• jonie

längtar efter + efter missfall

Hej!

Jag hoppar in här efter ett väldigt tidigt missfall i helgen (i skarven mellan vecka 6 och 7).
    Vi hade väldig tur som plussade redan på andra försöket och vi var lyckligare än någonsin, i två veckor ungefär... Mår jättedåligt men självklart ska vi börja försöka igen, så fort som möjligt!

Jag funderar på när ägglossningen kan tänkas komma igång igen efter ett tidigt missfall.... Någon som vet?? Jag har redan fått negativt på gravtest och läkaren sa att kroppen har "tagit hand om" allt och att jag är återställd fysiskt redan. Det är ju jätteskönt förstås. Jag har tidigare haft en stabil cykel på 28 dagar med ägglossning på dag 13 (körde med ÄL-tester de två gångerna vi försökte och båda gångerna fick jag glad gubbe på CB digitala ÄL-test på dag 12)

Vad tror ni? Behöver jag vänta in en vanlig mens innan ägglossningen kommer igång eller kan jag ha sån tur att den kommer igång nu snart?? Jag hoppas så på det.... 

• jonie

Tack för era svar tjejer! Jag ska nog börja testa med CB snart och hoppas på ägglossning :)

• jonie

Hej tjejer! Nu hoppas jag innerligt på att ÄL är på gång :) När vi plussade testade jag med ÄL-tester från dag 9 och vi myste även från den dan och så varje dag i fem dagar. (Hade ÄL på dag 13) Om jag räknar mitt missfall som senaste mens så är jag på dag 9 imorrn. Dags att mysa med andra ord :) Hoppas det går bra för er!!

• jonie

Längtan: Hehe, stackars sambon! Håller tummarna för er!!
    Vårväntanochlängtan: Heja heja :)

• jonie

Många som väntar på mensen efter missfall verkar det som... Jag hoppas på ÄL istället... I vilka veckor fick ni missfall? Jag började blöda på 5+5 och efter fyra dagar var det över (var på gyn och gjorde VUL och gravtest i måndags) Jag har i alla fall läst om tjejer som fått ÄL två veckor senare och inte fick någon mens mellan mf och plus på stickan.

♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL? BIM? ♥
  • jonie

Gumman1980: Jag beklagar :( Jag fick också missfall i de dagarna (började blöda på 5+5) Men jag blödde bara i fyra dagar. Jag tänker inte vänta på mensen, jag hoppas på ÄL nu istället....

• jonie

Gumman: Jag hade som vanlig mens (brukar bara blöda i 3-4 dagar då med). En dag innan jag började blöda fick jag sjukt ont i svanskotan och hade det i 2-3 dagar men annars hade jag aldrig ont i magen. Som lite lätt mensvärk bara. Hur mår du rent fysiskt? (Psykiskt är det ju hemskt!)
    Jag har börjat testa med ÄL-tester nu för jag har hört om en del som får ÄL på en gång innan mensen hinner komma..

• jonie

Gumman: Jag förstår absolut vad du menar! Jag är också glad att det hände nu och inte senare. Skulle det hända är det ju bättre antyder händer tidigt.
    Jag har inte hört att det är lätt att få mf igen om man blir gravid på en gång så att säga! Snarare tvärtom; jag har hört från flera att de blivit gravida igen inom några veckor och de har fått friska bebisar. Man vet ju aldrig förstås men vi försöker nu. Sen är det ju inte säkert att ÄL kommer nu men jag hoppas! Ska absolut uppdatera hur det går!

• jonie

annaa83: Suck! Förstår din irritation. Man är nog extra känslig också. Allt är hu relativt för alla typ.. Jag kan t.ex. sucka över gravida tjejer som nojar över att de går upp i vikt, mår illa osv. Jag tänker att dom bara ska vara tysta och glada för att dom är gravida! Fast samtidigt förstår jag ju.. Jag skulle sucka över samma saker och säkert klaga mest av alla över illamående.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall