Inlägg från: Flizan30 |Visa alla inlägg
  • Flizan30

Lön Socionom alt personalvetare?

Men är det svårt att få kompetens inom det området? Är det svårt att få jobb som Personalvetare? Hur skall man tänka när man läser det?

• Flizan30

Gbg? kan man få extrajobb redan under studietiden för att få mer erfarenhet inför när man söker sitt första jobb och för att få en bättre förhandlingsposition?

• Flizan30

Men vad gäller personalvetare. vad kan man få för typ av "första jobb"? hur kan en normal karriär väg se ut? Det känns så brett att det är svårt att få en uppfattning.hur många sökande är det på ett ungefär på varje tjänst? Jag menar är det som för vanliga administratörer och ekonomiassistenter ca 150 st? jag har tidigare erfarenhet inom det området? man blir ju lite orolig när man hör att det verkar vara svårt att få jobb?

• Flizan30

Hur är möjligheterna att arbeta statligt eller privat med den utbildningen? Eller är det mest kommunalt man är hänvisad till,

• Flizan30

Jag har 25.000 nu . Kan ta en låg ingångslön, men känns tråkigtom man måste låna och det inte är någon löne utveckling att prata om:(.

• Flizan30

Vad ligger en lön för rekryterare säg på bemanningsföretag.? Hur lång tid kan det ta innan man får jobb som genearalist?

• Flizan30

Råder det stor konkurrens om jobb som jobbcoach rekrytering? Om man är nyutexad då ?

• Flizan30

Ursäkta många frågor men som erfarenhet för hr assistent. Vad krävs där? Räknas rekrytering under studietiden? Löneassistent jobb sen tidigare eller mer kvalificerat?

Svar på tråden Lön Socionom alt personalvetare?