Vi som drömmer om hus :)
Hejsan
Jag hade tänkt att den här tråden skulle handla om husdrömmar, vare sig det handlar om riktiga hus eller fiktiva.
Jag sitter just nu i en sits där mitt drömhus finns till salu, men jag vågar inte satsa eftersom jag fortfarande går i skolan, och gärna vill ha jobb först.
Vore roligt att samla andra i samma sits, eller de som kanske bara letar, eller som kanske köpt och bara väntar på tillträde. Här kan vi diskutera potential, "planerade" renoveringar och planer.
"Mitt" hus ligger på västkusten och min förhoppning är att de har svårt att sälja (som med många andra större fastigheter i området) och att det finns kvar när jag vågar ta steget. Flera andra gårdar i trakten har legat ut runt ett år utan att bli sålda.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-lysekils-kommun-medby-230-3567355
Jag känner att det oansenliga huset har stor potential och har inga problem med att det inte är strandtomt, det finns servitut för gångväg till havet.
Jag hade velat bygga en stor altan ovanpå utbyggnaden med utgång från hallen på övre plan och använd marken till att hålla får/grisar för husbehov, samt ha en jättegrönsaksodling.
Har dock inte ens vågat gå på visning eftersom jag är orolig att jag blir för ledsen om det säljs.