Happymom skrev 2012-07-18 14:26:04 följande:
JabbaTheHut,
Jag hade problem med att engångsblöjor läckte på sidorna med min dotter när hon var bebis. Tygblöjorna var mycket bättre. Köp sådana som har en skyddande flick med resår vid benen på ytterblöjan (ImseVimse och LittleLamb har det).
Det materialet som suger upp bäst är bambu, men de tar evigheter att dropptorka (ca 3 dygn).
Redan använda ullblöjor suger lite bättre. Så prisvärt är ju att köpa begagnat.
Jag tycker inte alls pocketblöjor är bra (läcker). Fungerade inte alls för min tjej, men har inte provat de som nämns tidigare här i tråden.
Och det är klart du får låna tråden

Jag är lite inne på imse vimses allt i ett blöja, då jag vill ha något som sluter åt kring benen men som även går snabbt att byta då sonen hatar att byta blöja och är som en riktig ål. Till råga på de så bajsar han ofta 5ggr per dag så jag behöver nått lättskött.
Pocketblöja är praktiskt då man lätt kan förbereda men som sagt saknas de bra resår i benen.
SÅnna blöjor när man har en tygblöja och sen en blöjbyxa utanpå, är de typ som att ta på två blöjor?
Ullblöjor vet jag inte om jag skulle klara sköta, är lite slarvig av mej så de finns risk att de inte skulle bli av att jag fettar in dom igen..:p
Har letat lite överlag begagnat men då sonen nog skulle behöva L / 3 på blöjor så fanns de inte så mycket tyvärr..
Tack!