• Anonym (Lena)

Hålla handen, varför?

Frågan är enkel, när ni träffar någon eller är ihop med någon, varför är det då viktigt att hålla handen? Det handlar om allt ifrån att gå på stan och hålla handen, till att hålla handen i TV-soffan, hålla handen på bio, hålla handen när man har sex, hålla handen när man sover?

Varför? Vad får man ut av det? 

• Svar på tråden Hålla handen, varför?
  • Flisan79

Dels för att det är mysigt men det ger också en känsla av samhörighet.

• Anonym

Jag har aldrig varit ett fan av att hålla handen ute bland folk, tycker det ser lite löjligt ut när par ALLTID måste hålla handen. Däremot gillar jag att känna min killes kropp och fysisk närhet från honom när vi är ensamma. Vi somnar ofta med kropparna och händerna sammanflätade i skeden. Det ger trygghet och värme och en speciell intimitet.

• Anonym (Lena)
    Anonym skrev 2012-06-17 15:14:09 följande:
    Jag har aldrig varit ett fan av att hålla handen ute bland folk, tycker det ser lite löjligt ut när par ALLTID måste hålla handen. Däremot gillar jag att känna min killes kropp och fysisk närhet från honom när vi är ensamma. Vi somnar ofta med kropparna och händerna sammanflätade i skeden. Det ger trygghet och värme och en speciell intimitet.
    Ååhh, jag är helt enig... Klarar nästan inte ens av att hålla handen sådär när man är ute nånstans.
  • FruLiNi

Vi håller inte handen ute bland folk.

I TV-soffan gör vi det för att det är mysigt att kelas och vara nära. Det är avkopplande att stryka och killa i varandras händer.

• Anonym
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 15:17:18 följande:
    Ååhh, jag är helt enig... Klarar nästan inte ens av att hålla handen sådär när man är ute nånstans.
    Ibland kan det vara mysigt om vi t ex är ute på promenad i skogen eller parken. På bion i mörkret är också okej ibland. Men att gå runt på stan hand i hand bland massa folk gör mig lite obekväm.

Vi är inte ett sånt par som hånglar inför andra heller. Vi är ganska städade inför andra människor, till o med dom vi känner bra. Men det tycker jag bara om. För då hinner man bygga upp en längtan att kunna ta på varandra ordentligt och kyssas igen i fred sen när man blir ensamma!
  • tyffing

För att visa att man är ett par.  Blir lite skoj ibland dock om man antar det och är i Saudi exempelvis.

• Anonym

För en del karlar är som små barn. Får de bara mat, varm säng och ha det skönt och givetvis hålla handen så är de glada. 

• viseversa

Haha nu håller jag inte min sambo i handen så ofta. Har ju vagnen att dra på så då vill jag gärna använda båda mina händer till det. Smeker honom ofta över ryggen och håret istället. varför? Ja för att jag tycker han är skön att ta på och för att jag VILL känna på honom. 

Svar på tråden Hålla handen, varför?