• FöräldrarnaStoltz

Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!

Jag fick precis ett samtal från mina föräldrar där dom inte var överens om vilket som var salt & pepparkaret.
    I det ena är där bara ett hål och i den andra är där tre. Vilken är vilken.
    Vi är inte överens jag och min mamma om vilken som är salt och pepparkaret.
    Så nu ska hon fråga på cervera bara för att hon är säker på att jag och pappa har fel.
    Är det någon här som vet?

• Svar på tråden Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!
  • mayasmama

ha ha läste pesic länken tarax skickade..... tänka att det kan vara så olika, det finns nog inget rätt eller fel....

• bambigirl

Men på de salt och pepparkar där det står s och p på, så har alltid salt tre hål och peppar ett hål... Jag skulle bli jätteförvånad om jag hemma hos nån och fick peppar ur den med tre hål!

• uniMog

Jag skulle absolut ha salt i den med 3 hål och peppar i den med 1 hål

• Blackie

Saltkar: 3 hål
    pepparkar:1 hål
    Jag är säker på detta! Pepparn ska komma ut i mindre mängd än saltet.

• jojjsa

Nämen hallå.... Det är ju ett hål i saltkaren och tre i pepparkaren. Det solklart! Så är det alltid på restauranger oxå, precis som mayasmama skrev!

• Tin o Trolls mamma

Håller med jojjsa, Lola och mayasmamma!!

Klart att det är ETT hål till SALTET och TRE till PEPPARN!!

Ekorren.

• Vem där

Aftonbladet eller Expressen, det är frågan .... verkar vara en mycket komplicerad fråga och inte alls så enkel som man trodde vid första anblicken

Följer fortsättningen med spänning

• Skräpis

Skulle nog oxå bli väldigt förvånad om jag fick peppar ur karet med fler hål på. Men som sagt så är nog inget rätt eller fel.

• bambigirl

Men nu blir jag fundersam... På ikeas hemsida har de salt i den med ett hål och peppar i den med 3, det är ju tokigt

Svar på tråden Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!