknar det så.

• Scruffy

Idag har jag gått mycket. Två längre promenader. Jag fick ihop 6 motionspoints. Är ganska trött, så det blir att slappa i soffan och en tidig kväll sedan.

• Scruffy

Vet inte vad dert beror på, men jag känner mig riktigt sliten. Trött och orkeslös. Har inte ätit så mycket frukt och grönt den senaste veckan. Åt ju inte så mycket heller, mån-ons, om det är det dom spökar. Igår tog jag bara en promenad och har nu tagit en på morgonen. Sedan blir det tennis i em. Ska försöka få i mig mera grönt dem närmaste dagarna o se om det hjälper.

• Scruffy

Åt en större rågmacka med philadelphia ost och gurka till mellis. Går nog över min budget med ca 2 points, men det är ok. Känner mig mycket bättre efter det.

• Scruffy

[quote=69312500][quote-nick]MadeleneErik skrev 2013-03-26 19:49:02 följande:[/quote-nick]Länge sen jag lyckades ta mig iväg och väga mig eller skriva här nu. Efter 3 veckor med 4 kalas, 1 möhippa, 2 hotellövernattningar och sjukdomar som gjort att jag inte kunnat träna så mycket som jag borde, så räknade jag med ett plus i morse på vägningen. Så gissa glädjen när det visade -2,2 kg!    det innebär 99,7 kg så nu kan jag är jag äntligen nere på 2-siffrigt igen! Verkligen ett härligt resultat efter 3 veckors utmaningar och motgångar =)    [/ Grattis Jag har invägning imorgon. Var idag hos tandläkaren på återbesök och imorgon får jag äta knäckebröd igen. Vad jag har saknat det. Idag har jag simmat 1 km på fm och promenerat ihop 3 bonuspoints.

Svar på tråden Några fler viktväktare?