Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Ang bilskatt vid ägarbyte

OM skatten ska vara betald den här månaden och han står som ägare när man går in i den här månaden så är det han som blir betalningsansvarig. Är det inte så att den ska betalas den här månaden, så kommer det var NI som betalninskyldiga...

Trodde vi gått igenom det här förut i detta forum med dom som försökte lura en stackars gubbe på pengarna....

• Sweet life
    Anonym (Bilägare) skrev 2012-06-15 18:24:00 följande:
    Jag antar att den ställdes på i hans namn för ställde på den via en app, ni som har iphone eller liknande vet säkert att det finns koder man kan scanna. Skannade det som stod på ägarbeviset, eftersom det inte skickats in ännu (kommer väll fram på måndag).. Den har stått avställd ett tag och skulle vart betald för ett par månadersedan. Vi sa inget om vem som ska betala skatten eller inte, det var bara jag som på plats fick för mig i mitt huvud att det är jag som ska betala. Han sa inget om det heller. Men räkningen kommer till honom, vad händer om han inte betalar? Vad gör vi då?
    Om han inte betalar kommer ni inte kunna köra bilen innan den är betald.. Så enklast är att ringa och be att få OCR-nr och betala in den själva...
  • Sweet life
    Anonym (Bilägare) skrev 2012-06-15 18:31:49 följande:
    Okej, väntar och ser vad som händer. Den ska vara betald om någon månad, kanske han vet om det eller så ringer han. Jag märker ju om ägarbytet gått igenom då man får papper på det
    Postade ni ägarbytet tillsammans?
  • Sweet life
    Anonym (Bilägare) skrev 2012-06-15 18:39:17 följande:
    Nej postade det inte tillsammans, har faktiskt aldrig gjordt det vid köp eller försäljning utan förra ägeren har gjort det, om det är jag som sålt eller köpt. Kvitto har vi.
    Ja, han kan ju vägra att posta det om ni inte betalar skatten t ex....

Man ska alltid ha för vana att posta det tillsammans....
Svar på tråden Ang bilskatt vid ägarbyte