Inlägg från: katten82 |Visa alla inlägg
  • katten82

Omogen magmun!!

Hej! Undrar om det är någon som har erfarenhet utav barn med "omogen magmun" som dom kallar det, & hur gammla var erat barn när det "försvann" ?

Min dotter är nu 13 månader, & vi har det jätte jobbigt med just det, hon kräks dagligen & har gjort sen dag 1 i stort sätt... Börjar bli rätt frustrerande!

Läkarna säger att det ska försvinna runt 1 års ålder.. Hoppas på att det gör snart...

• Svar på tråden Omogen magmun!!
  • katten82

Å tack för svar!! Har massa frågor ;) Vad ni har kämmpat på bra!

Vi har igentligen aldrig blivit undersökta, utan man har sagt på bvc när jag berättat hur vi har det att det där brukar försvinna runt året eller det där brukar bli bättre så fort ni börjat med fast föda... nu tycker jag nästan det blivit värre.

Vi boka läkar tid i aprill, & då klämde dom lite på magen & sa, ja det där är bara magmunen, det försvinner när hon paserat året.

Hur fick ni reda på det så tidigt?
    var/är eran son kännsligare av viss mat?
    tex stekt?
    Vad inebär det här med omogen magmun igentligen?

Du kanske inte är någon läkare, men du har erfarenheten iallaf :) Så jag frågar, hur tycker du vi ska gå till väga? Vänta & se om det blir bättre?

Börjar näsatn bli jobbigt att gå bort efter som man vet att det kommer kräkas... & ordentligt med 

• katten82

Tack :) Är så skönt på nå sätt att få höra om andras som har/har haft det lika dant :)

Precis som du skriver, bara att få ventilera sig :)

Skönt att det blivit bättre & bättre! :)

• katten82

Tusen tack för era kommentarer!!! Blir jätte glad för att ni vill skriva!

Ska begära att få henne undersökt ordentligt nu!!

Svar på tråden Omogen magmun!!