Inlägg från: themorethemerrier |Visa alla inlägg
  • themorethemerrier

längtar efter + efter missfall

Jag fick missfall för snart två veckor sedan, var i vecka 5+2 enligt senaste mens. Fick negativt test redan i förra veckan och bestämde mig för att hoppas på att kroppen ser missfallet som en mens. Borde därmed få ÄL i slutet av denna vecka. Tog ett första test idag och det visade ett svagt streck så det ser ut som att det faktiskt kan bli ÄL om några dagar. Hoppas förstås att det ska ta sig direkt, vill så gärna ha ett till barn.

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-10 12:40:47 följande:
    themorethemerrier: Jag är i samma sits. Hoppas på ÄL nu på en gång men det har inte kommit ihåg än.. Testar bara med CB så hoppas på glad gubbe nu i dagarna. Heja heja! :)
    Håller tummarna för dig! Jag testar med billiga testers stickor, har iaf fått synliga streck både igår och idag så jag hoppas de ska stegra sig till helgen ungefär, då ÄL borde komma och kroppen ser missfallet som en vanlig mens! Känner inte av något direkt i kroppen än alls dock, men det är inte alltid jag gör det vid ÄL ändå.
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-11 17:10:06 följande:
    Tack för tumållningen! Jag brukar aldrig känna nåt men brukar få glad gubbe på dag 12. Nu är jag på dag 14 och inte heller i morse var gubben glad. Börjar bli nervös ju :( Fast det kanske inte är vanligt att ÄL sker på samma dag direkt efter missfall.. Men jag blir ändå stressad.. Hoppas vi båda får ÄL i helgen :)
    Nu har jag ÄL-testat tre dagar i rad och hittills ingen direkt skillnad i teststrecket men så vet jag att det brukar vara. Nu när jag blev gravid senast så var det inget teststreck ena dagen och sen nästa jättestarkt och positivt! Så jag har fortfarande lite hopp om ÄL i helgen men som du säger så har jag inte heller någon aning om hur min kropp kommer reagera på missfallet.

Vill ju bli gravid snabbt igen, blir så stressad av alla nygravida runt omkring mig och alla som säger till mig att "ja men ni vill ju säkert ha ett till", vill ju svara "jaaa och vi skulle redan haft en på väg" men det blev ju inte så. :( 
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-13 08:41:30 följande:
    ÄNTLIGEN en glad gubbe på CB ÄL-test!! (På dag 16, jättesent) Nu irriterar det mig dock att vi inte har haft sex sen i tisdags... När jag plussade hade vi sex fem dagar på raken fram till ÄL... Men får se till att få till det idag och imorgon helt enkelt.
    Åh vad härligt, grattis! Hoppas det tar sig nu!

Själv tycker jag att dagens ÄL-test var starkare än de tre senaste dagarna så nu börjar jag få lite hopp igen om att faktiskt ha ÄL i helgen! 
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-13 19:27:48 följande:
    themorethemerrier: Härligt! Då blir det massa mys för oss i helgen :)
    Hehe, japp! Vi har redan tjuvstartat under veckan, det är lite krångligare såhär på semestern men vill man så hittar man en lösning. ;)

Annars har idag varit en tung dag, oftast känns det helt okej men idag känner jag mig ledsen och orolig. Känner en dubbelhet inför en ny graviditet. Jag har två barn tidigare, bägge för tidigt födda, så jag vet sen innan att jag kommer vara väldigt orolig i slutet av graviditeten. Och nu ska jag vara väldigt orolig i börja också? Vet inte riktigt när det ska finnas tid för glädje.... :( OM det ens blir någon graviditet, just nu känns det som att jag vill för mycket och bara därför kommer det skita sig. 
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-14 11:18:43 följande:
    Nån mer som fått fina positiva ÄL-test? :)
    Själv ligger jag med kuddar under baken och benen högt på självaste ÄL-dagen, haha :)

Känner ni förresten av er ÄL? Det gör inte jag, har aldrig gjort. Mår och är precis som alla andra dagar...
    Tyvärr, inget än! Du fick ÄL på dag 16 skrev du, när brukade du få ÄL innan missfallet? För jag har alltid haft kort lutealfas och brukar få ÄL på dag 18 ungefär, men jag är på dag 17 nu så då kanske det blir typ dag 20 för mig den här gången då, och att själva cykeln blir längre? Puh... det är en vetenskap....

Nej, aldrig känt av ÄL men ibland har jag märkt att det är dags på hur "sekretet" ser ut. 
  • themorethemerrier
    Zira skrev 2012-07-15 14:22:20 följande:
    Vad tror ni om detta?,  jag och min sambo anar något ytterst svagt..
    Ska man ta detta som negativt eller kan det finnas hopp?

Jag är bra på att se svaga streck men tyvärr ser jag inget på dina, hoppas att det bara är för tidigt! :)
  • themorethemerrier

Sitter här med magont nu, åh vad jag är GLAD över det! Jag brukar aldrig ha symtom vid ÄL men missfallet verkar ha ändrat på det för idag gjorde det sååå ont när mitt yngsta barn kastade sig över min mage. Testade i morse och trodde att ÄL var på g och nu fick jag det bekräftat när jag nyss tog ett till test! HURRA! Jag är verkligen superglad, kroppen funkar som den ska. Har sagt åt min man att han inte ens får jogga ikväll, han ska ladda inför att göra en ny liten bebis med mig. Fullt ös, både idag och imorgon. ;) Håll tummarna är ni snälla! :)

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-15 18:35:28 följande:
    Yeay och hurra!! {#emotions_dlg.flower} Haha, du låter som jag när det är dags för ÄL, då ska sambon sköta sig och fokusera på en sak! Flört Idag sa han att han kanske vill basta och jag sa Ok då eftersom ÄL är över för den här gången, haha. 
    Kul att se ditt bildcollage! Glad Håller tummarna stenhårt, mys på Skrattande
    Tack! :) När jag blev gravid nu senast så fick jag positivt på ÄL-test, vi hade sex samma kväll men sen inget mer och då tog det sig. Så nu hoppas och ber jag om att det ska funka så enkelt även denna gång!

Haha, jo jag har tagit en bild varje morgon istället för att spara själva testen, lite kul att se utvecklingen och sen är jag kontrollfreak så jag gillar att ha allt i tydliga scheman. ;) När har du BIM? Jag har hört att lutealfasen (mellan ÄL och mens) ALLTID är densamma. Om jag utgår ifrån när jag senast fick pos ÄL-test och när jag fick plus på stickan så borde jag kunna testa mig den 27/7.
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-15 19:10:50 följande:
    Hoppas på det! Vore kul om vi båda lyckas plussa samtdiigt sen för plussa ska vi banne mig göra nu i juli! Skrattande

Det hade inte jag hört, att luteafasen alltid är lika lång! Men vad bra i såna fall, för jag har känt att jag inte haft nån aning om när jag kan förvänta mig BIM den här gången!

Men då borde jag ha BIM först den 29/7 eftersom jag i alla fall tidigare haft ÄL på dag 13 och en cykel på 28 dagar... Det skulle i såna fall ge mig en cykel på 32 dagar den här gången... Drygt att behöva vänta så länge... Men sist plussade jag på ÄL+12 så jag lär ju tjuvstarta nu Flört Då hoppas jag på ett glatt besked 26/7 Glad
    Ja nu ska vi plussa och får... tja vad blir det, aprilbebisar va? Vårbarn, det är trevligt det. :)

Faktum är att jag är rätt säker på att även om lutealfasens längd är väldigt olika från person till person så ska den alltid vara densamma för samma person. Jag ska försöka hålla mig från att tjyvtesta i förväg men vi får väl se hur det går... Tänker iaf absolut inte testa innan onsdagen 25.
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-15 20:58:14 följande:
    Härligt!!! Håller tummarna för er:) själv är det min tur på fredag:) tror jag kommer få glad gubbe på torsd el fredag så då blir det en 3 dagars :) och nu ska det bli en bebis !!!!
    Lycka till! Och håll oss uppdaterade, hoppas de blir glatt till helgen för dig! :)
    annaa83 skrev 2012-07-16 09:01:29 följande:
    Va kul med lite framgångar här med ägglossning =) 
    Jag kunde för första gången ana en svag linje på ägglossningsstickan! Känns bra, tror den kommer bli starkare!! 
    Spara testen eller gör som jag och fota dem varje morgon, det är mycket lättare att se om strecken blir starkare när man kan jämföra testerna med varandra! Håller tummarna!
Svar på tråden längtar efter + efter missfall