• Insatt

Vad använder ni för mensskydd? Fler alternativ

Själv använder jag menskopp. Tycker att det skulle vara spännande att se hur användandet är fördelat mellan de olika alternativen. Hoppas det funkar med alternativen nu då jag skivit detta på iPad. Viss risk att röstningalternativen hamnar på en rad, bara så ni vet varför det ser ut så om det händer.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad använder ni för mensskydd? Fler alternativ
  • ELS

Fy fan för binda. Ha nog använt det max 3 ggr. Dock ung och oerfaren men det är ju hemskt när bildan liksom viker sid mellan benen, blodet smetas ut över hela skrevet och när man går så känns det som man har en minimal blöjja på sig.  UUUSCH!

Kan någon berätta vad det finns för fördelar med bilda. Använder själv tampong. Känns mer hygiensikt

• CeeJay

Binda, mestadels. Använder tampong när jag ev ska bada.

• CeeJay
    ELS skrev 2012-06-10 17:14:12 följande:
    Fy fan för binda. Ha nog använt det max 3 ggr. Dock ung och oerfaren men det är ju hemskt när bildan liksom viker sid mellan benen, blodet smetas ut över hela skrevet och när man går så känns det som man har en minimal blöjja på sig.  UUUSCH!

Kan någon berätta vad det finns för fördelar med bilda. Använder själv tampong. Känns mer hygiensikt

Ja, du. Det har aldrig hänt att blodet har smetats ut på mig kan jag ju säga. Jag läcker mycket däremot med tampong och dessutom gör det ibland ont på mig med tampong.
  • Bragdoll

Binda och tampong. Blöder som en gris i 7-10 dagar.. dubbelt är ett måste.

• Insatt
    Bragdoll skrev 2012-06-10 17:35:09 följande:

D u har inte funderat på menskopp? är också stucken-gris-typen och tycker det fungerar bättre med sådan.
  • Insatt
    MadPies skrev 2012-06-10 17:38:23 följande:
    Binda, har en menskopp men vi är inte direkt kompisar.

Som med allt annat så fungerar det inte bra för alla... trist!
  • ELS
    Bragdoll skrev 2012-06-10 17:35:09 följande:

Funkar inte ens domhära super duper plus plus tampongerna? Om du hade haft en "normal" tampong.. Hur ofta måste du byta då? (utan binda)
Svar på tråden Vad använder ni för mensskydd? Fler alternativ