Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Amning hela natten..

en väldigt skön sak för mig när jag samsov och nattammade med andra barnet var att han och jag sov i ett rum och storasyster sov med pappa i annat rum. Alltså slapp jag oroa mig för att väcka henne (och pappan på nätterna osv). Vi sov faktiskt så hela hans första år och skulle nog i alla fall göra så ett par månader om vi skulle få en trea. Bäst sömn åt alla helt enkelt.

• Alexi
    Acelise skrev 2012-06-17 21:06:07 följande:
    Ett litet sidospår: hur upplevde storasyster det? kände hon sig inte "åsidosatt"?
    Det är bara 23 månader mellan våra barn och storasyster pratade inte alls då så det var inget hon kunde uttala i alla fall. Sen så var hon ju svartsjuk mm i allmänhet i början men just nätterna tror jag inte spelade någon roll i det avseendet, det var inget vi märkte. (Hon har alltid somnat i eget rum och kommer sen in till oss på natten när hon vaknar.) Dock hade hon fått sova närmast maken ändå sista månaderna jag var gravid då jag hade svårt att ha henne tätt intill mig så hon var ju van vid pappan som närmsta trygghet just nattetid då.

så småningom under lillebrors första år när hon började prata lite mer konstaterade hon ju bara att mamma och lillebror sov i det rummet och hon och pappa i ett annat.
  • Alexi

Pumpning har inte med saken att göra!

Och klokt av dig att inte tillmata, det riskerar att minska din mjölkproduktion. Testa att sitta bekvämt i soffan i flera timmar och låta honom sova vid ditt bröst, då kanske han sover betydligt längre än 20 min. Mina barn gick inte att lägga ner så jag satt skönt i soffan med vatten, telefon, fjärrkontroll, film på tvn osv på dagarna och lät dem sova. Det handlar om inställning att ha ro att sitta där...

Svar på tråden Amning hela natten..