• gedansk

längtar efter + efter missfall

Gumman1980 skrev 2012-09-07 17:32:48 följande:

Hej! Mitt råd till dig vänta till vecka 8+ då kommer du få se mer. 6 och 7 då är allt så litet. Lycka till! :)
    Jag måste nog hålla med, även om jag vet hur svårt det är att ge sig till tåls. Om Jag blir gravid så kommer nog jag att vänta tills efter v9 ( det var då jag fick ma nu) men helst till vecka 12. Jag tyckte att det var så jobbigt nu för att de så hjärtslag v6-7 men så gick det inte vägen i alla fall. Lycka till och hoppas att allt går vägen
  • gedansk
    Anonym (Försöker igen) skrev 2012-09-09 14:06:48 följande:
    Min mens kom imorse som en klocka..... Förra gången kom den nån dag för tidigt så jag är glad att den kom på dag 28 som jag i vanliga fall brukar få mens Nu satsar vi på tredje gången gillt
    då är vi två då : )
  • gedansk
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-10 12:29:53 följande:

weiiii vill bara visa alla:) idag stod det 2-3 veckor :) det verkar gå framåt denna grav:;) förra gr fick jag aldrig mer än 1-2....hoppas hoppas!!!... tog ett digitalt i lördags och då stod det 1-2 men jag vet ju att ägglossningen var för 2 veckor sedan idag/igår så det stämmer ju precis när befruktningen var:)
    Hoppas verkligen att det får gå vägen för dig denna gången
  • gedansk

Lajsan grattis och all lycka till. härligt med lite + i tråden, håller tummarna att vi blir flera.

• gedansk
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-09-23 13:40:59 följande:
    Jag är 22 år och bor i Umeå tillsammans med min sambo, 26år, sen 3 år tillbaka. Vi har försökt skaffa barn i lite mer än ett år nu. Blev gravid i december men det slutade i ma i v10 (dött sen v5-6). Hade jag inte fått ma så jag hade suttit här höggravid nu, bf var 5 oktober.. Tog nån månad innan vi började försöka igen, och nu lyckades jag bli gravid på vårat första försök med ältester. Tyvärr var det ju ett tidigt missfall (v5+1). Nu har jag beställt hem ProgesterAll som jag tänker prova så fort jag får ägglossning och hoppas på att det hjälper. 
    Tredje MA då har du rätt att göra en missfallsutredning om du känner att du orkar. Hoppas att det kommer att ge med sig för dig. Jag har endast gjort fertilitetsutredning men det visade sig att jag har mild PCO och förhögt sköldkörtelhormon,
  • gedansk

Nää, inget denna månaden då mensen kom i dag. Ont imagen och världens PMS.
    Men jag ska prova äl stickor nästa månad och det positiva är att det skilde bara en dag från förra månaderns första dag så jag hoppas att det kommer att vara mera en 2 dagar denna gången.

• gedansk
    skrootan skrev 2012-10-13 13:20:51 följande:
    Börjar bli smått galen!! Har varken haft tydliga tecken på ÄL eller mens sedan missfallet (nu 4v sen blödningen började). Jag vill att något ska hända så jag iaf kan räkna dagar, göra test eller tänka att "ok snart en ny chans"! Nu vet jag ingenting.. :(  Dessutom KAN jag ju ha ÄL just nu ..eller KAN jag ha haft den..  så det känns dumt att börja med ÄL-test nu. Fortfarande minus på CB iaf

Hur har ni det? Hur hanterar ni väntan??
    det tog nästan tre mens cykler innan min kropp var på banan igen. Denna månaden så testade jag med CB och fick "en glad gubbe" så det verkar som om kroppen snart är på banan igen.
  • gedansk

i mina papper från SÖS på rekommenderade de en menscykel innan man försöker igen

• gedansk

Hej

Nu har jag plussat : ) det tog 3-4 månader efter mitt MA så nu hoppas jag att allt går vägen. Lycka till för er som väntar. Jag har inte riktigt fattat det än : ) 

• gedansk
    annaa83 skrev 2012-10-25 20:08:54 följande:
    Någon här som har haft problem med sköldkörtelvärden?? Molly1976 är du kvar här??
    Skulle vilja veta vilka värden som är okej, tydligen är inte alla värden i referensramen ok har jag hört!
    under 2 på TSH värdet
  • gedansk
    jonie skrev 2012-10-28 15:43:10 följande:
    Kul att ni uppdaterar lite tjejer, härligt att öra att allt går bra! Själv mår jag bara bra (bortsett gränsen envis förkylning). Är i vecka 18 och har mitt RUL på tisdag morgon Ska bli så kul och spännande att se liten för första gången!
    Oj, vad roligt att se den lille : )
  • gedansk
    jonie skrev 2012-10-28 17:39:04 följande:
    Hanna: Kollar från telefonen men nej, ser ut som om peaken kan komma imorrn eller nåt :) Mys på ni så länge
    jag tyckte att det var lättare med CB där man fick en glad gubbe då det var dax eller inom 48h
    blir det dyrt i längden så skulle du kunna kolla på tradera om någon säljer
  • gedansk
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-10-29 12:52:01 följande:
    Ja, det var ingenting denna månad heller.. Mensen kom i lördags, några dagar sen..
    Om jag får vara lite äcklig här, så undrar jag hur eran första mens efter missfallet var? Jag hade hört att den kan vara värre än vanligt. Efter mitt första så kom mensen precis som den skulle och var helt normal, och då hann jag ändå till v 13. Denna månad är det verkligen inte normalt. Jag tror aldrig jag har blött så här mycket, blöder igenom en stor tampong på mindre än en timme. Nu har det dessutom börjat komma  massvis av stora klumpar. Jag tänkte om det kunde vara rester från missfallet förra månaden? Det gör helt vansinnigt ont iallafall, och ingenting hjälper.. 
    Man brukar gå på efterkontroll om man får tabletter men inte om man blir skrapad. För mig så strulade mensen ett par månader men då med att det var långt emellan ( upp till 40 dagar) och någon månad mens 2 dagar. Men är du orolig så ring och rådfråga.
  • gedansk

Jag var hos doktorn i veckan och de såg att fostret levde och allt såg bra ut ( 9+3 ) men det är oroliga veckor nu då det var runt här det blev missfall förra gången. Lika glad som jag blev att det såg bra ut lika rädd är jag att det ska gå fel ändå. När ska man egentligen kunna slappna av? Men mina tvillingar så vågade jag inte köpa annat än babyskydden 3 dagar innan planerade snittet och sista dagen på BB skickade jag hem maken med en inköpslista till IKEA. Barnvagn köpte jag efter de fötts för jag hade mardrömmar om att vagnen stod i hallen och jag inte kom hem med några barn alls.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall