• gedansk

längtar efter + efter missfall

hej

Jag fick missfall MA den 1 juli och värntar nu på mensen. Jag och min man ska försöka igen till vintern då jag har bara 85 i järnvärde efter missfallet. Så nu gäller det att äta en massa nyttigt och ladda kroppen och inte minst psyket att försöka våga igen.

• gedansk
    Anonym (Villju) skrev 2012-07-08 16:39:30 följande:
    Beklagar verkligen.. =(

Stor kram till dig!!!
    jag tänker lite som du jag fick MA ( spontant gravid) sedan genom provrörsbefruktning nästan 3år senare fick jag tvillingar och nu MA (spontant gravid) igen. Jag är så otroligt tacksam över att ens ha fått barn efter så lång väntan. Men samtidigt så pendlar jag i sorgen över att inte få behålla detta barnet. Det känndes svårt i början att hitta med barnen hemma och ha tid att sörja och gå igenom MA behandlingen och skrapningen.

Stor kram till er alla som haft eller väntar på ert missfall ska starta.
  • gedansk

I mina papper ang missfall så står det att man ska vänta en mens cykel innan man försöker igen. Jag kommer att gå på det om inte vänta lite mera så att man hinner landa.

• gedansk

jag går och väntar på att kroppen ska komma igång igen fick mitt MA 1juli. Ska bli skönt när kroppen kommer ifas igen med Äl och mens.

• gedansk

Jag kommer att lägga undan alla mammakläderna. Jag pendlar mellan att vilja bli gravid nu och det bästa att vänta tills att kroppen och tiden är lite bättre. Planen är att börja försöka igen till hösten/vintern.

• gedansk

Fan så inne ihelvete jag gick in för att köpa strumpor till min son och tänkte inte på alla söta kläder för nyfödda. usch jag blev så ledsen, jag som trodde att det hade lugnat sig. Min man sa -men gå inte in där då, men det är ju lite svårt att missa och att isolera sig också.

• gedansk

hej

Borde inte ÄL komma igång en två veckor efter skrapning eller kan det bli framskjutet?

• gedansk

Hej

Hade nog ÄL för 7 dagar sedan och det verkar som om den blev förskjuten en vecka efter skrapningen. Så nu går jag bara och väntar på att mensen ska komma igång. Hur lång tid tog det för er andra att få igång äl och mensen?

• gedansk
    themorethemerrier skrev 2012-07-27 13:05:13 följande:
    Vad brukar du ha för temp? Då använde mig av temp-metoden när jag väntade dottern men det är ju väldigt känsligt, man ska ta tempen innan man knappt ens satt sig upp i sängen och helst vid samma tidpunkt varje dag. Det stämde inte riktigt för mig heller, så jag vet faktiskt inte hur pålitlig den är...

Hej! Jag har inte fått mens efter missfallet än. Men jag fick ÄL cirka 20-21 dagar efter missfallets första dag, men då blödde jag också bara väldigt lite och i endast fyra dagar. Borde få mens nu i helgen eller kanske måndag tisdag, är lite osäker på när BIM är eftersom att ÄL-testet visade positivt tre dagar i rad.
    aha skönt då vet jag att äl inte börjat att strula. Jag har PCO så det har varit lite hoppigt med mensen tidigare. Det ska bli skönt när mensen kommer igång så att man vet att kroppen är på G igen.
Svar på tråden längtar efter + efter missfall