Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Hålla handen, varför?

Frågan är enkel, när ni träffar någon eller är ihop med någon, varför är det då viktigt att hålla handen? Det handlar om allt ifrån att gå på stan och hålla handen, till att hålla handen i TV-soffan, hålla handen på bio, hålla handen när man har sex, hålla handen när man sover?

Varför? Vad får man ut av det? 

• Svar på tråden Hålla handen, varför?
  • Anonym (Lena)
    Anonym skrev 2012-06-17 15:14:09 följande:
    Jag har aldrig varit ett fan av att hålla handen ute bland folk, tycker det ser lite löjligt ut när par ALLTID måste hålla handen. Däremot gillar jag att känna min killes kropp och fysisk närhet från honom när vi är ensamma. Vi somnar ofta med kropparna och händerna sammanflätade i skeden. Det ger trygghet och värme och en speciell intimitet.
    Ååhh, jag är helt enig... Klarar nästan inte ens av att hålla handen sådär när man är ute nånstans.
  • Anonym (Lena)
    twain skrev 2012-06-17 16:13:27 följande:
    Det är så skönt att känna en stor hand i sin. Jag blir både glad och kåt av det. Gillar att bli smekt i handflatan också.
    Intressant, kan medela att jag som kille (trots namnet) inte gillar det alls. Tror du din man också tycker det?
  • Anonym (Lena)
    ELS skrev 2012-06-17 16:35:42 följande:
    För er som inte gillar att hålla handen..?:
    Har ni alltid tyckt att det varit obehagligt och  fjolligt att hålla handen.
    Som tex. När man var liten, gick i skolan och på gympan skulle man leka någon lek där man börjar med att hålla handen..Och det alltid var någon som vägrade hålla handen?
    Höll era föräldrar er i handen när ni var små?

Det kan ju vara en vana/ovana att man inte vill hålla i handen, tänker jag.   
    Höll handen en massa när jag var liten, hade inga problem med det. Höll min mamma i handen när jag var ganska gammal, tyckte det var lite coolt att hänga med morsan utan att skämmas och bry sej, och det var roligt att hålla handen. Kanske därför jag inte pallar det idag? 
  • Anonym (Lena)
    Kattdamen skrev 2012-06-18 17:59:54 följande:
    För att det är trevligt.
    Om inte din kamrat tycker det är trevligt, vad tycker ni då?
  • Anonym (Lena)

Kan det vara så att tjejer gillar det här mer än killar?

Svar på tråden Hålla handen, varför?