Inlägg från: Lacey |Visa alla inlägg
  • Lacey

Hjälp mig med bröllopskläder!

På mitt bröllop hade en tjej jättefin klänning med Converse till, ascoolt och snyggt.

Kolla med brudparet vad som är ok.
    För mig var det viktigt att gästerna var finklädda men kände sig som sig själv och bekväma än att några dumma gammaldags regler skulle följas.

• Lacey
    snopenmed2p skrev 2012-06-11 11:16:26 följande:
    Tackar för tipsen!
    Ska kolla med brudparet. Vad gör dem om man kommer i converse? Jag menar, dem kostar 700 spänn. Skulle ett par ballerinaskor för 200 vara bättre? Egentligen.
    Ja som sagt, för mig var det jätteviktigt att alla gäster på mitt bröllop var bekväma och hade kul, även om jag så klart uppskattade att de gjort sig fina. Och hon som hade converse var jättesnygg!
  • Lacey

Ja absolut, därför var jag nog med att skriva ut det i inbjudan.

Men jag tycker att i all fall när man är osäker så är det bästa att kolla med brudparet.

Och jag tänkte mer på att när frågan om bröllopsklädsel ställs här på FL hänvisas oftas till de gamla reglerna, som en del stenhårt håller fast vid på sitt bröllop och andra inte.

• Lacey

Jag skulle aldrig skriva sommarfin. Eller hel och ren, hel och ren är ju urbota dumt.

Jag minns inte exakt hur jag formulerade mig, men var i stil med att festkläder är det som gäller, men viktigt att ni känner er bekväma. Fast formulerat på ett bra sätt.
    Jag litade på att de vi bjöd kände oss och hur vi är och blev de osäkra så visste jag att de skulle fråga oss.
    Jag litade på mina vänners intelligens eller förmåga att ställa en fråga. Och det gick jättebra.

• Lacey

Jag kan nog ha skrivit klädsel kavaj, som riktlinje. Sen med tillägget om att de skulle vara bekväma. Jag gjorde ju även en hemsida där all info fanns, och tänk kring klädsel etc.

• Lacey

Måste och måste det är ju upp till brudparet och sätta de regler de vill ha. Magdalena Ribbing bevakar ju inte alla bröllop i sverige och arresterar klädkodsförbrytare.

Så länge det tydligt förklaras för gäster och inte förvirrar.

Och som sagt, jag förklarade tydligt vår tanke på hemsidan

Svar på tråden Hjälp mig med bröllopskläder!