• Anonym

BH-storlekar?

Just nu har jag 70 J men skulle behöva en kup-storlek större, har inte hittat större i Sverige tyvärr. Innan graviditeten hade jag 80D och nu efter gick jag till en riktigt underklädesaffär och fick hjälp. Vilken skillnad! Alla borde gå och ta reda på vilken storlek dom egentligen har. Nu känner jag inte av bh:n längre mer än tyngden brösten ger då. När babyverksaden är helt klar blir det att förminska så jag kan hitta kläder som passar igen :)

• Anonym

Borde vara förbjudet att förminska pattar.

• Anonym

Jag avskyr snacket om bh-storlekar! Det är omöjligt att säga en kupstorlek och på det sättet avgöra hur stora tuttar någon har utifrån det! Allt beror på förhållandet mellan kup och bandstorlek!
    Jag kan alltså ha:
    80 A
    75 B
    70 C
    65 D
    60 E

Ser ni sambandet? Ju större kupa, desto mindre band! Någon som vill gissa hur stora lökar jag har? En handfull, eller som en mindre vattenmelon?;P

Jag väljer att ha mindre kupstorlekar och större band, då jag tycker att det är bekvämare! Men ultimat i omkrets för mig är 65 eller 70. Det sitter som en smäck. Så för att komma med ett svar på frågan: jag har 70 C eller 65 D! 

• Anonym

65 G i Freja och fantasie....så säkert I/J i vanliga märken, om de nu hade funnits så stora i de märkena. Hade 85 L när jag ammade.

• Anonym

80C-D här. Ganska normalt, antar jag, menmen...

• Anonym

70 D- DD beroende på bh .. normalviktig

Har nog haft 70 C i tonåren som minst & då var jag nästan underviktig 14-18 års åldern.

Det mesta jag har haft är 75 F men då vägde jag för mkt också..+15 kg

• Anonym

70E i normala fall.. nu som gravid har jag 75E, smal kroppsbyggnad.. men så är det fejk. innan var jag en 70C

• Anonym

Normalt har jag 75-80 B/C Nu har jag 90D pga graviditeten, saknar mina bröst!

• Anonym
    ff nyfiken skrev 2012-08-05 20:19:31 följande:
    70 G och det är inte fejk!
     Hopplöst, mer eller mindre, att hitta bh som passar. Den enda affär som har lite att välja mellan i min storlek är Gustaf Mellbin på Västerlänggatan..... och en bh kostar minst 6-700 kr.....
    Eller så provar du ut en bh som passar och så köper du den från england för en tredjedel av kostnaden.  
  • Anonym
    riboflavin skrev 2012-08-06 15:02:01 följande:
    Japp, själv tycker jag inte de är så stora i spegeln, men när jag ser mig själv på kort är det ju inte klokt, de är enorma.  Jag har tänkt operera men avvaktar lite eftersom jag inte riktigt vet om jag vill ha barn eller inte. Drömmen är ju en C-kupa, men riktigt så små går nog inte göra dem om man vill att resultatet ska bli någorlunda snyggt. Min syster (80 K tidigare) har opererat sina efter sina 2 barn och har idag riktigt fina E-kupor där man nästan inte ser ärren. 
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.

Har hon T-snitt eller är dt gjort på något annat sätt? Jag funderar också på en bröstförminskning när jag är färdig med barnafödandet, men jag tycker det ser så hemskt ut med t-snitt. Lite frankensteinvarning... :-/
Svar på tråden BH-storlekar?