• Anonym

Hålla handen, varför?

Jag har aldrig varit ett fan av att hålla handen ute bland folk, tycker det ser lite löjligt ut när par ALLTID måste hålla handen. Däremot gillar jag att känna min killes kropp och fysisk närhet från honom när vi är ensamma. Vi somnar ofta med kropparna och händerna sammanflätade i skeden. Det ger trygghet och värme och en speciell intimitet.

• Anonym
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 15:17:18 följande:
    Ååhh, jag är helt enig... Klarar nästan inte ens av att hålla handen sådär när man är ute nånstans.
    Ibland kan det vara mysigt om vi t ex är ute på promenad i skogen eller parken. På bion i mörkret är också okej ibland. Men att gå runt på stan hand i hand bland massa folk gör mig lite obekväm.

Vi är inte ett sånt par som hånglar inför andra heller. Vi är ganska städade inför andra människor, till o med dom vi känner bra. Men det tycker jag bara om. För då hinner man bygga upp en längtan att kunna ta på varandra ordentligt och kyssas igen i fred sen när man blir ensamma!
  • Anonym

För en del karlar är som små barn. Får de bara mat, varm säng och ha det skönt och givetvis hålla handen så är de glada. 

• Anonym
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 16:26:54 följande:
    Intressant, kan medela att jag som kille (trots namnet) inte gillar det alls. Tror du din man också tycker det?
    Kan också svara (jag som inte tycker om att hålla handen offentligt). Min kille verkar tycka om det där med hålla handen lite mer än mig, så när jag väl gör det blir han glad. Han vet att varje gång jag gör det så vill jag verkligen det. Det är ingen vanegrej liksom Glad
  • Anonym

Behöver inte hålla jämt men ibland kan det vara mysigt att lägga min i en stor varm hand när man är ute och går. 
    Tycker det är ett kärleksbevis, att vi hör ihop.  

• Anonym
    twain skrev 2012-06-17 16:13:27 följande:
    Det är så skönt att känna en stor hand i sin. Jag blir både glad och kåt av det. Gillar att bli smekt i handflatan också.
  • Anonym

När man går på sta'n är det ett sätt att hålla ihop och att visa för andra att man hör ihop. I andra sammanhang, som hemma - vet inte.

• Anonym
    twain skrev 2012-06-19 20:48:40 följande:
    Det här är en fascinerande hang-up, verkar det som. Du har och/eller hade en tjej som gillar att hålla handen. Du vill inte, men det blev bråk om den saken, och nu vill du bekräfta på FL att killar inte gillar detta, eller vad?

Ge oss bakgrunden till tråden. Glad
    Jag tror du har rätt!!! varför annars låtsas va en kvinna åsså??!?!
  • Anonym

Det är mysigt med kropsskontakt och närhet helt enkelt. Jag har inte varit ihop med nån som inte gillat det :)

Svar på tråden Hålla handen, varför?