• Anonym

Hur ska vi kunna träffas ensamma?

Jag går i otrohetstankar, är så vansinnigt intresserad av en kille i bekantskapskretsen. Vi känner varandra genom barnen, vi har barn på samma dagis. Vi bor ganska nära varandra. Jag har alltid sett honom som en trevlig, rolig kille och inget mer. Men på senare tid har jag blivit attraherad - tycker han är så jävla het. (Att mitt eget förhållande har varit ganska kasst den senaste tiden spelar antagligen in).

Den här killen är alltid så jäkla trevlig mot mig, och smågrejer som har hänt den senaste tiden gör att jag tror att han har ett gott öga till mig också.. Men hur går man vidare? Hur ska vi nånsin kunna träffas ensamma utan barn eller respektive? Jag skulle vilja träffas och ta en öl nånstans, ta en promenad eller vadsomhelst. Men jag inser att det blir väldigt, väldigt svårt - för att inte säga omöjligt.

Någon småbarnsförälder som har varit otrogen med en annan småbarnsförälder? Hur fick ni ihop det? Inga moralpredikningar tack! Ni som inte tål att läsa om otrohet kan hålla er härifrån.

• Svar på tråden Hur ska vi kunna träffas ensamma?
  • Anonym

Barnen kan kanske leka tillsammans och ni två för en stund att prata och du kan kolla av läget?

• Anonym (kär)

Verkar svårt att få till. Kan du inte försöka tajmain när han hämtar så kan ni göra sällskap därifrån, om så bara till bilen så kanske ni hinner växla några matnyttiga ord. Allt går bara man vill och vågar...

Har själv en älskare, vi jobbar dock på samma ställe som dessutom är ett skyddsobjekt, inget inträde för obehöriga vilket gör det hela lättare om man vill träffas på helgen, jag brukar säga att jag ska träna och vips så har vi en timme att slå hål på.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-10 22:28:35 följande:
    Barnen kan kanske leka tillsammans och ni två för en stund att prata och du kan kolla av läget?
    Jo, den har jag redan kört (en gång), och det var då jag tyckte mig ana en spänning i luften. Vi gick förbi hans hus för att min son så gärna ville leka med hans barn. (Förvisso sant, men det var jag som gav honom den idén ). Frun var och handlade och han bjöd på ett glas vin, snacka om guldläge! Men kort därpå kom det förbi några grannar så vi hann inte "utforska" så mycket.. Men fanns en spänning, åh, det var så härligt!

Men så här kan man ju inte göra jämt? Kan ju inte gå förbi med sonen hur mycket som helst!? Så det är nu jag undrar vad nästa steg blir.. Vi kommer att träffas på dagis sommarfest inom kort, men då kommer det ju inte finnas en chans att prata ostört.  

Jag drömde om honom inatt, jag är så härligt k*t på honom! 
  • Anonym
    Anonym (kär) skrev 2012-06-10 22:33:22 följande:
    Verkar svårt att få till. Kan du inte försöka tajmain när han hämtar så kan ni göra sällskap därifrån, om så bara till bilen så kanske ni hinner växla några matnyttiga ord. Allt går bara man vill och vågar...

Har själv en älskare, vi jobbar dock på samma ställe som dessutom är ett skyddsobjekt, inget inträde för obehöriga vilket gör det hela lättare om man vill träffas på helgen, jag brukar säga att jag ska träna och vips så har vi en timme att slå hål på.
    Hans barn går senare än mitt barn, och jag vill inte förlänga tiden för sonen bara för det.. Dessutom är det mest mamman som hämtar tror jag, de gånger vi har tajmat hämtningen har det varit hon.

Men ska nog föreslå att vi kan hämta hans barn snart så att de får leka. (Det har vi gjort några gånger i vintras, men då var jag inte superintresserad. Det är egentligen de senaste veckorna jag har blivit så här knäsvag). Vi går på semester innan dem, då kan man ju erbjuda sig att hämta nån eftermiddag - eller leka heldag - och så får man hoppas på att det är han som hämtar hos oss sen.. Men utöver dessa lekdejter så vet jag inte hur man ska gå tillväga. Vill ringa och vara rakt på sak, men det vågar jag inte. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-11 18:17:46 följande:
    Hans barn går senare än mitt barn, och jag vill inte förlänga tiden för sonen bara för det.. Dessutom är det mest mamman som hämtar tror jag, de gånger vi har tajmat hämtningen har det varit hon.

Men ska nog föreslå att vi kan hämta hans barn snart så att de får leka. (Det har vi gjort några gånger i vintras, men då var jag inte superintresserad. Det är egentligen de senaste veckorna jag har blivit så här knäsvag). Vi går på semester innan dem, då kan man ju erbjuda sig att hämta nån eftermiddag - eller leka heldag - och så får man hoppas på att det är han som hämtar hos oss sen.. Men utöver dessa lekdejter så vet jag inte hur man ska gå tillväga. Vill ringa och vara rakt på sak, men det vågar jag inte. 
    Ordna en till playdate (för barnen!) och se om spänningen verkar lika. Då kan du fråga om han vill gå ut nån kväll och ta en öl bara. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-11 18:22:06 följande:
    Ordna en till playdate (för barnen!) och se om spänningen verkar lika. Då kan du fråga om han vill gå ut nån kväll och ta en öl bara. 
    Ja, det verkar vara det bästa sättet. Men det krävs ju då att han eller jag är ensam hemma utan våra respektive, hur ska man annars få till "förresten, vill du ta en öl med mig"?

Tidigare i våras pratade min sambo om att grilla med dem, och det föreslog han till dem. De nappade, men det blev tyvärr bara lösa planer som rann ut i sanden. Grillkväll skulle ju givetvis innefatta våra respektive, men man kanske ändå skulle få chans att flirta vid obevakat ögonblick. Så jag skulle gärna vilja att en grillkväll blev av. Har tänkt tanken att föreslå det på dagisfesten, vad tror ni? 
  • P30
    Anonym skrev 2012-06-11 20:36:37 följande:
    Ja, det verkar vara det bästa sättet. Men det krävs ju då att han eller jag är ensam hemma utan våra respektive, hur ska man annars få till "förresten, vill du ta en öl med mig"?

Tidigare i våras pratade min sambo om att grilla med dem, och det föreslog han till dem. De nappade, men det blev tyvärr bara lösa planer som rann ut i sanden. Grillkväll skulle ju givetvis innefatta våra respektive, men man kanske ändå skulle få chans att flirta vid obevakat ögonblick. Så jag skulle gärna vilja att en grillkväll blev av. Har tänkt tanken att föreslå det på dagisfesten, vad tror ni? 
    Du kan väl kolla om din man inte är lite sugen på henne, sådant där brukar liksom fungera ihop. Gillar du honom finns det större risk att din man gillar henne. Så kan ni leka ihop alla fyra istället, så slipper du vara otrogen.
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym
    P30 skrev 2012-06-11 20:47:59 följande:
    Du kan väl kolla om din man inte är lite sugen på henne, sådant där brukar liksom fungera ihop. Gillar du honom finns det större risk att din man gillar henne. Så kan ni leka ihop alla fyra istället, så slipper du vara otrogen.
    Han har kallat henne "fulsnygg" vid något tillfälle, så jag vet inte om han är så attraherad av henne..Han vet INTE om att jag är galet attraherad av killen ifråga.. 

Ditt tips är bra, men återigen, hur tar man ens upp såna saker?? Vi måste nog ha den där middagen snart och låta alkoholen flöda, eller hur? 
  • Anonym

Fråga om han har lust att gå ut en kväll helt "oskyldigt". Säg att du har en ledig kväll och inget särskilt att göra eller nåt. Beroende på vad svaret blir så vet du var han står. 

Svar på tråden Hur ska vi kunna träffas ensamma?