• Anonym

Midjemått ??

Jag mår sjukt dålig över min mage, jag vill bara spy på mig själv..
    Jag är 165 cm och väger 78 kg har ett midjemått på 106 =(((

Vad har ni för mått ? Längd o vikt ?      

• Svar på tråden Midjemått ??
  • Jaynee

165 cm, 56 kg, 62 i midjemått, mycket muskler och lite större ben :) .

Äter mycket och ganska nyttigt, nästan aldrig någon form av snacks hemma, blir kanske exotisk frukt till "godis" ibland.  

Snusar som någon annan skrev, det är dumt, men dricker inte kaffe så det jämnar kanske ut sig?

Sedan tränar jag ganska mycket löpning (4-5 mil/vecka kanske) varvat med alternativa träningar någon gång ibland bara. 

Har tappat mycket i vikt senaste året (från 69-56), pga att jag lagt om till bättre vanor, inte dietat utan ändrat till något som jag kan tänka mig att leva med resten av livet.

TS. Har du provat konditionsträning för fettförbränning? Om inte gör det, tränar du gym bygger du säkert mycket muskler, men det är inte alltid man blir av med "hullet" för det.  Det bästa vore om du blev nöjd med din kropp som den är för den är frisk och fungerar som den ska, om du sedan börjar tappa cm i midjan se det som bonus. Och ja, midjan mäts där den är som smalast :).

• Anonym

Okej men då får jag ändra mitt midjemått då är det 83 cm =)

Jag bygger en del muskler, men jag hade som tanke att bygga upp muskler först och sen köra på konditionsträning..    

• Anonym (överviktig)

Nej, midjan är inte där man är som smalast, midjan är mellan revbenen och höften. Där byxlinningen på normalskurna byxor hamnar. 

Mäter jag mig där jag är smalast hamnar jag precis under bysten, på 80 cm. Där sitter inte midjan. Min midja är 95 cm. Jag är 177 cm och väger ca 80 kg. Jag har alltid fetmat på magen och brösten, och det har blivit värre efter graviditeterna. Försöker gå ner lite i vikt med sund mat och motion, men jag kommer antagligen alltid att ha lite mage. Man får "klä bort den" och/eller pröva någon styrketräning för just magmusklerna.  

• Anonym (W)

162 cm, 58 kg och 65 cm i midjan. Men ska ner till 54 kg, är min vikt.

• Anonym (tm)
    Anonym (överviktig) skrev 2012-06-18 22:28:40 följande:
    Nej, midjan är inte där man är som smalast, midjan är mellan revbenen och höften. Där byxlinningen på normalskurna byxor hamnar. 

Mäter jag mig där jag är smalast hamnar jag precis under bysten, på 80 cm. Där sitter inte midjan. Min midja är 95 cm. Jag är 177 cm och väger ca 80 kg. Jag har alltid fetmat på magen och brösten, och det har blivit värre efter graviditeterna. Försöker gå ner lite i vikt med sund mat och motion, men jag kommer antagligen alltid att ha lite mage. Man får "klä bort den" och/eller pröva någon styrketräning för just magmusklerna.  
    Jo midjan är de smalaste stället vilket är mellan revbenen och höften. Ovanför naveln.
  • Anonym (jag)

177 cm, 100 kg och 82 i midjan.

• Anonym (överviktig)
    Anonym (tm) skrev 2012-06-19 11:46:33 följande:
    Jo midjan är de smalaste stället vilket är mellan revbenen och höften. Ovanför naveln.
    Well, mitt smalaste ställe sitter inte under några omständigheter mellan revbenen och midjan och jag tror inte att jag är ensam om det. Så att kalla midjan för "det smalaste stället" blir direkt missvisande för någon som bär på lite bukfetma.
  • Binegar

180 cm, 68 kg. Ingen aning om midjemått.

• Anonym (tm)
    Anonym (överviktig) skrev 2012-06-19 12:58:43 följande:
    Well, mitt smalaste ställe sitter inte under några omständigheter mellan revbenen och midjan och jag tror inte att jag är ensam om det. Så att kalla midjan för "det smalaste stället" blir direkt missvisande för någon som bär på lite bukfetma.
    Beror nog lite på hur man ser ut i kroppen. Även när jag var tjockare så var "de smalaste stället" samma och de syntes var de var.
Svar på tråden Midjemått ??