• FöräldrarnaStoltz

Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!

Jag fick precis ett samtal från mina föräldrar där dom inte var överens om vilket som var salt & pepparkaret.
    I det ena är där bara ett hål och i den andra är där tre. Vilken är vilken.
    Vi är inte överens jag och min mamma om vilken som är salt och pepparkaret.
    Så nu ska hon fråga på cervera bara för att hon är säker på att jag och pappa har fel.
    Är det någon här som vet?

• Svar på tråden Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!
  • Pellerbom

Det brukar väl vara fler hål i saltkaret, för man vill oftast ha större mängd salt än peppar. Tror jag i alla fall.

• Mymlann

Jag vet inte, men jag skulle gissa att satlkaret har 3 hål och pepparkaret 1..
    Hoppas du har rätt

• mayasmama

vet inte egentligen men så här resonerar jag: ett hål -salt , tre hål- peppar:
    saltet e "tyngre" och rinner fortare därför bara ett hål pepparn e mer "flygande" och behöver därför tre hål..... men som sagt säker e jag inte...

• Tingilya

Jag håller nog med mayasmamma...det va en bra teori...

• mayasmama

jag e nyfiken TS, vad tror du?

• Mymlann

Meh ! Nu sitter jag ju och grubblar vilket som är rätt Mayasmammas teori är inte så dum den heller

• Lola Jämtland

Salt-1 hål
    Peppar-3 hål

• mayasmama

haha
    tror att min teori stämmer men det kan vara för att vi alltid haft det så hemma hos oss när jag var liten..... men vill påminna mig att det även e så på restauranger eller?

• Mymlann

Men inte vet jag om jag blev så mycket klokare av den artikeln Mer förvirrad kanske

Svar på tråden Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!