• LunaLunatic

Vad betyder "pendlingsavstånd" för dig?

Sitter och söker jobb som är inom pendlingsavstånd. Blev nyfiken på vad folk räknar som just "inom pendlingsavstånd". Tidsmässigt syftar jag till, dörr-till-dörr.

Tre timmar enkel resa känns som max, men helst inte över 2-2,5 timmar. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Svar på tråden Vad betyder "pendlingsavstånd" för dig?
  • J   a   d   e   d

6 timmar om dagen? Det är inte pendlingsavstånd för mig.
    Pendlingsavstånd innebär för mig något längre än "vanligt" typ av avstånd, vad nu det kan tänkas vara 30-60 min enkel resa. Så ett pendlingsavstånd är väl nåt längre än det, säg en dryg timme enkel resa kanske.  

Jeddan
  • LunaLunatic
    hannis skrev 2012-06-09 14:41:21 följande:
    Max 10 mils bilresa eller 1,5 h buss/tågresa.
    Fast 10 mil kan ju ta väldigt olika beroende på väg. Och 1,5 buss/tåg kan ju bli bara drygt det totalt, eller 2,5 timme totalt (om det tar 30 min till station samt till jobb).
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • IsDimma

75-80 minuter dörr till dörr är verkligen max. Nu har jag 42-46 minuter och tycker att det är nära

• Inorr

max 2-3 mil blir ju det dubbla när man ska ditt och hem men skulle inte vilja pendla längre 

• Fru Bult

Som längst har jag haft 2,5h per dag i pendlingstid. Det kändes inte så mycket då, men i efterhand undrar jag hur man pallade. Det tog en timme dit på morgonen och 1,5 hem på eftermiddagen. Men jo, med Stockholmsmått är det pendlingsavstånd, och tyvärr den tid det tar att åka över halva stan. Har man möjlighet att välja skulle jag säga att max 1,5- 2 timmar per dag är okej för mig.

• Mika86

tänk 3 timmar morgon o 3 timmar kväll, vet iofs inte vad du söker för jobb men heltid, typ 7-16, du få åka kl 4 o komma hem kl 19.
    det låter helt orimligt för mig faktiskt

• Elaifiknow

Pendlingsavstånd = max ca 1,5-2h/enkel resa. Tyvärr kommer man inte så långt på 1,5h i Stockholm, så jag kan tänka mig att definitionen av vad som är pendlingsavstånd kan skilja sig åt i landet.

Svar på tråden Vad betyder "pendlingsavstånd" för dig?