skogsvitter skrev 2012-06-15 21:27:02 följande:
Låter ju helt sjukt att BVC säger så, förklara för dem nästa gång att de borde ta reda på vad hydrokortison är för något innan de tipsar fler föräldrar om det. Säg att du inte vill ha mer felaktiga råd från dem utan då kan de hellre hålla tyst om de inte vet vad de pratar om. Du kan ju hota med att du faktiskt kan anmäla dem för att de ger så felaktiga och faktiskt rent skadliga råd.
Att hålla på att hota tycker jag verkar dumt och överdrivet..
Fia85 skrev 2012-06-16 08:23:52 följande:
Min dotter dreglar också jättemycket. Jag använder hydrokortison, miniderm och intyol eller vad den heter. Smörj in extra mycket till natten för det du smörjer in under dagen dreglas bort. Jag tar en kväll hydrokortison, kvällen efter miniderm och kanske kvällen efter intiyol. De verkar på olika sätt så variera å använd inte samm. Hydrokortison tar bort det röda men torkar ut som gör att det blir rött.
Det finns ju många fina dreglisar. Dom från pippi tycker jag är fina och sitter bra. Även om du tycker det är fult så skulle jag använda det. Tycker det verkar hemsk att inte använda något bra pga utseendet...skit larvigt å egoistisk...
Varför är det egoistiskt? Jag byter ju tröjan istället.
Tack för tipsen..