• Insatt

Vad använder ni för mensskydd? Fler alternativ

Själv använder jag menskopp. Tycker att det skulle vara spännande att se hur användandet är fördelat mellan de olika alternativen. Hoppas det funkar med alternativen nu då jag skivit detta på iPad. Viss risk att röstningalternativen hamnar på en rad, bara så ni vet varför det ser ut så om det händer.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad använder ni för mensskydd? Fler alternativ
  • Dr Mupp

Varierar mellan tygbindor och vanliga bindor. Hade menskopp tidigare men kan pga slidväggsframflal inte använda det längre.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Bragdoll

Jag använder de gröna tampongerna, De med 5 droppar på. På natten även nattbinda. Med en vanlig tampong måste jag byta inom en timme. Det går inte alls.

Jag har haft funderingar på menskopp, ska se efter graviditeten (yaaay jag har sluppit mens i 8 månader) om det är någonting för mig. 

• ELS
    Bragdoll skrev 2012-06-10 17:41:53 följande:
    Jag använder de gröna tampongerna, De med 5 droppar på. På natten även nattbinda. Med en vanlig tampong måste jag byta inom en timme. Det går inte alls.

Jag har haft funderingar på menskopp, ska se efter graviditeten (yaaay jag har sluppit mens i 8 månader) om det är någonting för mig. 

Härligt att slippa mensen ett tag Glad Grattis!
    Jag hade nog blivit galen av att blöda så mycket under mensen 
  • 010306

Både tampong & binda. Har kopparspiral & blöder stora mängder så bindan är som en säkerhetsåtgärd bara..
    Har också dem gröna super duper de dagar det e som värst..

• vegankaka

menskoppen är absolut det bästa för mig. ekonomisk, miljövänlig, läcker inte och bra ur hygiensynpunkt.

Skrattande 

• annzah

Nu har jag mens ytterst sällan, men förr i tiden ;) så använde jag tampong, i alla fall från femton-sextonårsåldern. Innan det använde jag binda då min mamma var övertygad om att man inte kunde ha tampong när man var oskuld... hallå hallå. Testat menskopp men det passade inte mig.

• Lavish

Vanlig binda, tycker tampong känns obehagligt att stoppa upp och dra ut. Har funderat på menskopp men känns lite småäckligt att rengöra den.

• Hoppfull84

de som inte gillar binda kanske gjort misstaget att använda typ always och libresse. det gjorde jag förr och de är verkligen vidriga. plastigt och blir tätt och fuktigt mot huden. men apolivas bindor från apoteket (helt vanliga tunna med vingar) är ljuvliga luftiga som andas bra, sitter bra och läcker inte( trots att även jag tillhörde stucken gris varianten). hur sjutton always och libresse kan vara marknadsledande fattar jag inte när deras bindor är så sjukt obekväma och läbbiga.

nuförtiden slipper jag iofsig mensen helt eftersom jag skaffat hormonspiral. halleluja säger jag bara, inga tabletter att ta, ingen mensvärk, ingen mens, ingen pms. lyxigt lyxigt rekommenderas varmt!

• myskatt

Menskopp och binda första tre dagarna. Bara menskopp resterande. Koppen blir full helt enkelt och riskerar att rinna över.

Att bara ha binda är inte att tänka på. Då blir det blodbad. Hade tampong och binda innan dottern föddes men sen läste jag om menskopp här på FL. Superbra!

• Texasthecat

Vanlig binda. Kan inte anväda tampong, tygbindor är äckliga och jag gillade inte menskoppen... Har aldrig haft problem med mina bindor och kan gå klädd i tunna tighta kläder utan att de syns...

Go suck on a lemon or something...
  • Benjy

Binda. Köper de som är billigast just där och då när jag vill köpa bindor. Dock alltid med vingar.

Tycker synd om er som blöder 7-10 dagar, shit vad jobbigt Rynkar på näsan 

• Spader7
    Bragdoll skrev 2012-06-10 17:41:53 följande:

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=112990

Har du provat detta?
  • Jennie med ie

Inget nu,det är slut med mens för all framtid. Men tidigare: tampong. Och kombinerat med binda de första dagarna p g a störtblödningar. Tampongerna var antingen Apotekets egna i storpack, eller en sort som fanns på Netto som hette nåt med Care, minns inte helt. Efter att ha provat mig fram fann jag att de var bäst och mest prisvärda.

• LaFontaine

Jag använder mig av binda till natten och tampong till dagen. Det passa mig utmärkt!

• Ragnar

Menskopp som jag har gjort i 12 år nu. Vet inte hur jag klarade mig innan jag upptäckte den. Har några tygbindor som jag använder med ibland som säkerhet. Vet egentligen inte varför för menskoppen har inte läckt på många år.

Svar på tråden Vad använder ni för mensskydd? Fler alternativ