• twain

Hålla handen, varför?

Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 15:06:24 följande:
    Frågan är enkel, när ni träffar någon eller är ihop med någon, varför är det då viktigt att hålla handen? Det handlar om allt ifrån att gå på stan och hålla handen, till att hålla handen i TV-soffan, hålla handen på bio, hålla handen när man har sex, hålla handen när man sover?

Varför? Vad får man ut av det? 
    Det är så skönt att känna en stor hand i sin. Jag blir både glad och kåt av det. Gillar att bli smekt i handflatan också.
    14
  • twain
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 16:26:54 följande:
    Intressant, kan medela att jag som kille (trots namnet) inte gillar det alls. Tror du din man också tycker det?
    Absolut. Vi är på intet sätt klistrade i varande, utan håller handen när vi känner för det. Har alltid varit naturligt och något som båda tar initiativ till. Hade en partner för många år sedan som höll på ett helt annat sätt. Då var det varken mysigt eller upphetsande, bara jobbigt, så det handlar till viss del om anatomi och teknik.
    14
  • twain
    ELS skrev 2012-06-17 16:35:42 följande:
    För er som inte gillar att hålla handen..?:
    Har ni alltid tyckt att det varit obehagligt och  fjolligt att hålla handen.
    Som tex. När man var liten, gick i skolan och på gympan skulle man leka någon lek där man börjar med att hålla handen..Och det alltid var någon som vägrade hålla handen?
    Höll era föräldrar er i handen när ni var små?

Det kan ju vara en vana/ovana att man inte vill hålla i handen, tänker jag.   
    Jag hatade att hålla handen när jag var liten.
    14
  • twain
    Anonym skrev 2012-06-17 20:38:34 följande:
    tumme upp? Skrattande

Det får inte vara för hårt och inte för sladdrigt, utan ett fast handtag och gärna att bli smekt med ett finger eller två i handflatan. Puuuurfect! Katt
    14
  • twain
    LillaTanten skrev 2012-06-17 20:44:02 följande:
    Viktigt och viktigt...kan en inte helt enkelt göra saker bara för att det är trevligt?

Jag tycker om att hålla handen, både hemma och ute bland andra. Som en ren mysfaktor, som en markering att vi hör ihop och ibland som ett styre i livet då jag kan vara rent förvirrad i stora butiker
    Hahahaha. Hög igenkänningsfaktor på den.
    14
  • twain
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-19 18:59:28 följande:
    Kan det vara så att tjejer gillar det här mer än killar?
    Det här är en fascinerande hang-up, verkar det som. Du har och/eller hade en tjej som gillar att hålla handen. Du vill inte, men det blev bråk om den saken, och nu vill du bekräfta på FL att killar inte gillar detta, eller vad?

Ge oss bakgrunden till tråden. Glad
    14
Svar på tråden Hålla handen, varför?