Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Beklagar inlägget ovan. Skriver från min ipad.

• Scruffy

Nu var det ju två veckor sedan jag vägde mig sist, men vågen visade -2,4 kg.
    Den här veckan vägde jag även in mig med skärpet på, med metallspänne så det är ca 0,2 kg bara i den.
    Det har jag aldrig gjort tidigare. 
    Totalt har jag gått ner 9,1 kg på två månader, helt otroligt. Jag fick min tredje guldstjärna.
    Min konsulent säger hela tiden, att så här kan det inte fortsätta. 
    Nu märker jag det själv i kläderna. Tur att jag får tillbaka massa på skatten, för jag kommer att behöva en ny garderob.  

Jag nådde mina 10% med nästan 2 kg marginal och hon tyckte att jag kunde börja fundera på vad min målvikt ska bli. Tror att jag tar 3 kg till, men sedan räcker det nog.

• Scruffy

Vad jag äter...

Igår åt jag som exempel:

Frukost: 1/2 grapefrukt, 2 dl yogurt med blåbär samt 2 dl Pauluns fullkornsflingor och en kopp kaffe.

Mellis: I banan med 1 dl yogurt och kanel (mums)

Lunch: 70 gr rostbiff med hemgjord potatissallad och gukar och tomat.

Mellis: 1 skiva knäckebröd med 1 msk philiadelphia ost och tomat samt 1 kopp kaffe      

Middag: Skink och broccoligratäng med 1 dl ris

Mys: 1 2 point bar.

Totalt 26.5 points.                 

• Scruffy

Min dagsmeny idag är:

Frukost: 1/2 grapefrukt, 1 dl yogurt med bär, 1 bit danskt rågbröd med ost samt en kopp kaffe.

Mellis 1: 1 äpple

Lunch: Rökt/Gravad lax med dillstuvad potatissallad och tomatsallad.

Mellis 2. 2 riskakor med skinka och kaffe.

Kvällsmat: Pasta med rostad vitlök och grönsaker.

Totalt blir det 24,5 points. Då har jag 1,5-2 points som kanske blir lite kvällsgodis, har inte bestämt mig ännu.                 

• Scruffy

Kanske kan vi skapa en separat tråd där man lägger in sina dagsmenyer.
    Kan vara roligt för idéer från andra. 

• Scruffy

Hur går det för er alla med påskfrestelserna? I går klarade jag mig inom mina dagliga points, Tror att jag borde göra det även idag.

• Scruffy

Jag väger mig på onsdagar av den enkla anledningen att det är då som VV har veckomöte närmast mig. Jag har lyckats hålla mig inom mina dagliga points. Idag hamnar jag i och för sig på 26,5 points, men det är väl sak samma.

• Scruffy

Känner mig nervös inför invägningen imorgon. Har skött mig exemplariskt och bara dragit över mina dagligapoints med 0,5 vid tre tillfällen. Dessutom har jag ju haft mellan 2-6 motions points varje dag. Vet inte varför jag känner mig tjock nu. Simmade 1 km idag och har promenerat mina dagliga steg. Gör nog en extra kvällsrunda idag i alla fall.

Svar på tråden Några fler viktväktare?