• sandrus

För liten för chicco Liteway?

Hej!

Jag och min familj ska ut och resa under 1 veckas tid i sommar. Då kommer sonen att vara ca 6 månader.
    Vi har en Brio Happy som är på tok för klumpig att ha med sig, så söker en lätt och smidig vagn. 
    Vi vill ju såklart egentligen ha en vagn så att sonen sitter mot oss, men det verkar inte finnas en endaste lätt och smidig vagn på marknaden som har bakåtvänd sits..

Så ni som har en Chicco Liteway, vad tror ni om att sätta en 6-månaders i den vagnen???
    Är det alldeles jättehemskt att göra det???
    Isåfall är det bara under den veckan som vi kommer använda den vagnen tills han blir större 

Mvh Sandra 

• Svar på tråden För liten för chicco Liteway?
  • sandrus
    t0va skrev 2012-06-16 21:50:23 följande:
    köp en begagnad buggabo bee eller bee+ och sälj sen efter resan, ni lär inte förlora några pengar på det. Då kan barnet åka bakåtvänt och har fullt liggläge och det är en bra sufflett över. Stabilare än paraplysulkysarna men liten ihopfälld.
    Hej, missade helt detta inlägget.. Jag har faktiskt helt och hållet missat dessa vagnar...?Skäms
    Det ska jag absolut kolla upp! Tack för tipset!
  • sandrus
    NochA skrev 2012-06-16 22:05:50 följande:
    Jag skulle inte haft en sån liten bebis framåtvänd.

Det finns några smidiga vagnar som du kan ha mot dig:
    Bugaboo bee+ eller classic (finns ju beg som t0va sa). Väger: ca 8kg Phil & Teds Smart: väger 7kg Quinny Zapp extra: väger 8,7kg

Hoppas att du hittar nån som passar bra

Ska kolla upp dessa vagnar, har missat de på nåt konstigt sätt!
    Tack för tipsen! Skrattande 
  • NochA
    sandrus skrev 2012-06-16 22:13:24 följande:
    Ska kolla upp dessa vagnar, har missat de på nåt konstigt sätt!
    Tack för tipsen! Skrattande 
    Ingen orsak!
    Det är lätt att missa. Jag fick leta rätt mycket innan jag hittade dem. Lycka till
  • jaqie

tror ni jag kan sätta min 8 månsaders i en sån vagn då?? med bågen till?

• Mother of 4

Finns rätt många om man letar.

Bugaboo bee
    Quinny zapp extra
    Graco fusio
    Peg perego switch
    Silver cross 3D
    Hauck eagle
    Chicco trio
    Chicco multiway
    Baby weavers cloud
    Mamas and papas switch( jag har denna, jättenöjd, beställde den från ebay i England)

Jag köpte även en "pram liner" som finns som tillbehör, så det blir ombonat som en liggvagn om bebisen inte sitter ännu.

• NochA
    jaqie skrev 2012-06-17 08:44:23 följande:
    tror ni jag kan sätta min 8 månsaders i en sån vagn då?? med bågen till?
    Jag skulle inte satt en 8-månaders heller i en framåtvänd vagn.
  • NochA

Peg perego switch- väger 9,9kg
    Silver cross 3D- väger 11,9kg
    Hauck eagle- väger 11,1kg. Blir stor ihopfälld
    Finns dessa ens att köpa i sverige??

Chicco trio- väger 10,7kg
    Chicco multiway- väger 10,4kg

Baby weavers cloud: hittar jag inte!

Mamas and papas switch: 10kg

Lite väl tunga för resevagnar, tycker jag i alla fall. Men det kanske inte ts tycker

• Mother of 4

Det är bara att beställa från ebay eller pramworld mfl.

Vikten är priset man får betala för en vändbar sits med platt liggläge, dvs ej skålad sits. Men har man en liten tycker jag det är värt ett par kilo till

Till de större barnen tar vi med baby jogger city mini och maclaren xlr

• NochA
    Mother of 4 skrev 2012-06-17 16:28:46 följande:
    Det är bara att beställa från ebay eller pramworld mfl.

Vikten är priset man får betala för en vändbar sits med platt liggläge, dvs ej skålad sits. Men har man en liten tycker jag det är värt ett par kilo till

Till de större barnen tar vi med baby jogger city mini och maclaren xlr
    Varför ska man inte ha en skålad sits menar du?
    Finns ju de som är lättare o som har platt sits oxå= Bugaboo bee
  • Mother of 4

Det får man ju välja som man vill, har själv 13 vagnar, varav 2 med skålad, skulle inte välja det som semestervagn till en sån liten då man använder den hela dagen runt poolen och på kvällen som sovställe vid middag mm. Lättare att byta blöjor och sånt i vagnen om den är plan om man saknar skötbord. Men det är ju en smaksak,

Bugaboo bee är ju jättebra, men väldigt dyr och inte heller så ombonad på sidorna, inte chicco vagnarna heller å den delen.

• NochA
    Mother of 4 skrev 2012-06-17 16:54:45 följande:
    Det får man ju välja som man vill, har själv 13 vagnar, varav 2 med skålad, skulle inte välja det som semestervagn till en sån liten då man använder den hela dagen runt poolen och på kvällen som sovställe vid middag mm. Lättare att byta blöjor och sånt i vagnen om den är plan om man saknar skötbord. Men det är ju en smaksak,

Bugaboo bee är ju jättebra, men väldigt dyr och inte heller så ombonad på sidorna, inte chicco vagnarna heller å den delen.
    Jo, det har du ju rätt i. Ska man byta blöja i en vagn med ergonomisk sits så är det ett litet helvete Skrikandes

Mm, beror lite på hur länge hon ska ha vagnen. Ska hon inte ha den så länge eller använda den så mycket så är det ju bättre att leta efter en begagnad. Annars så har de rätt högt andrahandsvärde oxå
  • t0va
    NochA skrev 2012-06-17 18:11:57 följande:
    Jo, det har du ju rätt i. Ska man byta blöja i en vagn med ergonomisk sits så är det ett litet helvete Skrikandes

Mm, beror lite på hur länge hon ska ha vagnen. Ska hon inte ha den så länge eller använda den så mycket så är det ju bättre att leta efter en begagnad. Annars så har de rätt högt andrahandsvärde oxå
    Precis, en begagnad bee+ för 4000kr säljer man för samma pris när man kommer hem. Den varianten skulle jag nog kört på.
  • NochA
    t0va skrev 2012-06-17 20:14:36 följande:
    Precis, en begagnad bee+ för 4000kr säljer man för samma pris när man kommer hem. Den varianten skulle jag nog kört på.
    Jag oxå! Visst finns det nackdelar med bee.. det är ingen terrängvagn precis. Men den är liten, lätt och smidig. Lätt att fälla ihop. Bra sufflett! Bra varukorg!
    Jag har Bee+ och jag tycker att den är bra när man ska iväg med bilen, shoppa, gå på asfalt m.m.
Svar på tråden För liten för chicco Liteway?